sauen87 Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Tenkte å lage en tråd med tips og erfaringer for hjemmelaget sushi. Jeg har aldri laget sushi selv, men tenkte å prøve i morgen. Har lyst å lage tempura maki, og lurer derfor på om noen har prøvd dette. MÅ man "koke" det i olje, eller holder det å steke det i olje i en stekepanne? Bør jeg bruke kokt eller rå scampi? Eller kanskje det er mulig å kjøpe frossen tempura scampi på asiatiske butikker e.l.? Ellers lurer jeg på hva dere fyller maki med, trenger inspirasjon!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Tempura er fritystekt, bør være rå ellers blir den overstekt. Anonymous poster hash: 3767a...aeb 1
sauen87 Skrevet 20. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2013 Takk for svar Ja, bare tenkte at det kanskje gikk an å steke scampien med tempurablandingen i stekepanne med olje, eller evt i ovn. Har god erfaring med å steke endel annet i ovn som egentlig skal frityrstekes så :-)
navnet Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 God sashimi (min favoritt) skjær opp fisken, Ha vårløk i en panne, sammen med usaltet soyasaus og litt balsamico, kok opp og hell litt over sashimien (blir best med tynne striper over) strø på sesamfrø. Voila
Rosenrød Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Noen som har oppskrift på gode makiruller?
ninuska_ Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 (endret) Jeg syns det er kjempegodt med sukkererter, snøfrisk og avokado Endret 22. august 2013 av ninuska_
FruLuna Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Laks, mango, agurk, vårløk og avokado går igjen her. Lager også "krigsskip" med hakket laks eller rogn i. Tempurascampi er superenkelt, men blir best hvis du har en god gryte som du kan fritere i. Ellers bruker vi rå eller hurtigstekte kamskjell som skjæres i strimler og rulles i.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Er kanskje et par tips i denne tråden. Anonymous poster hash: eae07...acc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå