AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 I et par år nå har jeg strevet med kronisk borreliose. Jeg er virkelig dårlig. Utmattet hele tiden, smerter over alt, nedsatt konsentrasjon og hukommelse, veldig sensitiv til lys og lyd. Jeg er sytten. Det som er så vondt er at besteforeldrene mine tror meg ikke. De kommer stadig med spisse og spydige kommentarer, enten det er at jeg ikke orker å gå på skolen, eller hva det skulle være. Jeg får høre mange ganger hver dag at jeg bare må komme meg ut å trene litt, så blir jeg bedre! Jeg blir så lei meg og frustrert over at noen i så nær familie ikke tror meg!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Klarer ikke å la det prelle av heller... Måtte bare få luftet tankene mine litt her. Takk for meninger og innspill til hvordan jeg skal takle dette. Ts Anonymous poster hash: 96cc1...cdd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 I et par år nå har jeg strevet med kronisk borreliose. Jeg er virkelig dårlig. Utmattet hele tiden, smerter over alt, nedsatt konsentrasjon og hukommelse, veldig sensitiv til lys og lyd. Jeg er sytten. Det som er så vondt er at besteforeldrene mine tror meg ikke. De kommer stadig med spisse og spydige kommentarer, enten det er at jeg ikke orker å gå på skolen, eller hva det skulle være. Jeg får høre mange ganger hver dag at jeg bare må komme meg ut å trene litt, så blir jeg bedre! Jeg blir så lei meg og frustrert over at noen i så nær familie ikke tror meg!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Klarer ikke å la det prelle av heller... Måtte bare få luftet tankene mine litt her. Takk for meninger og innspill til hvordan jeg skal takle dette. Ts Anonymous poster hash: 96cc1...cdd Kan du ikke vise dem en legeerklæring da? Regner med du har fått diagnosen av en lege? Anonymous poster hash: d8d23...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Kan du ikke vise dem en legeerklæring da? Regner med du har fått diagnosen av en lege? Anonymous poster hash: d8d23...4ed Tjoa, men tror nok ikke det hadde hjulpet. De er ganske sta! Ja, jeg har fått diagnosen av en lege Anonymous poster hash: 96cc1...cdd
Avalon Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Noen folk og generasjoner er bare slik dessverre. "Nye" sykdommer, allergier og intoleranser som har kommet mer opp og frem i lyset er liksom bare tull og vas. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Få foreldrene dine til å snakke til de. Men av egen erfaring vet jeg at andre mennesker ikke forstår hvordan det er å ha en usynlig sykdom... Håper du blir bedre..Anonymous poster hash: a11b9...d2a 1
eva-80 Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Kutt kontakten med de... Du trenger virkelig ikke slike mennesker i livet ditt, selv om de er slekt... De er ufølsomme og respektløse, og kan umulig være glade i deg. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Kutt kontakten med de... Du trenger virkelig ikke slike mennesker i livet ditt, selv om de er slekt... De er ufølsomme og respektløse, og kan umulig være glade i deg. Hva for slags svar er dette? Det kan være besteforeldrene synes det er trist at livet skal stoppe opp for ei 17 åring. Det er kanskje det perspektivet de har, selv om de ikke er flinke til å si noe særlig konstruktivt om situasjonen TS er oppe i. Anonymous poster hash: 51f23...0b3 11
eva-80 Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Hva for slags svar er dette? Det kan være besteforeldrene synes det er trist at livet skal stoppe opp for ei 17 åring. Det er kanskje det perspektivet de har, selv om de ikke er flinke til å si noe særlig konstruktivt om situasjonen TS er oppe i. Anonymous poster hash: 51f23...0b3 Skal man finne seg i alt dritt fordi det er slekt som sier det ? Om man er i den alderen som hennes besteforeldre er, så burde de vite at om man ikke har noe fornuftig å si, så kan man like greit holde kjæft... Hva slags besteforeldre er dem som kommer med spydige kommentarer til sine barnebarn som sliter med sykdom ?? Herregud menneske... 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Skal man finne seg i alt dritt fordi det er slekt som sier det ? Om man er i den alderen som hennes besteforeldre er, så burde de vite at om man ikke har noe fornuftig å si, så kan man like greit holde kjæft... Hva slags besteforeldre er dem som kommer med spydige kommentarer til sine barnebarn som sliter med sykdom ?? Herregud menneske... Det er jo fint at du er ekspert på spydige kommentarer TS har fått da Jeg tror som sagt de sannsynligvis mener det vel med å foreslå trening etc, selv om det sikkert ikke oppleves sånn for TS. Men det er sikkert veldig lurt å kutte all kontakt som du foreslår, det løser jo alt... Anonymous poster hash: 51f23...0b3 3
Armitage Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Har du fortalt dem hvordan du føler det når de sier slike ting? Jeg har selv en mormor som jeg har måtte sette på plass fordi hun ikke ville ta meg seriøst. I hennes øyne så var jeg fremdeles en liten unge som ikke har peiling. Du må sette deg ned med dem og fortelle dem bestemt at du ikke vil ha noe av slike kommentarer, hvordan det føles og at det skaper avstand mellom deg og dem hvis det fortsetter. 1
eva-80 Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Det er jo fint at du er ekspert på spydige kommentarer TS har fått da Jeg tror som sagt de sannsynligvis mener det vel med å foreslå trening etc, selv om det sikkert ikke oppleves sånn for TS. Men det er sikkert veldig lurt å kutte all kontakt som du foreslår, det løser jo alt... Anonymous poster hash: 51f23...0b3 Jepp.... Ser at du forstår endelig Det er jo tydeligvis et problem for TS ellers ville vi aldri hørt om saken.. Hvorfor skal man omgås folk som gir en vonde følelser ? Bruk heller tid på folk som gir positiv energi og støtte når man trenger det 2
Gjest iGirl Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Skal man finne seg i alt dritt fordi det er slekt som sier det ? Om man er i den alderen som hennes besteforeldre er, så burde de vite at om man ikke har noe fornuftig å si, så kan man like greit holde kjæft... Hva slags besteforeldre er dem som kommer med spydige kommentarer til sine barnebarn som sliter med sykdom ?? Herregud menneske... litt off topic, men FYI så kan besteforeldrene til en 17-åring være i 50-årene eller i 80-årene.
eva-80 Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 litt off topic, men FYI så kan besteforeldrene til en 17-åring være i 50-årene eller i 80-årene. Jeg mente at de er sannsynligvis godt voksne som levd og erfart og er derfor ekstremt irriterende at de tillater seg slike utsagn for å såre dem som (burde) stå dem nærmast
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Jepp.... Ser at du forstår endelig Det er jo tydeligvis et problem for TS ellers ville vi aldri hørt om saken.. Hvorfor skal man omgås folk som gir en vonde følelser ? Bruk heller tid på folk som gir positiv energi og støtte når man trenger det Min bestemor er så dement at hun ikke aner hvem jeg er - bør jeg kutte henne ut fordi hun gir meg "vonde følelser"? Får ikke stort med "positiv energi" eller "støtte" heller.. Drittlogikk. Anonymous poster hash: 5f0fc...56a 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 Vet hvor vondt det er De besteforeldrene trenger å få sagt klart ifra at din helsetilstand er ikke oppe til diskusjon, og slett ikke noe de skal blande seg i! Snakk med foreldrene dine? De bør være skjoldet ditt, så du slipper å bruke krefter på en konfrontasjon. Det er kanskje uvitenhet fra besteforeldrene sin side, men helt klart noe du bør slippe. Om de er sorten som tror de vet best og ikke vil ta til seg informasjon heller? Har par sånne i slekta jeg også - det eneste som nytter er å si "min helse er ikke oppe til diskusjon" og så reiser jeg meg og går om de ikke dropper det. Anonymous poster hash: 94392...0e2
Brimi Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 Det beste du egentlig kan gjøre er å jatte med. I 3 år har jeg prøvd å få øvrig familie( og min far) til å forstå at jeg er syk. Bestemoren min har gått med på at jeg er utbrent( tvilsomt, men det er et skritt i riktig retning), men hun sier fremdeles at jeg må gå turer og trene osv. Det beste jeg gjorde var å begynne å jatte med. Det blir for slitsomt å måtte forklare hver gang man møtes hvorfor man ikke kan gjøre ditten og datten. Men hvis besteforeldrene er noe herk utenom dette ville jeg nok ha kuttet dem ut. Du blir ihvertfall ikke bedre med mye negativitet rundt deg.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #18 Skrevet 21. august 2013 Huff, er redd for at jeg selv kommer til å være en bestemor som foreslår å gå tur/trene el.l. hvis et barnebarn kommer og sier det er utbrent. Nå vet jeg lite om borreliose, da, så der kunne jeg ikke sagt noe. Men det er jo ofte slik at man har godt av en tur i skog og mark, komme seg litt ut i frisk luft. Så klisjeaktig som det enn høres ut. Er ikke det bevist, da, at fysikk og psyke henger sammen? De jeg kjenner som sliter med utbrenthet og psyken, prøver i allefall å komme seg ut så mye de kan (noen har skaffet seg hund, som motiverer til turer), og mener det hjelper... Anonymous poster hash: af29a...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #19 Skrevet 21. august 2013 Kutt kontakten med de... Du trenger virkelig ikke slike mennesker i livet ditt, selv om de er slekt... De er ufølsomme og respektløse, og kan umulig være glade i deg. Ikke glade i meg?! Er ikke det litt å ta i. Dessuten vil jeg ikke kutte kontakten. Jeg er glad i familien min ts Anonymous poster hash: 96cc1...cdd 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #20 Skrevet 21. august 2013 Vet hvor vondt det er De besteforeldrene trenger å få sagt klart ifra at din helsetilstand er ikke oppe til diskusjon, og slett ikke noe de skal blande seg i! Snakk med foreldrene dine? De bør være skjoldet ditt, så du slipper å bruke krefter på en konfrontasjon. Det er kanskje uvitenhet fra besteforeldrene sin side, men helt klart noe du bør slippe. Om de er sorten som tror de vet best og ikke vil ta til seg informasjon heller? Har par sånne i slekta jeg også - det eneste som nytter er å si "min helse er ikke oppe til diskusjon" og så reiser jeg meg og går om de ikke dropper det. Anonymous poster hash: 94392...0e2 Takk for hyggelig svar! Sto opp tidlig i dag for å presse meg på skolen noen timer. Ente med at jeg ble så sliten at jeg spøy. Da tok pappa en skikkelig alvorsprat med dem, men de ble visst bare fornærmet. Anonymous poster hash: 96cc1...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå