Gå til innhold

Er brudeparet gnien om de ikke har fri bar?

112 stemmer

1. 1. Er brudeparet gniene om de ikke har fri-bar?

• Ja
      35
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: d7c5f...397

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, synes ikke det. Er ganske dyrt med fri bar, og festen kan bli superkoselig (om ikke mer koselig) uten fri bar. ;)

• Liker 5
Gjest Daenerys
Skrevet

Nei, det syns jeg absolutt ikke. Et bryllup trenger ikke være en fyllefest.

Skrevet

Fri bar er ikke nødvendigvis fyllefest. Om brudeparet har dårlig råd så synes jeg ikke det er gnient å la være. Men om man nedprioriterer gjestebevertning/fri bar for dyre lokaler og pynt så synes jeg det er feilprioritering og gnient.

Anonymous poster hash: 29843...514

• Liker 3
Skrevet

Nei, det syns jeg absolutt ikke. Et bryllup trenger ikke være en fyllefest.

Fri bar er ikke det samme som fyllefest.

• Liker 5
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis, men det er veldig ofte at en eller to ikke klarer å begrense seg, og det kan bli direkte pinlig, og ikke det man ønsker i et bryllup.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at det har vært fyllefester i bryllup med fri bar. De som har en tendens til å drikke mye, drikker seg vel fulle uansett om de må betale selv eller ikke, og dermed skape det pinlige allikevel. .. . Jeg synes det er pinlig å ikke ha fri bar, om man har lagt ned mye penger i kjole, lokale, pynt, stoltrekk osv.

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis, men det er veldig ofte at en eller to ikke klarer å begrense seg, og det kan bli direkte pinlig, og ikke det man ønsker i et bryllup.

Det er som regel de samme som ikke klarer å begrense seg selv om de må betale selv er min erfaring.

• Liker 3
Skrevet

Har flere overdrikkere i familien så fri bar er inget ønske for vår sin del. For all del, de kan ordne seg selv, men vi vil i hvert fall ikke bidra til å gjøre det verre.

Jeg hater forresten fyll og føler meg ubekvem rundt overstadig berusede mennesker.

Aller beste bryllupet jeg noensinne har vert i var faktisk til en skolevenninne som er pinsevenn, og de hadde ikke alkohol annet enn litt øl og vin til maten. FLOTTESTE jeg har vert med på! Masse flotte sang og musikkinnslag, morsomme leker, nydelig mat, fremvisning av bilder og utrolig rørende taler!

Anonymous poster hash: 1661c...629
  • Liker 3
Skrevet

Fri bar er ikke nødvendigvis fyllefest. Om brudeparet har dårlig råd så synes jeg ikke det er gnient å la være. Men om man nedprioriterer gjestebevertning/fri bar for dyre lokaler og pynt så synes jeg det er feilprioritering og gnient.

Anonymous poster hash: 29843...514

Vel, det er mange som tenker motsatt av deg. Vil mye heller bli invitert i ordentlig lokaler og betale i baren selv, enn å bli invitert til klubblokale hvor alkohol er gratis, men med dårlig utvalg.

Anonymous poster hash: ea6db...927

• Liker 4
Skrevet

Det kommer helt an på settingen (som forøvrig ikke er et alternativ i avstemningen, derfor har jeg ikke svart der). Hvis det er et prinsessebryllup og brudeparet ikke har spart på noe annet, da er det gnient. Hvis det er spleisebryllup i nøktern stil så er det helt ok.

Anonymous poster hash: 43456...352

• Liker 4
Skrevet (endret)

Svaret er Nei for min del. Men jeg er drittlei av argumenter som at vi som har/hadde enten; sponser 1. flatfylla til en haug av gjester. 2. har så stygge lokaler at det ikke minner om et bryllup i det hele tatt.

Noen får til begge deler, andre ikke slik er det bare.

Endret av Kiara!
  • Liker 2
Skrevet

Vel, det er mange som tenker motsatt av deg. Vil mye heller bli invitert i ordentlig lokaler og betale i baren selv, enn å bli invitert til klubblokale hvor alkohol er gratis, men med dårlig utvalg.Anonymous poster hash: ea6db...927

Nok en gang så er ikke fri bar det samme som klubbhus, eller dårlig utvalg i baren. Men klart er det delte meninger om slikt, ellers hadde det ikke blitt diskusjon. Ellers enig med Kiara.

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke brudeparet er gnient om de ikke holder fri bar.

Det kan være mange årsaker til at det ikke er fri flyt av alkohol, f.eks slektninger som er harde på flaska og lager bråk etter et visst promillenivå...(og da slektninger som er så nære at man ikke kan la være å invitere de).

• Liker 1
Skrevet

Ja og nei som svaralternativer blir alt for forenklet her.

Gnienhet handler om hva man er villig til å bruke penger på, og delvis om hvem man bruker dem på. Et studentpar med begrensede midler som gifter seg og har en helt enkel feiring uten fri bar er på ingen måte gniene. Ei heller de som legger opp til et slags spleiselag eller denslags. Det er fullt mulig å tenke på gjestenes behov og ønsker selv om man har et nøkternt selskap.

Gnien oppfatter jeg det som når man egentlig har råd til ting som fri bar, men bare ønsker å bruke pengene på seg selv eller helst ikke i det hele tatt. Særlig hvis man har valgt dyrere løsninger enn nødvendig på andre ting som kjole, lokale, bryllupsreise og så videre.

Å begrense hva man tilbyr gjestene sine kun ut fra ens egne preferanser og hva man gidder å bruke penger på er gnient. Inviterer man folk til å bruke en hel deg på å feire en, så synes jeg man bør gjøre sitt aller beste for å være et godt vertskap. Innenfor de mulighetene man har. :)

Anonymous poster hash: 828ec...90f

• Liker 2
Skrevet

Fri bar i et bryllup med små barn i er bare dårlig smak.

• Liker 2
Gjest Daenerys
Skrevet

Ikke nødvendigvis, men det kommer an på hvordan familie og venner oppfører seg. Noen har kanskje også en familie hvor enkelte er avholds, og det kan bli ubehagelig for dem at andre gjester blir veldig beruset :)

Jeg vil heller ha masse god mat og et flott lokale, enn å spandere all alkohol. Jeg har aldri vært i et bryllup med fri bar, så det er ikke noe jeg noen gang har savnet. Syns det holder meg velkomstdrinker, 4-5 glass vin til middagen, og noe til kakene. Nå skal vi uansett ikke ha bryllupet på en restaurant, så muligheten for fri bar er der ikke :)

Det er bare min mening, andre gjør akkurat som de vil, og det er det som er så fint med å planlegge bryllup - man bestemmer selv :)

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke man er gnien hvis det ikke er fri bar. Jeg vet ikke om dere har lokale der dere har alkoholen selv eller om dere kjøper gjennom stedet.

Har dere alkoholen selv: Dropp drinkene, og kjøp heller litt ekstra vin.

Har dere alkoholen gjennom et sted: Det er mulig å kjøpe Bonger, slik at gjestene får en bong av dere, og kjøper resten selv. Dere trenger ikke å gi bongere heller, men bare ett forslag.

Mye mer hyggelig å ha råd til å invitere de dere ønsker å dele dagen deres med, enn å bruke penger på drinker til gjestene!!

Skrevet

Det kommer helt an på settingen (som forøvrig ikke er et alternativ i avstemningen, derfor har jeg ikke svart der). Hvis det er et prinsessebryllup og brudeparet ikke har spart på noe annet, da er det gnient. Hvis det er spleisebryllup i nøktern stil så er det helt ok.

Anonymous poster hash: 43456...352

Vi sparer på ingenting i vårt bryllup, vi har et høyt budsjett, og har spart til dette i mange år.

Jeg vil alikevel ikke ha fri bar. Har ingenting med sparing å gjøre for min del, men jeg har, som jeg skrev over, flere overdrikkere i familien og er ikke interessert i å bidra til at enkelte skal på flatfylla i mitt bryllup. Den regningen får de stå for selv.

Der vi vere mer enn nok vin og øl til maten og kaffien, og velkomstdrikker og diverså, så summene for alkohol er ikke små alikevel om man ikke ønsker å ha fri bar.

Anonymous poster hash: 1661c...629

Skrevet

Fri bar i et bryllup med små barn i er bare dårlig smak.

Helt uenig.

Fyll i bryllup er dårlig smak.

Det finnes vel neppe noen andre steder i verden at gjestene i bryllup må betale deler av serveringen selv.

Ser for meg invitasjonen til bryllup:

Vi xx og xy gifter oss og ønsker at du er med på å feire dette.

Vielsen er i kirken kl 1500 og middag serveres kl 1800.

Kryss av for hva du ønsker av servering:

Matpakke 1: Forrett, hovedrett og dessert

Matpakke 2: Som over men med nattmat

Matpakke 3: Som over men også med frukt mellom vielse og middag

Drikkepakke 1: Alkoholfritt

Drikkepakke 2: Vin eller øl til mat

Drikkepakke 3: Som over men med aperitiff før maten

Drikkepakke 4: Som over men med likør eller cognaq til kaffen

Drikkepakke 5: Fri bar

Sett kryss for ønsket valg.

For gaver har vi lagt ved en ønsket gaveliste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...