Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Den foretrekker jeg.. Da får jeg nemlig også satt på plass overfladiske selvhøytidlige kjerringer i tillegg.. :sjarmor:

Har du dårlig selvtillit og må hevde deg slik at du føler deg bedre? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest fastkunde
Skrevet

Da jeg skulle handle sko i Bjørn Borg, ble jeg betjent av en kjekke gutt. Men han var helt stum og kunne visst ikke snakke.

Skrevet

Kanskje man skal starte en shoppingrunde med å herme etter butikkansattes oppførsel, selvfølgelig på en diskret måte. Hvis de måler deg med blikket, så gjør det samme med dem. Og hvis de er kjipe, stirr på et eller annet på dem, så de tror de har en flekk der du stirrer. :tunge1:

Det blir litt som i Pretty Woman. Kanskje de ikke har sett den, og skjønt poenget?

Catzy

Gjest Poirot
Skrevet
Selvfølgelig man ikke men man får bedre service på den måten' date= selv om det er dumt.

Og det er jo det folk her klager på; dårlig service.

Selv ser jeg i høyeste grad normal ut når jeg går og handler klær.

Skrevet

Jeg har jobbet i serviceyrke mange år. Nesten alle kundene mine var rikmansfruer fra Holmenkollen i pels og alltid like velfriserte. Så rike at klærne deres sikkert koster en månedslønn. Inne imellom hadde jeg kunder som gikk på trygd. Blant annen en dame med skjegg. Og da mener jeg virkelig skjegg..

Men over til saken. Uansett hvor mye penger kundene hadde planer om å bruke behandlet jeg alle likt. Man fortjener ikke mindre service selv om man har dårlig råd og kler seg stygt. (og er dame med skjegg...) Kanskje heller bedre service.

Men dessverre er det sånn at man får service etter utseende.

Og for å avkrefte en myte. De fleste av disse rikmannsfruene er faktisk utrolig koselig og ikke så snobbete som mange tror.

Skrevet

Paleet er faktisk et av de stedene jeg virkelig liker å handle og jeg ser slettes ikke like stilig ut bestandig! Hvis jeg bare er der for å titte sier jeg fra om det på en høflig måte når jeg blir spurt. Er jeg på jakt etter noe spesielt, forteller jeg det og får hjelp til å finne det. De gangene jeg ikke føler at servicen er tilfredsstilende, sier jeg fra om det også! Får stort sett alltid utmerket service, så det siste er sjelden noe problem. Har de ikke det jeg vil ha i min størrelse, bestiller og ordner de så det er en fryd! Er heller ikke av de som rager høyest over bakken her i landet og jakker/bukser må alltid legges opp. Koster meg ingenting (ekstra) og er alltid perfekt utført!

Gjest Poirot
Skrevet

Mange butikker på Paleet er hyggelige. Men noe utmerker seg spesielt som lite fristende å gå inn i, etter en del forsøk.

Apropos dårlig service; jeg har jo alltid hatt ganske store pupper. Skulle kjøpe meg ny bh da jeg var 17, hadde litt frika klær. Gikk inn på en undertøysbutikk på et storsenter. Hva sa damen? "Jeg tror ikke vi har klær for din prisklasse her". Jeg ble så skuffet! Hadde 1000 kr i lomma jeg hadde tenkt til å bruke, men brukte de et annet sted.

Skrevet

Sist gang jeg var på Paleet hadde jeg på meg fleece genser, mine slitte beste jeans og hvite joggesko. ( Koffertene mine var nemlig forsvunnet og jeg gikk derfor i lånte klær samt de jeg hadde reist i.)

Likevel var servicen på Paleet grei. Enkelte av ekspeditørene så litt forskrekket på meg, men det gjorde jeg selv også da jeg fikk øye på meg selv i speilet! :ler:

Jeg gir ganske enkelt blaffen i hvordan butikkpersonale ser på meg når jeg går inn i en butikk. Det interesserer meg midt bak hva de tenker om meg. Hvis de står med nesen i sky og ikke gidder å hjelpe meg så spør jeg dem høflig om hjelp. Og er de overhjelpsomme når jeg bare skal kikke så sier jeg også greit i fra.

Det er nemlig jeg som er kunden, - ikke dem. Sånn ser jeg på det.

Skrevet
Gikk inn på en undertøysbutikk på et storsenter. Hva sa damen? "Jeg tror ikke vi har klær for din prisklasse her". Jeg ble så skuffet! Hadde 1000 kr i lomma jeg hadde tenkt til å bruke' date=' men brukte de et annet sted.[/quote']

Hvis dette hadde skjedd meg så hadde jeg sagt fra til ekspeditøren at jeg fant kommentaren upassende. Og hvis jeg hadde glemt det i beflippelsen så hadde jeg antagelig sendt et brev til butikken.

Den uttalelsen der er jo rett og slett uhøflig!!!!

Men du var jo 17 år da det skjedde, så jeg skjønner godt at du ble paff og gikk ut. Håper du sier i fra hvis det noengang skulle skje igjen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er stort sett fornøyd med servicen i Paleét selv, men jeg må jo si at det er upassende slik disse ungjentene i Karla alltid prater i telefonen og spiser middag ute i butikken mens kundene blir betjent!

Skrevet
Jeg er stort sett fornøyd med servicen i Paleét selv, men jeg må jo si at det er upassende slik disse ungjentene i Karla alltid prater i telefonen og spiser middag ute i butikken mens kundene blir betjent!

Har aldri vært i denne Karla butikken ....og takk for det - men det jeg undrer meg over er hvordan disse _ung_jentene har fått jobb der!! Hvordan kriterier ble vektlagt før de landa jobben?! Utseende? Antageligvis - iallefall ikke evnen til å være service-minded *rystet*

Gjest Kles-kunde
Skrevet

Tror det holder med at de ser slanke og pene ut. Masse sminke og kule klær...og den rette fancy image. Ting er ikke som før i tiden nei, med den ekte gode kundebehandlingen.

Gjest Imperia kunde
Skrevet

Vet ikke noe om Karla og Karanja, men Imperia pleier å gi god kundeservice, hvertfall til meg :P

Så er det jo masse lekre klær her da! Dyre ja...men utrolig stilig!

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke litt søkt og skrive navnet på butikken der? Dette kaller jeg og henge ut folk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du dårlig selvtillit og må hevde deg slik at du føler deg bedre? :roll:

Jeg føler at jeg er verdig flott behandling selv de dagene jeg ikke har giddet å style meg opp..! (høres det ut som mangel på selvtillit?)

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Jeg har handlet masse på Paleet og er stort sett veldig fornøyd med servicen der. Særlig på Tatler og Karanja.

Hadde en uheldig opplevelse på Imperia da.... :oops: Kom rett fra skolen, i jeans og topp, samt kjempestor bag med alle skolebøkene, håret i hestehale og nesten ikke sminke. Også skulle jeg ha Vercase dress... Dama i butikken bare så rart på meg, pekte på ett stativ (der det var salg), også lurte hun på om jeg hadde sett på H & M eller Vero Moda.... Gikk rett over gaten og brukte 17.000 på Ferner Jacobsen i steden for.. Der var de hyggelige selv om jeg så ut som en tja.... Fattig student....

Men ellers har de alltid vært super hyggelige på Imperia og, så jeg er ikke enig at Paleet gir generelt dårlig service.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser at navnetråden ble stengt. Om ikke denne tråden er uthenging av ansatte på visse butikker vet ikke jeg.

LAVMÅL

Skrevet
Er det ikke litt søkt og skrive navnet på butikken der? Dette kaller jeg og henge ut folk.

Hvis vi som kunder ikke "henger dem ut", men lar dem fortsette som før, så vil de jo aldri endre seg, vil de vel? Det mest reale ville jo selvfølgelig være å fortelle direkte til butikken at servicen oppleves som dårlig, men når det står en overlegen og fisefin dame i dyre klær og ser stygt på meg føler jeg meg stort sett så teit at jeg heller forlater butikken. Da forbeholder jeg meg retten til å fortelle alle mine venner og bekjente og ellers alle jeg måtte treffe om den dårlige servicen. De butikkene som fortjener ros får selvfølgelig også det.

Skrevet
Da jeg skulle handle sko i Bjørn Borg' date=' ble jeg betjent av en kjekke gutt. Men han var helt stum og kunne visst ikke snakke.[/quote']

Han syntes nok at du var drop-dead-beautiful og ble stum av begeistring!

:hjerter:

Skrevet

Helt enig, er det dårlig service i en butikk så må man jo kunne si fra!!! Jeg går ut igjen jeg om jeg ikke blir sett eller om betjeningen står og prater piss i butikken. Når man er på jobb så er man på jobb. Skjønner ikke at de som driver butikke ikke er strengere på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...