Gå til innhold

Vanskelig å kommunisere med ny saksbehandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en ny saksbehandler på NAV og sliter litt med kommunikasjonen. Han ringte meg noen ganger og la igjen flere beskjeder på svareren om at det hastet at jeg ringte tilbake. Da jeg ringte tilbake dagen etter (det var tidligste jeg hadde mulighet til) ante han ikke hvem jeg var eller hvorfor han hadde ringt. Jeg spurte om han kunne sjekke notatene, men han hadde ikke skrevet noe. Så snakket han i fjorten minutter om hva han hadde gjort i ferien og hvor glad han var i skogen. Til slutt ba jeg ham om å ta kontakt når han kom på hva det var han skulle ha tak i meg for.

To uker senere ringte han og spurte hva jeg ønsket å gjøre med livet mitt. Jeg går på AAP så jeg synes det var et rart spørsmål, men jeg svarte hva jeg hadde drømt om før jeg ble syk. "Hvorfor gjør du ikke bare det da?" spurte han. Jeg forklarte sykdomshistorien min, og refererte til legeerklæringer som NAV har liggende. Han ville ikke lese de fordi de ikke hadde god chi. Han sa også at alle kan bli friske bare de vil. Uten å utlevere meg selv alt for mye kan jeg si at jeg har en nevrologisk sykdom og at det er helt umulig for meg å jobbe nå mens jeg venter på behandling, hvilket jeg også sa til ham. Da snakket han i flere minutter om chi og skogens helende kraft. Jeg ba om å bytte tema og spurte hvorfor han ringte. Han følte på seg at jeg ville ha godt av praksisplass, så han hadde vært så snill at han hadde skaffet meg det. Jeg fortalte igjen om sykdommen min og ba ham om å lese legeerklæringer eller å snakke med min tidligere salsbehandler. Men da gjentok han at jeg kunne bli frisk bare jeg ville og noe mer om skogens helende kraft. Til slutt takket jeg for samtalen og sa at jeg skulle tenke på det og ringe ham tilbake.

Jeg tror ikke om jeg har overskudd til å ha ham som saksbehandler, så jeg ringte Nav og spurte hvordan man søker om å bytte. Hun jeg fikk snakke med advarte om at selvom jeg bytter kan jeg bli nødt til å ha ham som salsbehandler fordi den andre saksbehandleren på kontoret er periodevis sykemeldt. Det er jo ansatt flere enn to salsbehandlere på kontoret, men hun mente at det kun var disse to som hadde kunnskap til å ha min sak. Så nå trenger jeg tips til hvordan en realist som ikke tror på hverken chi eller skogens helende kraft skal klare å kommunisere med ham.

Anonymous poster hash: 15b46...c14

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i all verden...? Han høres jo ikke riktig god ut! Og slett ikke profesjonell å oppføre seg på den måten.

Vanskelig når de sier at det kanskje ikke er noen annen saksbehandler å bytte til. Høres litt merkelig ut da...? Bor du på et veldig lite sted.

For høres ut som om denne saksbehandleren burde vært rapportert og du burde fått en ny saksbehandler. :hug:

Anonymous poster hash: 46e23...17b
  • Liker 1
Skrevet

Mistenkelig kjent språk og manglende oppdeling. Er du et troll ts eller sliter med paranoia og hallusinasjoner?

Anonymous poster hash: 2179e...76e

Skrevet

Men i all verden...? Han høres jo ikke riktig god ut! Og slett ikke profesjonell å oppføre seg på den måten. Vanskelig når de sier at det kanskje ikke er noen annen saksbehandler å bytte til. Høres litt merkelig ut da...? Bor du på et veldig lite sted. For høres ut som om denne saksbehandleren burde vært rapportert og du burde fått en ny saksbehandler. :hug:Anonymous poster hash: 46e23...17b

Ja, han virker veldig merkelig!

Mistenkelig kjent språk og manglende oppdeling. Er du et troll ts eller sliter med paranoia og hallusinasjoner? Anonymous poster hash: 2179e...76e

Nei, jeg har ikke paranoia og hallusinasjoner. Jeg ønsker ikke å utdype noe mer annet enn at jeg har en nevrologisk, altså fysisk, sykdom.

Skrevet

Skriv et brev til sjefen hans der du forteller hva du ønsker og hvorfor. Dette høres helt villt ut. Dersom det ikke er flere på kontoret som kan jobbe med saken din, kan du e om et sette-kontor, altså at saken din følges opp et annet sted.

Anonymous poster hash: 1d084...b65

Skrevet

Kva med å ta med deg fastlegen din på møte med han?
Eller ein annan person som du stoler på?

Anonymous poster hash: 42e12...64f
Skrevet

Dette høres psykotisk ut! Sorry, tror ikke på denne historien!

Anonymous poster hash: bcc40...dea
Skrevet

Dette høres psykotisk ut! Sorry, tror ikke på denne historien!

Anonymous poster hash: bcc40...dea

Å, det er veldig mye rart i fotformsko som går løs på offentlige kontorer gitt - især på mindre steder - så helt usannsynlig er det ikke.

Har møtt på en av litt samme ulla selv, som foreslår 'behandling' som er likestilt med healing omtrent osv

Anonymous poster hash: 46e23...17b

• Liker 1
Skrevet

Dette hørtes veldig spesielt ut. Jeg hadde bare satt i gang prosessen med å få byttet saksbehandler med en gang.

Anonymous poster hash: da63b...dc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...