Gå til innhold

Gave til Kjæreste - soldat i Afghanistan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjæresten min er på utenlandsoppdrag i Afghanistan.

Han har vært der nå i over en mnd bare. Men har lyst til å sende han en pakke med masse forskjellige ting, som han kan bli glad for.

Problemet er at jeg ikke har en anelse hva jeg skal gi han.

Har tenkt på å sende han et brev i pakken, og et bilde av han og meg kanskje (eller bare av meg)

Og muligens Vi Menn blad/FHM, og et tegneserie blad han liker.

Men resten har jeg ikke en anelse på.

Er det noen som har hatt/har kjæreste som er i utlandet i forbindelse med forsvaret, eller har vært i forsvaret selv. Som vet hva de kan sette pris på?

Han er 23 forresten, hvis det kan hjelpe :)

Setter stor pris på respons!

Anonymous poster hash: 29535...786
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kjæresten min er på utenlandsoppdrag i Afghanistan.

Han har vært der nå i over en mnd bare. Men har lyst til å sende han en pakke med masse forskjellige ting, som han kan bli glad for.

Problemet er at jeg ikke har en anelse hva jeg skal gi han.

Har tenkt på å sende han et brev i pakken, og et bilde av han og meg kanskje (eller bare av meg)

Og muligens Vi Menn blad/FHM, og et tegneserie blad han liker.

Men resten har jeg ikke en anelse på.

Er det noen som har hatt/har kjæreste som er i utlandet i forbindelse med forsvaret, eller har vært i forsvaret selv. Som vet hva de kan sette pris på?

Han er 23 forresten, hvis det kan hjelpe :)

Setter stor pris på respons!

Anonymous poster hash: 29535...786

Hei,

Når min var der nede så fikk han mye rart.

Blader var en stor hit, bøker i lesestoff han likte var enda bedre.

Sendte med favoritt snopet hans.

Kjøpte noen "leker", badmington feks som jeg sendte ned, slik at de han var med kunne gjøre noe sammen.

Dubeditter som jeg visste han ville smile av, egentlig unødvendige ting, men som han satt pris på.

Bare det og få et brev er en stor ting i seg selv der nede, og vil tippe at så lenge han får brev av deg, så er det bedre enn noe. Om du da sender med ekstra ting ned, så er det bare et pluss.

Min fikk også en afghansk ordbok, der jeg skrev en hilsen inni, og et fotoalbum om oss så jeg også skrev i, før han reiste.

:)

Men, min erfaring, skriv brev ofte. Brevene han fikk satt han stor pris på når han var der nede. For oss her hjemme så har vi alt vi er vant til, og fordi brev fra de som er stasjonert der tar noe lengre tid, så merker ikke vi dette slik som de gjør. Jeg kunne skrive 4 brev, og da mottatt 1 fra han pga oppdrag, ikke tid til og skrive og selve sendingen, mens han hadde alltid noe som fikk humøret opp :)

Anonymous poster hash: eeba1...f1a

Skrevet

Har også en i Afghanistan og har det samme "problemet". Har tenkt på hva jeg skal sende ned siden han drog, men kommer ikke på noe jeg heller.

Du kan sende meg en pm hvis du vil, så kan vi se om finner på noe lurt å sende til gutta ;-)

Skrevet

Hei,

Når min var der nede så fikk han mye rart.

Blader var en stor hit, bøker i lesestoff han likte var enda bedre.

Sendte med favoritt snopet hans.

Kjøpte noen "leker", badmington feks som jeg sendte ned, slik at de han var med kunne gjøre noe sammen.

Dubeditter som jeg visste han ville smile av, egentlig unødvendige ting, men som han satt pris på.

Bare det og få et brev er en stor ting i seg selv der nede, og vil tippe at så lenge han får brev av deg, så er det bedre enn noe. Om du da sender med ekstra ting ned, så er det bare et pluss.

Min fikk også en afghansk ordbok, der jeg skrev en hilsen inni, og et fotoalbum om oss så jeg også skrev i, før han reiste.

:)

Men, min erfaring, skriv brev ofte. Brevene han fikk satt han stor pris på når han var der nede. For oss her hjemme så har vi alt vi er vant til, og fordi brev fra de som er stasjonert der tar noe lengre tid, så merker ikke vi dette slik som de gjør. Jeg kunne skrive 4 brev, og da mottatt 1 fra han pga oppdrag, ikke tid til og skrive og selve sendingen, mens han hadde alltid noe som fikk humøret opp :)

Anonymous poster hash: eeba1...f1a

Takk for svar!

Nå er det jo slik at vi prater nesten hver eneste dag på Facebook og av og til Skype. Men har lyst til å sende et brev, slik de gjør på Dear John, haha (veldig klisjè) Men de setter nok mer pris på et håndskrevet brev enn facebook, tror jeg også.

Men vet du hvor lang tid det tar fra jeg sender det til han da får det? :)

Skrevet

Jeg sendte ned blader, tegneserier, bøker, filmer, serier, musikk, små morsomme/søte filmklipp jeg trodde han ville like, sjokolade, godteri, hjemmelaget kjeks, sjokoladepudding med saus (det var en skikkelig hit), og småting som er litt internt oss to imellom.

Han hadde med bilde av meg da han dro ned, så jeg sendte ikke noen nye. Skrev en del brev frem og tilbake da. :)

Skrevet

Millitære styrker har jo for lengst trukket seg ut av Afghanistan?

Anonymous poster hash: 3c4aa...928

Skrevet

Nei, siste kontingent som er der nå.

Skrevet

De har trukket seg ut at Faryab-provinsen. Det er fortsatt norske soldater i Mazar-i-Sharif.
Skrevet

Det norske Forsvaret har trukket seg ut Faryab-provinsen. Men Forsvaret er nede i Mazar-i-Sharif. Som forhåpentligvis trekker seg ut innen 2014. Som det er snakk om.

Skrevet

Hvordan ble du kjent med kjæresten din som er i Afghanistan? Vil ha kjæreste i militæret, så romantisk å sende brev og ha kontakt så langt unna.

Skrevet

Ble kjent med han lang tid før han reiste, gjennom venner.

Det er nok veldig romantisk og sende brev. Sånn det er på Dear John, Hehe.

Men er ikke bare bare, skal jeg love deg. Det å ikke se kjæresten din på flere mnd, og gå rundt å tenke på hvordan han har det, og om noe har skjedd.

Not a romantic movie ;-)

Skrevet

Blader, tegneserier, album med dere, koselige ord, godteri også vet jeg om ei som sendte noe Bh og string truser nedover.

Anonymous poster hash: 76f3e...c0c
Skrevet

Send ham nakenbilder av deg selv. Det slår an. :wow::danse:

Skrevet

Bh og truse? Serriøst. Så sinnsykt genialt. Men vet ikke helt om jeg er helt der.

Har sendt han nakenbilder allerede ;-)

Skrevet

Send sprit!

Anonymous poster hash: b28fe...b61
Skrevet

Send ham nakenbilder av deg selv. Det slår an. :wow::danse:

Absolutt en god idé! Det hadde passet perfekt, inne i sms-historikken. ;)

Anonymous poster hash: b4d2a...1bc

Skrevet

Absolutt en god idé! Det hadde passet perfekt, inne i sms-historikken. ;)

Anonymous poster hash: b4d2a...1bc

Haha hva skriver dere på sms?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...