Gå til innhold

Bleking av tenner - trenger tips- dårlig selvtillit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene tannen min er brukket, jeg har en midlertidig plast "protese"/bit som sitter på. Skulle vært byttet for lenge siden, men venter på en søknad om å få det dekket .

Anyways tennene mine er litt gule, hele tannopplegget gir meg egentlig litt dårlig selvtillit, smiler mindre etc, fordi jeg synes det ser skrekkelig ut (den tannen som er falsk er misfarget, har flekker og matcher ikke de andre tennene + at jeg generelt har litt gule tenner)

Jeg vil gjerne bleke de, men blir nødt med å vente (vil få det gjort hos tannlege) til tannen min er byttet og vlir riktig farge ifht til de andre tennene.

ANYWAYS i mellomtiden begynner jeg å lure på om en midlertidigløsning er tingen, hjemmebleking. Så også noen videoer med kull (pulveret inn i kapsler man får på apoteket) og tannkrem skal gi en "instant" effekt (noen som har prøvd dette?). Jeg er litt redd for å ødelegge tannen som er brukket, at biten som sitter på skal bli skadet og falle av eller lignende, om jeg utsetter den for kraftig påkjenninnger, Noen som har noen råd?? skånsom men effektiv bleking?

Jeg skal på noen viktige arrangementer fremover, og sminke og hår skal fikses profesjonelt, men føler at ingenting nytter når jeg uansett har stygge tenner, det ødelegger virkelig for meg, så her trenger jeg noen tips!!

Anonymous poster hash: e84e4...78f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk Crest Whitestrips. Funker som fy. Jeg kjøper mine på ebay.

Anonymous poster hash: 09196...9e5
Skrevet

Men husk at den falske tanna ikke vil bli bleket.

Sikkert lurt å bleke tennene før du skifter den falske tanna, slik at du får alt i samme farge. Men det kommer til å være veldig synlig at du har en falsk tann i perioden fram til du får byttet den.

Skrevet

tenker det jeg også, men begynner å lure på om det ikke er bedre å gå med en gul tann.

De andre tennene mine er ikke SÅ gule, men litt misfarging på de, problemet er bare at med en misfarget tann, så ser resten av tanngarden også litt misfarget ut, den forbedrer liksom ikke intrykket. Holder jeg en finger foran den er tennene mine OK, llitt mot den gule side, men er i starten av 20 årene, så grenser for hvor gule tennene mine har rukket å bli. Blir også litt redd for hvordan det kan komme til å se ut om jeg går med tennene mine sånn stort lenger, gjør også motivasjonen til å pusse tenner, bruke tanntråd og etc litt mindre, fordi det alikevel ser stygt ut.. Er redd for at det skal skli helt ut og at jeg ender med et skikkelig fælt smil.

men hva med bakepulver? vet dette kan være litt skadelig, men har intrykk av at mange gjør dette innimellom uten store problemer. Da kan jeg jo ta på alle tenner uten om den som er falsk.

Skrevet

Kan jeg spørre hva slags søknad du venter på? Tannen du har fått midlertidig skal vel ikke være misfarget? Det høres ut som en slurvejobb, jeg syns du skal gå tilbake til tannlegen å be om å få denne delen i samme farge. Selv om det er midlertidig så betyr tenner mye, og det burde en tannlege vite!

Skrevet

jeg har byttet mye mellom tannleger (gjennom skole), og har vært utrolig mye kluss. til slutt ga jeg litt opp da jeg fikk mye forksjellige beskjeder (etter tre tannlegetimer på eget intiativ, så droppet jeg det en periode, da tannlege ikke er min favoritt) har fått beksjed om at jeg må vente til munnen er ferdig utvokst, har fått beskjed om at jeg må betale selv, og jeg har fått beskjed om at jeg slettes ikke skal betale selv. denne skaden skjedde på klassetur i 7. klasse, og dermed skal det dekkes, i tillegg til at det er gjort feil i oppfølgningen (og i fht den biten som er satt på som også er helt feil både ifht form og farge).

Min tannlegge søker om støtte for meg, men dokumentasjon fra 7. klasse trengs, og da tannlegen jeg gkk hos da er en slurv av et menneske (er forsatt bitter over at det var hans tannlegestol jeg havnet i da skaden skjedde) er røntgenbilder og dokumentasjon BORTE. så denne prosessen er lenger enn som så. Jeg kan få en ny midlertidig bit, men inntil søknad er behandlet er dette noe jeg betaler for selv. LONG Story short, jeg får dette dekket, men alt må på plass, jeg får kanskje også noe kompensasjon for mye feil opp gjennom.

MEN jeg er utrolig lei av hele greia, og som sagt jeg er ikke glad i tannleger, så tar også litt tid noen ganger å få sumlet meg dit.

Skrevet

Jeg brukte Smilelab (fåes kjøpt på Vita og på nettet). Det funket helt griet på meg, men vet andre som har fått helt supert resultat. Så det er jo verdt å prøve! Tennene mine ble hvert fall hvitere.

Anonymous poster hash: b4136...ba3
Skrevet

Sannsynligvis er du den eneste som tenker på tennene dine. Andre mennesker for opptatte med å tenke på tingene de misliker med seg selv.

Anonymous poster hash: 77424...fc0
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...