Gå til innhold

Brudebukett - lage selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha en ganske enkel brudebukett. Kan jeg lage min egen, eller er det en jobb for andre? Merker jeg blir litt kjip og gnien når blomsterforhandleren skal ha flere tusen kr på en bukett så fort det heter "brude" eller "bryllups" foran ordet bukett :glare:

Det er klart jeg vil ha en riktig fin bukett,men jeg tror nesten jeg kan klare å lage en flott en selv.

Er det lov for bruden og lage sin egen? Må nesten spørre, da jeg synes det finnes så mange rare "bryllupsregler". :bryllup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det! Jeg hadde tenkt til det, men gadd ikke da jeg fikk tilbud på 1500,- Kom frem til at matriell for å lage selv ville koste ca 400,-+ en prøverunde, så da var det så lite å spare at jeg rett og slett ikke gidder.

Skrevet

Jeg skal lage min selv. Nå skal jeg ha brosjebukett da, så har goood tid til å prøve og feile, uten at materialet koster noe mer.

Skulle laget den selv om det var ekte blomster også, har prøvd meg litt på fake blomster nå, og synes ikke det virker så vanskelig.

Dette er den jeg skal lage en variant av: http://pinterest.com/pin/512495632566027164/

Skrevet

Jeg lagde brudebuketten til min svigerinne når hun giftet seg. Hadde aldri gjort dette før men den ble veldig fin. Så litt på youtube videoer osv. Men eneste med og gjøre dette selv er at man har jo mye og gjøre rett før bryllupet så kommer ann på kapasitet. OM du lager selv må du kjøpe inn planteteip. små nåler med perler på for og feste silkebånedet, silkebånd til stilkene. og gjerne en blomstersaks for og klippe stilkene. Jeg brukte kjøkkenpapir til og renske stilkene for torner. Lurt og skråklippe grenen kvelden før du skal lage den og ha blomstene i vann slik at stilkene er fulle av vann når du lager buketten. DA holder blomstene seg lenger fine og friske. Lykke til:-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal lage brudebukett, knappehullsblomster, og blomsteoppsatsene på bordene med mamma! Har allerede prøvd,og resultatet ble både personlig og bra :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg planlegger å lage min egen brudebukett og har kjøpt tilbehør til det på ebay (blomstertape, wire til å stive av så de ikke henger med hodet, og silkebånd til å ha rundt).

Endret av Togfruen
Skrevet

For meg ble det uaktuelt å lage selv, da jeg fikk min bukett, bukett til brudepiken og 2 brystbuketter til den nette sum av 1850 kroner! Dette var hos Kreativ Flora i Oslo sentrum.

(Da hadde jeg en ganske liten og forholdvis enkel bukett; det er jo først når man skal ha masse stæsj og spesielle former osv at buketten kommer på mange tusen.)

Anonymous poster hash: 6763b...02b
Skrevet

Jeg lagde selv. Brukte bare røde roser og hvite hjerter på ståltråd. Ble kjempebra. Og jeg er i utgangspunktet ikke flink til sånt. Kjøpte billige roser først, så jeg fikk øve meg. Søk på youtube, det er genialt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...