Holly Hobbie Skrevet 23. april 2004 #21 Skrevet 23. april 2004 Jeg for min del syns kjøttflis med tilbehør er det mest fantasiløse som fins' date=' så for oss har det aldri vært aktuellt med noe annet enn koldtbord, eller buffet som det egentlig heter når eb skal ha noe som er varmt også.[/quote'] "Kjottflis" er jo ikke det eneste alternativet til koldtbord...vi skal ha baade breiflabb, nydelig moer rensdyrfilet, soetpotetmos, oster og valnoettbroed - og dessert, da. Men det spoers jo litt paa kjoekkenet man faar maten fra...
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #22 Skrevet 23. april 2004 For meg er reinsdyrfilet kjøttflis. Godt, men likevel kjøttflis.
Holly Hobbie Skrevet 23. april 2004 #23 Skrevet 23. april 2004 Naar du sier "kjottflis" (beklager, har ikke oe!) forestiller jeg meg en inntorket, seig, halkald brun sak....og det er jeg rimelig sikker paa at vaart kjott ikke skal vaere! Da synes jeg karbonader passer bedre til navnet...Men dette er jo en personlig sak! Hadde absolutt ikke blitt skuffet om jeg fikk koldtbord i bryllup - masse gode salater med deilig dressing, feks, reker og hummer og annen sjomat er nydelig ogsaa...Men for oss hadde det vaert klin umulig, gjestene hadde ramlet over hverandre hvis de skulle reise seg hele tiden (Bjornsgard er lite og trangt....men kjempekoselig!).
Fru Snurp Skrevet 23. april 2004 #24 Skrevet 23. april 2004 Godt man er forskjellig. Man kommer jo gjerne inn en "bryllupsstim" i en periode, og da synes jeg jo at det er fint at de forskjellige brudeparene har valgt litt ulike løsninger både på mat og annet. Men jeg jeg nekter å ta menyråd fra en som synes karbiser og cabaret er toppen av lykke, og at alt annet er å karakterisere som "kjøttflis" og dermed kjedelig ;-)
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #25 Skrevet 23. april 2004 Jeg kunne servert pølse og lompe jeg, hvis det var det om å gjøre.....
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #26 Skrevet 23. april 2004 Ikke ta det ille opp Tex, men jeg må si meg veldig enig i den siste uttalelsen fra Frk Snurp. Jeg ville ikke ha hatt koldtbord i vårt bryllup. Det har ikke vært aktuelt i det hele tatt. Men å kalle vår meny for kjøttflis... Vi skal enten ha andebryst eller lammelår. Selvfølgelig med godt og spennende tilbehør til. Er dette kjøttflis??? Tilbake til koldtborddiskusjonen: Dere kan selvfølgelig ha koldtbord i bryllupet. Men siden det er bryllup, ville jeg i så fall forsøkt å gjøre det til en litt eksklusiv buffet. Ellers synes jeg det blir litt mindre høytidelig når gjestene må gå og forsyne seg selv.
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #27 Skrevet 23. april 2004 Enig i at det blir litt mindre høytidelig når gjestene får forsyne seg selv. Det er litt av poenget for oss. Vi ønsker oss en folkefest heller enn et stivt selskap, der det er lov til å være seg selv, røre på seg og ikke minst få anledning til å snakke litt med andre under middagen også. Det slipper opp snippen tidligere i selskapet sllik at flere føler seg vel, og man blir mye fortere kjent med hverandre, fex i potetsalat-kø..... Og hvem har egentlig sagt at et bryllup skal være mest mulig høytidelig? Vi har høytidsstemning så det monner i kirken, men når det er fest er det fest!!
Maxine Grey Skrevet 23. april 2004 #28 Skrevet 23. april 2004 Praktisk: to "start-steder" på bordet, da betjener gjestene seg fortere. Toastmaster veileder i turorden ved første gangs forsyning. Ha eventuelt noen til å sjenke vin. når den verste sulten er stillet, plinger toastmaster med en bjelle og kommer med noen fraser slik at de som ikke sitter rekker å finne plassene sine, og to-tre talere kan avvikle talen sin (sanger), så kan man forsyne seg og spise en stund igjen, og deretter gjenta den samme leksa i flere omganger, alt etter som.
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2004 #29 Skrevet 23. april 2004 Takk for mange gode svar! Trur nok vi kjem til å satse på buffèt, ja. Likar tanken på at det gjer selskapet mindre formelt. Eg har vore i bryllup der vi satt over 5 timar til bords, og det blir i lengste laget dersom ein ikkje har høve til å røre på seg. Det er fint at gjestene kan gå rundt å bli småkjent med kvarandre innimellom talar og mat også. Det praktiske skal nok kunne la seg ordne.
Marit Skrevet 23. april 2004 #30 Skrevet 23. april 2004 Vi skal ha koldtbord i vårt bryllup. Skal ha havets delikatesser vi da. Skal i morgen å planlegge 100% hva som skal være i den da, mulig vi å tar noe varmt med også
Scorpina Skrevet 24. april 2004 #31 Skrevet 24. april 2004 Du tar ikke feil Jeg for min del syns kjøttflis med tilbehør er det mest fantasiløse som fins, så for oss har det aldri vært aktuellt med noe annet enn koldtbord, eller buffet som det egentlig heter når eb skal ha noe som er varmt også. Jeg ville heller tippet mot ordet "vanlig"....og av den grunn skal vi, som Tex - ha buffet. Varm og kald mat med kjøtt (okse, svin, mørbrad) og fisk (laks, hval, sel, krabbe, hummer etc) og litt hvitt kjøtt (kylling og kalkunskiver). Noe for enhver smak. Til maten serverer vi brød/baguette, smør, grønnsalat, waldorfsalat og potetsalat. Fatene blir pynta med tradisjonell tomat, salat, agurk, men også ananas, meloner etc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå