Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva ligger egentlig I ordet guttejente? og er det turnoff/ truende for andre menn og kvinner på noen måte?

Anonymous poster hash: f1b6c...b73
Videoannonse
Annonse
Gjest Wanderlust
Skrevet

Jeg anser meg selv som en guttejente. Ser i aller høyeste grad ut som en jente, men det ligger kanskje mer i mentaliteten. Jeg er avslappet og kan minne litt om en gutt i tankegangen. Selv opplever jeg at gutter finner det attraktivt og at jenter noen ganger kan føle seg truet fordi jeg fortere blir kjent med gutter.

Stilmessig så er jeg feminin men ganske casual. Du ser ikke meg ofte i høye hæler, og interessene mine omfatter ikke sminke eller klær i veldig høy grad selv om jeg er veldig bevisst på hvordan jeg ser ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har forstått hva en guttejente egentlig er. De eneste gangene jeg har gørt "guttejente" blir brukt i det virkelig liv er av jenter som setter det som en merkelapp på seg selv for å forsvare at de nesten bare har kompiser når sannheten er at de nyter den seksuelle oppmerksomheten og bekreftelsen de stadig får som eneste jenta i gjengen.

Utover det, så vet jeg ikke hva folk legger i "guttejente" og syntes egentlig hele ordet er litt merkelig. Finnes det motsatt, jentegutter ? Er det de som kalles for "the gay friend" som er med jentene på shopping og ost og vin kvelder mens gutta spiller poker og ser fotball.

Uansett, for meg som mann så er det turnoff dersom en kvinne er for maskulin i sin væremåte eller interesser. Hun må gjerne ha yrke som bilmekaniker og det som Wanderlust skriver om å være mer avslappet er bare positivt, men dersom en jente minner mer om en typisk mann enn en kvinne i måten hun er på generelt over, så syntes jeg ikke det er turn on, snarere tvert imot.

En kan sikkert sammnelikne det med å spørre om jenter ofte føler seg tiltrukket av den veldig femininne "homsevennen" (som ikke er homofil, men femininne gutter har fått denne merkelappen).

Skrevet (endret)

Ei guttejente er som gutta, og gjør mye gutteting, som f.eks å sparke fotball, klatre i fjell og kjøre motorsykkel.

Jeg liker guttejenter :) (men liker også feminine jenter og er tilfeldigvis sammen med klassisk feminin blondine)

Guttejentene har gjerne litt mer energi enn det normale.

Det er ganske fordelaktig å få seg en kjæreste med ca samme interesser.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet

Guttejenter kan være like flotte som alle andre jenter, men foretrekker selv at det ikke blir for mye av det gode.
Da tenker jeg om dama både kler seg og oppfører seg som en mann ;)

Dama mi er vel av typen guttejente, men heldigvis kommer hun under den fine mellomtingen, så jeg kan ikke klage :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid sett på meg selv som guttejente. Jeg interesserer meg for biler og andre motoriserte kjøretøy, og helt fra jeg var liten har jeg hatt flere guttevenner enn jentevenner. Mens de andre jentene satt inne og lekte med barbie så var jeg ute med gutta og sparket fotball og klatret i trærne. Jeg har aldri interessert meg for verken sminke eller mote, men jeg kler meg feminint (dog avslappet og ikke mye dilldall. Jeans og en enkel topp er standard) og jeg bruker mascara iblandt ;)

Jeg har fått høre at jeg er en passelig mellomting, altså heldigvis ikke for guttete :)

Anonymous poster hash: f6b9f...9e0
Skrevet

Ei guttejente er som gutta, og gjør mye gutteting, som f.eks å sparke fotball, klatre i fjell og kjøre motorsykkel.

Jeg liker guttejenter :) (men liker også feminine jenter og er tilfeldigvis sammen med klassisk feminin blondine)

Guttejentene har gjerne litt mer energi enn det normale.

Det er ganske fordelaktig å få seg en kjæreste med ca samme interesser.

Tror du er inne på noe her! Jeg har alltid vært guttejente av omtale - liker å fly, klatre, drikke øl, samt alt som rører på seg (bil, båt etc) Er nok litt av en propell, og er mange ganger den som finner på sprell i vennegjengen.

Men jeg ser i aller høyeste grad feminin ut - langt hår, sminke, kjoler (evt skjørt) og høye hæler.

Men det verste jeg vet er å sitte stille.....

Gjest Arbeider
Skrevet

Jeg anser meg selv som en guttejente. Ser i aller høyeste grad ut som en jente, men det ligger kanskje mer i mentaliteten. Jeg er avslappet og kan minne litt om en gutt i tankegangen. Selv opplever jeg at gutter finner det attraktivt og at jenter noen ganger kan føle seg truet fordi jeg fortere blir kjent med gutter.

Bare tar deg som et eksempel, kjenner deg ikke så trenger ikke stemme for deg. Men jeg tror guttejente er mer noe jenter tenker enn gutter tenker når de ser en jente. De fleste jenter kan passe inn på:

Stilmessig så er jeg feminin men ganske casual. Du ser ikke meg ofte i høye hæler, og interessene mine omfatter ikke sminke eller klær i veldig høy grad selv om jeg er veldig bevisst på hvordan jeg ser ut.

samme gjelder jenter som liker å snakke om andre ting enn rene jenteting.

• Liker 3
Skrevet

Nei. Det er jo bare snakk om nyanser mellom såkalte guttejenter og andre jenter

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har forstått hva en guttejente egentlig er. De eneste gangene jeg har gørt "guttejente" blir brukt i det virkelig liv er av jenter som setter det som en merkelapp på seg selv for å forsvare at de nesten bare har kompiser når sannheten er at de nyter den seksuelle oppmerksomheten og bekreftelsen de stadig får som eneste jenta i gjengen.

Utover det, så vet jeg ikke hva folk legger i "guttejente" og syntes egentlig hele ordet er litt merkelig. Finnes det motsatt, jentegutter ? Er det de som kalles for "the gay friend" som er med jentene på shopping og ost og vin kvelder mens gutta spiller poker og ser fotball.

Uansett, for meg som mann så er det turnoff dersom en kvinne er for maskulin i sin væremåte eller interesser. Hun må gjerne ha yrke som bilmekaniker og det som Wanderlust skriver om å være mer avslappet er bare positivt, men dersom en jente minner mer om en typisk mann enn en kvinne i måten hun er på generelt over, så syntes jeg ikke det er turn on, snarere tvert imot.

En kan sikkert sammnelikne det med å spørre om jenter ofte føler seg tiltrukket av den veldig femininne "homsevennen" (som ikke er homofil, men femininne gutter har fått denne merkelappen).

Alt dette er sant, spesielt den første paragrafen (visste ikke at gutter la merke til slikt ;) )

Jeg er en typisk feminin jente men jeg kjenner et par 'guttejenter'. Jeg har ikke noe imot jenter med mer maskuline interesser eller som ikke er opptatt av typisk feminine ting.

Det jeg ikke liker, er det vi kaller en "female dog whistle". Det er jenter som henger nesten bare med gutter, fordi de hevder "de er mer easy going" og "mindre drama". Sannheten er at det er veldig lett å komme i kontakt med gutter, spesielt dersom man er attraktiv, "vennskapet" krever nesten ingenting. De sier at "jenter er så bitchy", når sannheten er at DE er for bitchy og rett og slett mangler de personlige egenskapene til å forme vennskap. Selvsagt kan noen jenter være bitchy og manipulerende men det gjelder selvsagt ikke alle. Kjæresten min er noen år eldre og sa en gang at hvis det er en ting han har lært, så er det å styre unna kvinner som bare henger med menn og ikke har solide kvinnelige vennskap ("If she says other girls are bitches, SHE's the bitch").

Andre kjennetegn er; gjøre narr av emosjonelle jenter, le av historier om menn som behandler kvinner dårlig, drikke mye og ofte skryte av det, ha mye casual sex og hyppig fortelle historier om det.

Som sagt, jenter som er 'guttejenter' på den måten at de liker maskuline aktiviteter har jeg ingenting imot. Men når de faller under "dog whistle" kategorien så er det noe annet.

• Liker 12
Skrevet

Tror du er inne på noe her! Jeg har alltid vært guttejente av omtale - liker å fly, klatre, drikke øl, samt alt som rører på seg (bil, båt etc) Er nok litt av en propell, og er mange ganger den som finner på sprell i vennegjengen.

Men jeg ser i aller høyeste grad feminin ut - langt hår, sminke, kjoler (evt skjørt) og høye hæler.

Men det verste jeg vet er å sitte stille.....

Guttejentene er ofte fysisk mer aktive/ bedre trent, og derfor litt sprekere. Det mest ekstreme man kan tenke seg av guttejenter er vel Johaug, Bjørgen og Weng. Selv om de mangler noe underhudsfett så er det veldig, veldig fine jenter.

• Liker 2
Skrevet

At man ikke sminker seg daglig og eller bruker høye hæler er helt normalt, det fins en mellomting mellom å være gutt og jålete.

Vi er da såpass likestilte i 2013 at det å spille dataspill eller å ha guttevenner ikke betyr at man er en guttejente. Er de guttene som er interessert i mote og har flere venninner jentegutter? Didn't think so.

• Liker 8
Skrevet

Alt dette er sant, spesielt den første paragrafen (visste ikke at gutter la merke til slikt ;) )

Jeg er en typisk feminin jente men jeg kjenner et par 'guttejenter'. Jeg har ikke noe imot jenter med mer maskuline interesser eller som ikke er opptatt av typisk feminine ting.

Det jeg ikke liker, er det vi kaller en "female dog whistle". Det er jenter som henger nesten bare med gutter, fordi de hevder "de er mer easy going" og "mindre drama". Sannheten er at det er veldig lett å komme i kontakt med gutter, spesielt dersom man er attraktiv, "vennskapet" krever nesten ingenting. De sier at "jenter er så bitchy", når sannheten er at DE er for bitchy og rett og slett mangler de personlige egenskapene til å forme vennskap. Selvsagt kan noen jenter være bitchy og manipulerende men det gjelder selvsagt ikke alle. Kjæresten min er noen år eldre og sa en gang at hvis det er en ting han har lært, så er det å styre unna kvinner som bare henger med menn og ikke har solide kvinnelige vennskap ("If she says other girls are bitches, SHE's the bitch").t

Joda vi får med oss biter her og der :P

Jeg tror du har rett i at det er helt andre spilleregler for om en jente blir akseptert i en jenteflokk kontra en gutteflokk. Jeg kan tenke meg at det er riktig at attraktive jenter ofte lett blir akseptert i en guttegjeng og jeg vet at gutter stiller helt andre krav og forventninger til andre gutter. Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt på at "female dog whistles" henger med gutter fordi de ikke klarer å få jentevenner. Har alltid trodd at det var fordi de er ekstremt oppmerksomhetsjuk og nyter å være "eneste hønen i kurven", men du har sikkert rett og for mange er det nokk "ja takk begger deler".

Jeg prøver å ikke dømme andre basert på deres sosiale krets, men må ærlig innrømme at jeg i likhet med kjæresten din kansje får et litt skeptisk førsteintrykk til noen som har mange vennskap til de av motsatt kjønn men få eller ingen vennskap til noen av eget kjønn.

At man ikke sminker seg daglig og eller bruker høye hæler er helt normalt, det fins en mellomting mellom å være gutt og jålete.

Vi er da såpass likestilte i 2013 at det å spille dataspill eller å ha guttevenner ikke betyr at man er en guttejente. Er de guttene som er interessert i mote og har flere venninner jentegutter? Didn't think so.

Har aldri hørt "jentegutter" bli brukt, men jeg har flere ganger hørt de omtalt som "homsevennen" eller at menn automatisk antar de er homofil..

Det er også interessant at blant jenter er det ganske vanlig å være selverklært guttejente som i praksis er å påstå at en er mer maskulin enn andre jenter, mens blant gutter har jeg aldri hørt en gutt kalle seg en jentegutt eller påroper seg å være mer feminin enn gutter flest. Selv om jeg kjenner noen som er verdig tittelen (gutter som er mer feminin enn gutter flest), så er jeg rimelig sikker på at de aldri ville referert til seg selv som en jentegutt og blitt rimelig fornærmet om du fortalte dem at de er femi. Av en eller annen grunn virker det som om det er langt mer skambelagt å være jentegutt enn guttejente, derfor hører vi ikke noe om de :)

Skrevet

Ordet "guttejente" gir meg frysninger. Hva betyr det?

Skrevet

Jeg tenker litt om guttejenter som bestekompis med fitte... :P Hvilken mann sier egentlig nei til ei jente som ser deilig ut samtidig som hun har kule interesser (klatring, terrensykling, skating, wakeboarding, dykking osv. ja det blir å generalisere litt men du finner faktisk veldig mange "guttejenter" i denne kategorien) og er skitartig å henge med?

Møtte senest ei jente i dag som ved første øyekast var sinnsykt deilig, men når hun tok av seg jakken la jeg fort merke til at hun hadde biceps som nesten var på min størrelse, noe ala det denne jenta har. http://whatsurfrantime.files.wordpress.com/2012/05/camille.jpg

Jeg måtte jo bare spørre så jeg sa "Crossfit eller klatring?", og får svaret "Begge deler". Det er lenge siden jeg har møtt ei jente som jeg bare måtte si "wow" av men hun var definitivt en av dem. Får håpe hun ikke leser dette :P men har en følelse på at hun heller henger på friflyt sitt forum enn her.

Bottom line, guttejenter er kanskje ikke de mest populære blandt andre jenter men frierene står i kø.

Anonymous poster hash: ca5bd...ccf
Gjest Kalkorn
Skrevet

Jeg anser guttejenter som rimelge lite selvstendige og initsiativrike, som alt for lett kjeder seg i eget selskap og i selskap med sine egne, men heller ser en mulighet til å få ekstra oppmerksomhet og oppvarting ved å henge med guttene. De velger mao bort lek, initisativ, interesseutforskning og selvstendighet mot å bli tatt under vingen til guttene. Dårlig karaktertrekk. Det er den typen jenter jeg styrer unna for alt i verden.

• Liker 1
Gjest Eric of Hlathir
Skrevet (endret)

Wow. Trodde ikke at så mange følte seg trua av guttejenter.

Eller, SÅ rart er det vel kanskje ikke. Hvem kan vel konkurrere med ei som har egenskapene gutta ser etter i en kompis, og samtidig mangler dem gutta misliker hos en kjæreste?

Endret av Eric of Hlathir
  • Liker 5
Skrevet

Guttejenter ser ofte lesbiske ut.

• Liker 1
Skrevet

Guttejenter ser ofte lesbiske ut.

Hvordan ser lesbiske ut?

Skrevet

Fordi de gjerne går androgynt kledd, har kort hår og lite sminke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...