Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter tre positive graviditetstester, ømme bryster, blodtrykksfall, svimmelhet og kvalme, 9+4 uker på vei, dro vi på tidlig ultralyd i dag for å se om hjertet til mini'n banket. Der var det helt tomt... Fostersekken var tom, men det var tydelig at det hadde vært noe på gang. Legen trodde det var enten en "blighted ovum" eller graviditet utenfor livmoren (grøss!!). Så rart å gå fra å være gravid til å ikke være det på et øyeblikk.

Legene var supersnille og forståelsesfulle, og vi ble shippet rett til sykehuset for å dobbeltsjekke + for å ta blodprøver. Så nå er det bare å ta enda en blodprøve på torsdag og vente på telefon fra lege på fredag om hvordan vi skal gå frem videre. Merkelig følelse. Flere som har opplevd dette og vil fortelle om det?

Takk for at du leste innlegget :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde dette ja, men oppdaget det i uke 7 på tidlig UL. Så ikke ut som kroppen hadde tenkt til å ordne opp selv så veldig glad for at jeg oppdaget det tidlig. Var et stort sjokk for oss, men som med alt annet her i livet kommer man seg over det. Jeg gikk til innkjøp av eggløsningstester slik at vi kunne bli gravide igjen så fort som mulig. Gikk bare en syklus så var det to streker igjen:) Nå er jeg 17 uker med en baby som er 12 cm fra hode til stump og med doppler hjemme hører jeg hjertelyd en-to ganger i uken. Ønsker deg lykke til videre og håper dere kommer dere fint ut av dette her. Er kjipt, men sånn er det å bli gravid dessverre. Noen av oss må oppleve abort uten at vi ønsker det, men da vet vi hvertfall at kroppen kan bli gravid.

Anonymous poster hash: 014b9...d74

Skrevet

Jeg opplevde dette ja, men oppdaget det i uke 7 på tidlig UL. Så ikke ut som kroppen hadde tenkt til å ordne opp selv så veldig glad for at jeg oppdaget det tidlig. Var et stort sjokk for oss, men som med alt annet her i livet kommer man seg over det. Jeg gikk til innkjøp av eggløsningstester slik at vi kunne bli gravide igjen så fort som mulig. Gikk bare en syklus så var det to streker igjen:) Nå er jeg 17 uker med en baby som er 12 cm fra hode til stump og med doppler hjemme hører jeg hjertelyd en-to ganger i uken. Ønsker deg lykke til videre og håper dere kommer dere fint ut av dette her. Er kjipt, men sånn er det å bli gravid dessverre. Noen av oss må oppleve abort uten at vi ønsker det, men da vet vi hvertfall at kroppen kan bli gravid.Anonymous poster hash: 014b9...d74

Takk for at du ville dele din erfaring :)

Vi klarte det på andre forsøk (2pp) forrige gang, så får håpe vi får det til like raskt etter aborten! Neste gang blir det iallefall tidlig ultralyd i uke 7-8 og INGEN får vite noe som helst ;) Det går faktisk veldig bra med oss begge to, men gruer meg til å abortere (har opplevd det ufrivillig en gang før og det var usannsynlig vondt!)...

Gratulerer så mye med den nye graviditeten :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...