AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Føler vi kjørt oss litt fast med skjeldne navn på begge barna våre. Finner ingen fine skjeldne til nr tre. Bikker fort over til sært... Blir det veldig rart å velge ett topp-navn nå? Er jo egentlig litt "i mot" å gi unger navn som er veldig vanlige navn men nå vet jeg ikke. Navn vi vurderer nå; Isak, Aksel, Mats og Tobias bla. En annen ting: er det rart å ha to barn med lik forbokstav mens den tredje har en annen? Anonymous poster hash: de1fc...b2d
Gjest Superwoman! Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Kommer an på hva de 2 sjeldne navnene er, men som regel går det bra. Synes heller ikke det er rart at to har lik forbokstav, og den tredje ikke.
Millimani Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Jeg og ene søstra mi har samme forbokstav i våre navn, mens vår yngste søster har en annen forbokstav. Det har aldri gjort oss noe, og det har aldri blitt kommentert av andre. Jeg kjenner til flere slike tilfeller, og jeg synes ikke det er rart. Hvilke sjeldne navn har dere på de to barna dere har nå? Kommer jo an på det, men jeg ser ikke noe galt i å bruke et moderne navn sammen med to sjeldne.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Har ikke så lyst å skrive navnene for da vil alle som kjenner oss skjønne hvem jeg er, og se at jeg er gravid Kan jo si at navnene vi har fra før kanskje er i samme kategori som Valdemar, Martinus, Melvin, Lauritz, Wilmer, Kornelius osv. Dvs forståelige navn, men ikke så vanlige blant andre unger. Mange har aldri hørt navnene på våre barn, men de forstår med en gang hvordan det skal skrives.Anonymous poster hash: de1fc...b2d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Vel, vi er fire søsken, tre av oss har samme forbokstav mens nest yngste ikke har det. To har populære navn (fra da de ble født), en har et ganske gammeldags navn og en har et navn som ingen andre har fordi foreldrene våre fant det opp Det er først et par ganger etter jeg ble stor at noen har kommentert dette, da jeg var liten tror jeg ingen vi lekte med tenkte over om vi hadde matchende navn eller ikke Så ja, det går an!Anonymous poster hash: 0c399...ecd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes Felix, Filip , Maximilian, o.l. er veldig fine, internasjonale og moderne... Anonymous poster hash: b94b7...be8 1
SuperNova Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes Felix, Filip , Maximilian, o.l. er veldig fine, internasjonale og moderne... Anonymous poster hash: b94b7...be8 Fine navn, men ikke akkurat uvanlige.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Har ikke så lyst å skrive navnene for da vil alle som kjenner oss skjønne hvem jeg er, og se at jeg er gravid Kan jo si at navnene vi har fra før kanskje er i samme kategori som Valdemar, Martinus, Melvin, Lauritz, Wilmer, Kornelius osv. Dvs forståelige navn, men ikke så vanlige blant andre unger. Mange har aldri hørt navnene på våre barn, men de forstår med en gang hvordan det skal skrives.Anonymous poster hash: de1fc...b2d I så fall ville jeg gått for Mats. Passer best til den type navn du nevner. Anonymous poster hash: 08496...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes Felix, Filip , Maximilian, o.l. er veldig fine, internasjonale og moderne... Anonymous poster hash: b94b7...be8 Eller stygge, klinger rart med norske etternavn som Sivertsen og Ødegård, og er veldig oppbrukt blant unge mødre spesielt. Men smaken er som baken. Anonymous poster hash: 08496...ff8 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #11 Skrevet 21. august 2013 Skal jeg si deg en ting? Nå til dags streber alle etter å finne sjeldne og ubrukte navn. Om du kaller barnet ditt for f.eks. Tore, Ola, Per, eller Pål så er dette enkle norske navn så er jeg sikker på at det blir unikt og fint. Anonymous poster hash: f6bdf...ffd 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #12 Skrevet 21. august 2013 Axl, Fiona, Petra, Dimitri, Ask, Iben, Kayl, Sunita, Emrik, Emre, Sasha. Det er de jeg kommer på i farten Anonymous poster hash: cf9f0...87c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #13 Skrevet 21. august 2013 Hvorfor MÅ ungen ha et sjeldent navn? Er det krise å ikke velge et sjeldent navn? Selv om søsknene sikkert har sjeldne navn. Selv begynner mitt navn på en annen bokstav enn den bokstaven som mine to søsken sine begynner på, og ser ikke noe problem med det. Jeg er i 30-årene og aldri har noen kommentert det, iallefall ikke til meg. Anonymous poster hash: f0a3c...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #14 Skrevet 21. august 2013 Det startet med at eldstemann ble oppkalt etter oldefaren som har et sjeldent navn. Med nr to hørte vi navnet gjennom noen bekjente og likte det veldig godt. Har aldri vært så om å gjøre at de skal ha skjeldne navn men merker at jeg liker bedre navn som ikke det finnes tre av i nabolaget. Maximillian, Axl, Dmitri, Sunita(!), Kayl , Sasha, Emre osv er dessverre navn som for meg er sære... Anonymous poster hash: de1fc...b2d
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #15 Skrevet 21. august 2013 Axl, Fiona, Petra, Dimitri, Ask, Iben, Kayl, Sunita, Emrik, Emre, Sasha. Det er de jeg kommer på i farten Anonymous poster hash: cf9f0...87c Emre er tyrkisk. Hvem vil ha et tyrkisk navn på en norsk gutt? Anonymous poster hash: f99f5...078
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #16 Skrevet 21. august 2013 Skal jeg si deg en ting? Nå til dags streber alle etter å finne sjeldne og ubrukte navn. Om du kaller barnet ditt for f.eks. Tore, Ola, Per, eller Pål så er dette enkle norske navn så er jeg sikker på at det blir unikt og fint. Anonymous poster hash: f6bdf...ffd Er ikke nettopp disse navnene veldig trendy nå da? Jeg bor i Oslo, og i bhg til sønnen min heter mange av gutta slike navn. Anonymous poster hash: 167a5...6b3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #17 Skrevet 21. august 2013 Guttorm, Kjellfrid, Dagny, Rigmor, Dagmar Anonymous poster hash: d814d...8ca
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #18 Skrevet 21. august 2013 Emre er tyrkisk. Hvem vil ha et tyrkisk navn på en norsk gutt? Anonymous poster hash: f99f5...078 Vi. Vi har tilbragt såpass mye tid i Tyrkia at det er vel så naturlig for oss å kalle opp etter "onkel" i Tyrkia som å gi et typisk norsk navn. Vi har begge internasjonale navn, så Emre funker fint og er lett å uttale i Norge. Anonymous poster hash: 08496...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #19 Skrevet 21. august 2013 Kall ungen Budt! Det gir mange fordeler. For det første: det er et unisex-navn, og for det andre: ungen kan ta seg til rette omtrent akkurat hvor den vil. Jeg nevner i fleng: Parkering forBudt, innkjøring forBudt, røyking forBudt, gjennomgang forBudt, tigging forBudt, adgang forBudt, fisking forBudt, osv. :nigo; Ellers vil jeg tro Trygve, Sverre, Kristen, Olaf, Hansine, Agnes, Bolette og Asta vil gjøre susen. Anonymous poster hash: 2af13...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #20 Skrevet 22. august 2013 Høres kanskje litt sært ut, men gå en tur på en gammel gravplass, og se på navnene som var på sent 1800 tallet/ tidlig 1900 tallet Karolus og Jakobine for eksempel Milian, er et gammelt norsk guttenavn som klinger veldig fint og Uthelia det samme i jente Anonymous poster hash: 093e8...8cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå