Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lyst til å gå til legen for å allergiteste huden min, da jeg har et stygt utslett og konstant kløe. Tror dette skyldes noe i sjampoen min (ikke parfyme/parabener), hva gjør legen når han tester deg? Er det mulig å finne synderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, nå vet ikke jeg riktig, men en i familien tok en allergi test på huden i forhold til dyre pels

(Ironisk nok er han veterinær og var allergisk)

Legen tok et "hårstrå" fra katt, hund, kanin osv. i et snitt i huden, å så om han reagerte.

Dette er riktig nok 7-10 år siden så kan hende det er annerledes. Med parfyme/parabener og kosmetikk aner jeg ikke. :vetikke:

Lykke til :-)

Skrevet

Mamma testet ved at de la masse forskjellige stoffer på hver sin lille brikke og deretter teipet disse til ryggen. Hver brikke var merket med et tall. Tror hun gikk med disse klistret til ryggen en dag eller to. Deretter måtte noen hjelpe henne med å fjerne dem (jeg hjalp henne med dette, og så tydelig at det var 1-2 stoff hun hadde reagert på) og skrive tall på huden ved siden av der hvor hver brikke satt. Deretter dro hun tilbake til sykehuset og de sjekket ryggen hennes og hvilke stoffer det var.

Litt vanskelig forklart kanskje :P

Anonymous poster hash: a41c0...03a
  • 3 uker senere...
Skrevet

Legen rispet meg på armen, og lå forskjellige dråper på huden, for å se om jeg reagerte allergisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...