Gå til innhold

Skjer det noe spess rundt 9-10-årsaldern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nydelige lille kosegutt som alltid har klart å le av seg selv så mye begynner å bli stor. Det skjønner jeg. Men hele selvironien og mye av latteren er borte og han er nærtagen og mer gretten. Er dette vanlig, ellers så er det noe annet som plager han.

Han har alltid hatt et fantastisk humør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den alderen kommer barna gjerne i førpuberteten og sliter med tanker om fremtid og nåtid. Det er vanskelig å forholde seg til sin egen identitet. Men hvorfor ikke spørre han om det er noe i veien eller noe som plager han? Det er ikke sikkert han vil åpne seg, men fortell han at du alltid er tilstede og der for han hvis han noen gang får problemer, samme hvilke problemer det er. Si rett ut når dere har god tid og begge er uthvilte at du ser at han går og tenker på noe. Men ikke forvent at han alltid skal være glad. Det er det ingen som er og å komme i førpubertet kan være fortvilende siden man enda blir behandlet som et barn samtidig som man føler seg som en mellomting mellom barn og voksen og ofte helst vil blir voksen i en fei.

Skrevet

Vi snakker masse, om mange flere ting enn det som er vanlig, tror jeg. Så om dette også. Han sier han har niårs-trass og at det positive er at han ihvertfall VET at han er teit... ;)

Men finnes det er niårs-trass? Det gjør det sikkert, for han pleier faktisk å ha rett, he-he!

Skrevet

Det begynner nok å skje litt ting i kroppen, bare gi han litt tid og litt slingringsmonn (ikke for mye selvsagt), en veldig bra han er klar over det selv da!

Skrevet

Hormoner som begynner å røre på seg bare :)

Anonymous poster hash: 6c0b2...05f
Skrevet

Takk for svar! Jeg må bare ta meg sammen og overleve "ååå, nå var du TEIT, mamma!"

For det blir vel neppe bedre.

Sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...