sofie777 Skrevet 22. august 2013 #21 Skrevet 22. august 2013 En måte å beskytte telefonen på, er å kjøpe en holder å ha den i. Jeg har en av den typen man også kan ha kort i (til Samsung S3) og den har reddet meg et par ganger. Slike kan kjøpes billig (fra ca 20 kr og oppover) på Ebay.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #22 Skrevet 22. august 2013 Tusen takk for hjelpa! Nå synes jeg Samsung Galaxy 3S virker mest interessant. Og har sett på holdere og cover til den ja, sofie777 Anonymous poster hash: 1dc62...541
sofie777 Skrevet 22. august 2013 #23 Skrevet 22. august 2013 I dag er det bra tilbud på denne fra Let's Deal. Jeg har hatt den en stund og er fornøyd med typen, selv om "skinnet" ble litt slitt enkelte steder. Har nå gått over til en med plass til dobbelt så mange kort. Den ble kjøpt på Ebay.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #24 Skrevet 22. august 2013 Så i en annen tråd her at en syntes denne var den beste hun har hatt, og hun har brukt masse penger på mobiler før denne: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/I9070BLACK/samsung-galaxy-s-advance-i9070-smarttelefon Det er tilbud på den nå.. Vet ikke hva den vanligvis koster. Yme, eller andre? Er den noe å satse på? Vil ha ny mobil snart, men hvis jeg skal kjøpe en til 3000 må jeg vente en god stund. Anonymous poster hash: 1dc62...541
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #25 Skrevet 22. august 2013 Utifra det jeg selv har lest (fant ikke så mye om den), virker den bra. Men flere nevner dårlig batterilevetid... Anonymous poster hash: 1dc62...541
Yme Skrevet 22. august 2013 #26 Skrevet 22. august 2013 Den er ikke bra. Den kjører en eldgammel, søpletet utgave av Android, som ikke behandler grafikk veldig bra... Det betyr at alt du ser på skjermen, har en tendens til å henge seg, og hakke. Du vil ha en telefon som kjører Android 4.0 eller høyere... Helst 4.2... Spar til Samsung Galaxy S3,som du nevnte du ville ha. Det tar lengre tid, men da får du noe som fungerer, som du slipper å irritere deg over.
Lucid Skrevet 22. august 2013 #27 Skrevet 22. august 2013 Kom deg så langt unna youngtalk og lignende abo. som du kommer. Det koster nesten 2 kroner per minutt du ringer, og er kanskje 30mb inkludert, om ikke mindre. 30mb når du ikke er vant til å bruke nett går på et blunk. Skaff deg et abo uten binding til å begynne med, de fleste operatører har de samme prisene, det eneste som er forskjell er henholdsvis kundeservice, utlandspriser, dekning, osv. Djuice, Talkmore, Chess og Onecall har alle den samme løsninga når det kommer til den "mellompakka" som passer de aller fleste, 600 min, 600 sms, og 1000 mb. Tror alle har 600 mms også. Nå er det vel fri bruk av ringing og sms, hvis den kampanjen ikke har forsvunnet. Alle koster 199 mnd og skal være uten binding. På den måten så finner du fort ut om du trenger større eller mindre pakke. Men hvis du skal bruke nett så er pakkeløsning det desidert beste. Går du til f.eks Telenor, Netcom eller Tele2, altså de store selskapene så risikerer du å måtte betale mer om du ikke vil ha binding, så sats på de små til å begynne med
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #28 Skrevet 22. august 2013 Kom deg så langt unna youngtalk og lignende abo. som du kommer. Det koster nesten 2 kroner per minutt du ringer, og er kanskje 30mb inkludert, om ikke mindre. 30mb når du ikke er vant til å bruke nett går på et blunk. Det fikk jeg merke den lille stunda jeg hadde smartphone tidligere ja. Takk for tips! Nå bare sparer jeg og holder meg til Galaxy S3-planen! Så den har fått flere 6ere i terningkast, vært bestselger osv. så den innfrir helt sikkert. Anonymous poster hash: 1dc62...541
Yme Skrevet 22. august 2013 #29 Skrevet 22. august 2013 Så bra! Den kommer nok ikke til å bli oppdatert mer, men den har en bra utgave av Android, som går glatt og fint, pluss at du kan bytte både minnekort og batteri selv, om det skulle bli nødvendig etter hvert. Batteriet den bruker, er litium ion, så pass på å ikke la den ligge på lading etter batteriet er fullt, for det vil senke levetiden betraktelig. Det er bedre å lade litt her og litt der, enn å la telefonen tømmes helt for strøm også. Du trenger ikke være redd for å lade helt ut, men bare ha det litt i bakhodet... Det beste du kan gjøre for batteriet ditt, er å passe på at det ikke lader når det er fullt, og hold det unna varme (sommersol som kommer inn gjennom vinduet og den slags).
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #30 Skrevet 22. august 2013 Takk for tips, gjest:) Tror jeg satser på Chess sjakk matt. Og kjøper mobil på cdon, Lefdal eller noe, uten abonnement. Onecall grunnpakka virker også grei. Siden det ikke er bindingstid, kan jeg jo se an hva som passer best etter hvert. Du bør absolutt ikke velge Chess. Abonnementet fra Chess har vært noe av det dårligste jeg har vært borti og kundservicen er ikke noe å rope hurra for - og det kommer fra en kunde som ikke er særlig krevende av seg. Jeg fikk også problemer etter at jeg sa opp abonnementet, fortsatte å få regninger i posten hver måned som gikk til inkasso. Da jeg ringte Chess for å si fra om dette, fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde sagt opp abonnmentet, noe som var direkte idiotisk ettersom jeg hadde Onecall-abonnement på samme nummeret. De var lite hjelpsomme og kontaktet meg ikke før etter én uke for å fortelle meg at regningene var blitt slettet. Kjenner flere som har hatt lignende opplevelser med selskapet, så mitt råd er: styr unna! Anonymous poster hash: 847c6...13b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #31 Skrevet 22. august 2013 Takk for tips igjen! Skal huske det med lading og varme. Så på nettsida til Chess nå at man kan kontakte kundeservice via telefon. Hos One call kan man også chatte, det er en stor fordel. Så da blir det nok deres Folkepakke i stedet for Sjakk matt. Anonymous poster hash: 1dc62...541 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå