AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Jeg har en baby på litt over 7 mnd som de siste dagene har vært urolig på kveldene. Baby blir vanligvis lagt for kvelden rundt 7, og sover som regel greit frem til ca 1 for amming. Men de siste dagene har baby våknet ca hvert 15-20 min. i perioder, og gråter (roer seg fort igjen). Synes allmenntilstanden til baby er ca som vanlig, men baby sikler og gnager mer enn vanlig, og er nok noe mer sutrete. Nesen renner litt, og baby hoster litt om natten. Baby er heller ikke så veldig interessert i mat. Temperaturen målt på kveldstid i dag er 38,3. Baby har ikke fått noen tenner enda, og antar det er dette ut fra symptomene. Men er førstegangs og blir så usikker, får så vondt av lille. Skal jeg bare se dette an noen dager, eller er det noen grunn til å kontakte helsestasjon/lege? Noen tips/råd til hvordan jeg kan bedre situasjonen til baby? Anonymous poster hash: 480d1...232
Silfen Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Kan være, eller et lite virus. Gi paracet om kvelden, selv om feberen ikke nødvendigvis er så høy. Det er smertestillende og de sover ofte bedre.
Tiarra Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Høres ut som tenner, ja. Hvordan er det med magen? De pleier å ha løs mage ved tannfrembrudd. Men det kan variere. For min minste føler jeg, bokstavelig talt, skal få tenner snart. Hun er 4 måneder og har siklet og gnidd i tannkjøttet som bare det i over en måned nå. I dag begynte hun å være litt grinete samt tygger hun på alt hun finner. Ellers har hun ikke noen andre stmptomer. Jeg ville gjort oe med feber til å begynne med. Og ta gjerne kontakt med helsesøster.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Tusen takk for svar Målte tempen igjen nå, nå var den 37,4. Har ikke gitt noe febernedsettende, og måler rektalt. Målte rett etter måltid og kavete kveldsstell tidligere i kveld, kan det gi utslag på tempen? Her er bæsjebleiene bløte og harde IME hverandre synes jeg...Anonymous poster hash: 480d1...232
Silfen Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Som sagt, paracet vil ikke være for temperaturen, men for smertene. En smertestillet baby sover bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå