Gå til innhold

Koldtbord i bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Går dette an? Har vore inne på mange bryllups-sider, men har ikkje sett at koldtbord er nevnt ein einaste stad..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ann.

Hvis jeg ikke tar helt feil så skal Tex ha det i sitt bryllup.

Skrevet

Går vel fint an det. Tror det er flere her inne som skal ha det! Selv er jeg ikke fan av koldtbord i bryllup!

Men igjen..Heldigvis er ingen like ;-)

Skrevet
Det går ann.

Hvis jeg ikke tar helt feil så skal Tex ha det i sitt bryllup.

Du tar ikke feil :wink:

Jeg for min del syns kjøttflis med tilbehør er det mest fantasiløse som fins, så for oss har det aldri vært aktuellt med noe annet enn koldtbord, eller buffet som det egentlig heter når eb skal ha noe som er varmt også.

Skrevet

Buffet går helt fint i bryllup. Så vidt jeg har sett er det slett ikke uvanlig heller.

Jeg for min del syns kjøttflis med tilbehør er det mest fantasiløse som fins

Og de to alternativene som finnes til bryllupsmiddag er:

1) Kjøttflis med tilbehør

2) Superspennende koldtbord med karbiser og cabaret

;-) Neida, men alternativene er maaaaaaaange. Velg noe DERE liker, og gjerne noe som kanskje ikke er så tradisjonelt. Det er jo hyggelig om gjestene husker bryllupsmiddagen deres som spesielt god?

De "safe" alternativene er gjerne glemt i samme øyeblikk som siste munnfull går ned.

Gjest gjesta
Skrevet

Avhenger litt av rammene rundt måltidet også syntes jeg; jeg har vært i et særdeles uformelt bryllup der det ble servert hjemmelaget kjøttsuppe - husker tilbake på bryllupet og måltidet som en utrolig positiv opplevelse.

Koldtbord/buffet er gjerne litt mindre høytidelig enn å få maten servert av nystivede kelnere, det blir jo litt mer rek ved bordet når folk selv skal gå å forsyne seg. Men jeg syntes i grunnen det er hyggelig - det er mange nok timer å sitte ved bordet uansett og det er greit å sirkulere litt og kanskje veksle noen ord med andre enn de man sitter ved siden av.

Jeg ville altså foretrukket koldtbord, men ville hatt med varm(e) retter - altså buffet.

Skrevet
Jeg ville altså foretrukket koldtbord' date=' men ville hatt med varm(e) retter - altså buffet.[/quote']

:Nikke:

Skrevet

Jeg har alltid vært litt negativt innstilt til koldtbord i bryllup, har liksom tenkt at det ikke blir høytidelig nok.

Men for tre uker siden var vi i bryllup med koldtbord og det var såååå bra!! Deilig mat, herlig stemning og kjempedeilig å kunne reise seg og gå litt rundt. Det funket veldig fint med taler også, så nå snakker jeg virkelig varmt om koldtbord i bryllup!!

Skrevet

Men for tre uker siden var vi i bryllup med koldtbord og det var såååå bra!! Deilig mat, herlig stemning og kjempedeilig å kunne reise seg og gå litt rundt. Det funket veldig fint med taler også, så nå snakker jeg virkelig varmt om koldtbord i bryllup!!

:ler:

Det er noe som heter førstehåndserfaring vettu..... :tunge1:

Klem

Skrevet

Vi skal også ha koldtbord,så det går godt an.Men vårt koldbord er ikke på langt nær så spennesde som Tex sitt :oops:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi skal ha koldtbord i våres bryllup, men har ikke bestemt hva vi vil ha på det.

Skrevet
Vi skal også ha koldtbord' date='så det går godt an.Men vårt koldbord er ikke på langt nær så spennesde som Tex sitt :oops:[/quote']

Vårt er da ikke spennende i det hele tatt, bare fyllt med enkle og kjedelige trygge ting, som er det eneste jeg spiser.... :ler:

Men jeg er av den oppfatning at et koldtbord skal være trygt og godt,

du finner aldri meg på hverken mongolsk eller indonesisk restaurant, jeg er glad i eggerøre og karbonader, og liker det enkelt og massevis :wink:

Skrevet

Jeg ELSKER koldtbord, men ønsker det ikke i mitt bryllup fordi jeg vil ha det litt mer "elegant", med servering ved bordet.

Fordelen med koldtbord er jo at man da som regel finner noe for enhver smak, så alle blir gode og mette :-) + at bordet ser aldeles nydelig ut :)

En av bakdelene synes jeg (av erfaring) er at det krever mye av toastmaster med tanke på taler, sanger osv. Folk skal jo sitte under talene og da er det fare for at han på et eller flere tidspunkt må be folk komme å sette seg. kjedelig da når man akkurat har reist seg og lagt på første skiva med røkelaks..hehe.

(Det kan jo løses med å be folk forsyne seg i puljer kanskje)

Det hadde uansett bare blitt kaos og mas hos oss med koldtbrd fordi vi har en del eldre mennesker som er dårlig til beins og noen små utålmodige barn.

Skrevet

Jeg for min del syns kjøttflis med tilbehør er det mest fantasiløse som fins,

Jeg synes koldtbord høres vel og bra ut, men må jo påpeke at en middag, som blir servert ikke nødvendigvis trenger å bestå av en "kjøttflis". Vi skal ha fire retter, som er en kombinasjon av skalldyr, fisk, kjøtt (and) og en lekker dessert. Vi har valgt retter som er almenn kjennte, men allikevel ikke de mest brukte!!!

Det som ofte avgjør om man vil ha det ene fremfor det andre, er ofte hvor formellt opplegg man vil ha, og da ligger det i kortene hvilket av alternativene man går for. En buffèt skaper jo en mer "uformell" stemning, i og med at det innebærer at man går til og fra bordet og forsyner seg selv, mens når det blir servert på fat/tallerken, blir det rakst mere formellt.

Med dette mener jeg ikke at det blir mindre høytidelig med buffèt, enn med servering, men atmosfæren i lokalet er litt forskjellig... Det er veldig varierende hvordan folk vi ha det... og jeg tror man bare skal velge det man er mest komfortabel med!!

blyg :)

Skrevet

Vi planlegger et koldtbord i vårt bryllup, men som jeg ser det blir nevnt her, så følger det jo med noen "bakdeler" med den varianten. Sitter faktisk for tiden og grubler fælt på hvordan vi skal løse akkurat det der med taler, spising og forsyning - hvordan har du tenkt åløse det, Tex? Ser at du har samme planene:)

hilsen

Skrevet
Vi planlegger et koldtbord i vårt bryllup, men som jeg ser det blir nevnt her, så følger det jo med noen "bakdeler" med den varianten. Sitter faktisk for tiden og grubler fælt på hvordan vi skal løse akkurat det der med taler, spising og forsyning - hvordan har du tenkt åløse det, Tex? Ser at du har samme planene:)

hilsen

Det heter ikke bakdeler, det heter ulemper :evil:

Skrevet

Hei!

Ja, det går fint ann med koldtbord.

Vi hadde ikke lyst på dette. Ønsker heller at gjestene blir servert, og at middagen ikke blir lengre enn nødvendig. Ser for meg maaaange timer ved bordet dersom man velger koldtbord. Er jo en del taler og sanger, og disse vil jeg at alle skal få med seg sittende.

Vi er mere glad i "kjøttflisen" enn koldtbord. Har valgt de rettene vi liker aller best, og da er jo saken grei.

Må jo nevne at jeg ikke er veldig stor fan av koldtbord ellers heller, så det kan jo godt ha noe å gjøre med det.

Tror ikke maten generelt får den største æren for at folk husker brullupet ditt eller ei. Blir nok bra uansett hva man velger, om stemningen ellers er på topp. Koldtbord blir jo billigere, og en genial løsning for de som vil spare inn litt her og der.

Gjest Seleena
Skrevet

Koldtbord er nok litt undervurdert i bryllaup enda så det er sikkert derfor det ikkje står i magasiner og slikt. Personleg så syntest eg det er myykje betre å komme til eit selskap med koldtbord enn til steik og saus.

Mykje pga at det er så mykje å velge mellom, alle finn det ein likar, vegetarianarane slepp å "seie i frå om det" til vertane, og ikkje minst - billigare og lettare mat for magen.

;)

Skrevet

Vi skal som sagt ha koldtbord i vårt bryllup,og da har vi tenkt at gjestene går puljevis og forsyner seg.Enkelt som bare det.Slik "sikrer" vi at alle sitter mens det er taler.

Skrevet

Vi skal ha minst mulig taler og absolutt ikke sanger, fordi det er slik vi ønsker det. Toastmasteren vår er proff, (ikke innleid men har masse peil) og vi organiserer det slik at man går i puljer til første runde. Det blir ikke noe problem, vi var på fest i helgen med koldtbord og hundre taler, og det var ikke noe problem en eneste gang....

Som gjest syns jeg koldtbord er veldig greit å komme til, fordi jeg har matallergi og slipper å lure på om sausen inneholder det og det, er grønnsakene kokt sånn og slik... En karbis er en karbis og egg er egg liksom.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...