AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 hei, jeg har akkurat begynt på ungdomsskolen og når jeg ikke er på skolen så gråter jeg hele tiden pga forandringer og leksepress og alt det nye. Jeg vil ha barneskolen tilbake! jeg hater det her, alt er så annerledes og vi har lekser hver dag, istedenfor ukelekser. jeg vet at det er en dum grunn til å gråte men jeg kan ikke noe for det. noen ganger så begynner jeg å gråte uten grunn! jeg hater at det er sånn. hvordan kan jeg slutte å gråte og like ungdomsskolen bedre? Anonymous poster hash: e3e9d...9bc
Gjest Arch Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Snakk med noen Forandringer gjør oss noen ganger uttafor, og i de verste tilfellene så kan det utvikles til en depresjon. Den beste måten å få det bedre er ofte å snakke med noen. Få sortert tanker, det praktiske og det følelelsesmessige.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 hei, jeg har akkurat begynt på ungdomsskolen og når jeg ikke er på skolen så gråter jeg hele tiden pga forandringer og leksepress og alt det nye. Jeg vil ha barneskolen tilbake! jeg hater det her, alt er så annerledes og vi har lekser hver dag, istedenfor ukelekser. jeg vet at det er en dum grunn til å gråte men jeg kan ikke noe for det. noen ganger så begynner jeg å gråte uten grunn! jeg hater at det er sånn. hvordan kan jeg slutte å gråte og like ungdomsskolen bedre? Anonymous poster hash: e3e9d...9bc Har du fortalt foreldrene dine hvordan du føler det? Jeg har selv ei datter på 16. Hun begynte på videregående igår, å jeg spør nesten alltid hvordan skoledagen hennes har vært. Har vært ekstra nøye med det når hun begynte på ungdomsskolen, men spør også nå på videregående. Er alt nytt for deg på ungdomsskolen? Går du i klasse med noen av vennene dine? Jeg skjønner at det kan virke som mye med alle leksene, men det vil nok gå seg til. Du kan sikkert porsjonere leksene sånn at du gjør mye etpar dager å har leksefri etpar dager. Anonymous poster hash: 9bb33...a20
Anoia Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Det kan være overveldende å gå fra barneskolen til ungdomsskolen, men man blir fort vant til de nye rutinene. Snakk med foreldrene dine eller læreren eller helsesøster om de vanskelige tankene. Og sett av en fast tid hver dag å gjøre lekser på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå