AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Hei For en stund tilbake klarte jeg å rote det til med 2 regninger som gikk til inkasso rett og slett fordi jeg ikke hadde penger til å betale de. På den ene fikk jeg 2 krav fra inkassoselskapet. Jeg har betalt alt nå og har da skjønt at betalingsanmerkningen blir slettet med en gang? Noen som vet om dette stemmer? Noen måneder senere kredittsjekket jeg meg selv og fikk brev i posten om at jeg hadde en kredittscore på 19, der 100 var best. Har dette mye å si hvis jeg vil ta opp feks. boliglån?og hvor lang tid tar det å komme oppover på skalaen igjen? Anonymous poster hash: c6ed3...6c6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Og jeg lurer litt på hvordan den kredittscoren fungerer. Noen som kan gi en rask innføring? Anonymous poster hash: 37b25...794
Sluagh Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Kredittscore på 19 er ikke dårlig i seg selv, det avhenger litt av hvor gammel du er, inntekt osv. Er du i 40-årene og har hatt en stabil inntekt i mange år så er ikke 19 en god score. Det er dog veldig mye forskjellige ute og går, selskapene har ofte egne tilpassede scorekort for egen bransje osv...
Marie90 Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 Jeg tror du må ha mer enn to brev fra inkassoselskap for at du skal få en betalingsanmerkning.
solfaktor1 Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 Kredittscore på 19 er ikke dårlig i seg selv, det avhenger litt av hvor gammel du er, inntekt osv. Er du i 40-årene og har hatt en stabil inntekt i mange år så er ikke 19 en god score. Det er dog veldig mye forskjellige ute og går, selskapene har ofte egne tilpassede scorekort for egen bransje osv... Er 22 år men har fast jobb, kan være at det ikke er så ille som jeg trodde da
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #6 Skrevet 21. august 2013 http://www.na24.no/article3369265.ece Anonymous poster hash: 39421...31f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Du får ikke betalingsanmerkning selv om du har fått et inkassokrav. Du må gjerne innom forliksrådet først. Kredittscoren avhenger også av hvilket selskap som har vurdert deg. Vært selskap har sin egen score og vekting av forskjellige parametre. Uten å vite selskapet er det umulig å svare på om dette er bra eller dårlig. Anonymous poster hash: 83628...1e7
Musaleem Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 (endret) Jeg har aldri fått inkasso, har ikke noe lån (foruten studielån, men det betaler jeg ikke på ennå) og har ellers fast og stabil inntekt. Allikevel scoret jeg helt sykt dårlig da jeg tok en kredittsjekk over nettet - fikk resultatet i posten. Husker ikke nøyaktig hvor på skalaen jeg lå, bare at det var dårlig. Har senere lest at alder, bosted og alt det der også spiller inn. Uansett: jeg har søkt huslån, fått finansieringsbevis på en høyere sum enn jeg i utgangspunktet burde ha fått og har aldri vært et problem når jeg ellers har blitt kredittsjekket, så jeg tror nok ikke at det betyr all verden. Endret 22. august 2013 av Musaleem
Sluagh Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Er 22 år men har fast jobb, kan være at det ikke er så ille som jeg trodde da Det er ikke ille da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå