Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trisha
Skrevet

Leste nedenfor her på tråden om butikkansatte i Paleét i Oslo og kan godt si meg enig i at de ikke jobber så mye. Jeg er der ofte for å handle designer-klær og da er det ikke sjelden de ansatte skravler i telefonen eller sitter og leser. Ofte ser de meg ikke før etter alt for lenge.

Jeg har også opplevde merkelige situasjoner der i enkelte av klesforretningene...krangler mellom ansatte og kunder osv.: og slik skal det jo ikke være..

De jobber da der for oss gjør de ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du selger dyre designermerker som 95% av kvinnene i landet her aldri har råd til å kjøpe, så tror du visst at du er Gud. Eller noe sånn. Tror den eneste måten å få bra service på der er å stille i designerstæsj selv, ikke bare skulle handle.

Catzy

Gjest Poirot
Skrevet

Tør ikke g inn i en del av butikkene en gang, jeg! De virker slemme og målende de som jobber der (i de dyreste designerbutikkene).

Gjest Studine26
Skrevet

Jeg liker å titte på designer-klær i Karanja, Karla og i Bjørn Borg der, men jeg føler meg aldri helt velkommen..det er liksom som om det ikke er lov å bare titte...men at man helst skal kjøpe noe dyrt! Det må vel være lov å "bare kikke"?

Gjest LoisLane
Skrevet

En føler seg ikke akkurat velkommen der, nei... Det er jo bedre service på Rema!

Gjest Balenciaga
Skrevet

Så ille er det da ikke å handle på Paleet. Har vært der både i billige og dyre antrekk og merker ikke forskjell på servicen. Kommer man inn i en butikk med et forskremt ansiktsuttrykk kan jo det virke litt merkelig. :wink:

Gjest Lizzy Dolores
Skrevet

Jeg skulle handle sko i Enzo Poli og ble møtt av selgere som målte meg opp og ned! Som om det ikke var mulig bare å gå inn og kjøpe i fred: de må jo ikke på liv og død følge etter deg med blikket hele tiden da...

Det samme i Karla, de måler deg opp og ned med blikket! Er det ikke mulig med hyggelig hjelp? Hvor ble det av den fine kundebehandlingen?

Skrevet

Er helt enig,det er som om man ikke har lov til å gå inn i de butikkene engang.Men de ansatte vet da fader ikke hva man har råd til eller ikke?Dessuten så er det gøy å titte for det om man ikke har penger:)

Gjest GreenSky
Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg ble en smule sur på de ansattes vegne i Paleet. Har handla der mange ganger jeg, kanskje ikke i klesbutikkene når jeg tenker meg om, men jeg har da vært innom dem også. Har ikke noe å si på sørvisen der, har heller ikke sett ansatte som overser eller er overlegne mot kunder. Grunnen til at de måler deg med blikket, er at sannsynligvis har vært mye svinn i butikkene, og de ansatte derfor følger nøye med på kundene.

Skrevet

Det kan godt være det,men man kan da gjøre det på en diskret måte og,uten å vise kunden at den er i butikken for "å stjele",mener nå jeg

Gjest GreenSky
Skrevet
Det kan godt være det' date='men man kan da gjøre det på en diskret måte og,uten å vise kunden at den er i butikken for "å stjele",mener nå jeg[/quote']

Etter hva jeg vet har gårdseier arrangert kurs for de ansatte for ikke så lenge siden, mulig at de ansatte ikke har lært seg triksene enda. :-)

Skrevet

Jeg har ikke opplevd hva dere beskriver på Paleet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes hvertfall de skal slutte å spise så mye is, potetchips og annet som lukter i butikkene!

Det er litt for mye matos i Paleet! Det kan jo være kvalm...

En ansatt der drakk rødvin på jobb, er det vanlig nå til dags da?

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er jo åpne cafeer i Paleet som det siver matos ut fra.

Og hvordan vet du at det var rødvin? Kanskje det var saft? :wink:

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med Bjørn Borg butikken. Meget dårlig service der ved flere anledninger. Handler ikke der lenger.

Skrevet
Jeg har ikke opplevd hva dere beskriver på Paleet.

Ikke jeg heller og dette har jeg skrevet før men jeg gjentar det nok en gang. Skal man i finere butikker så må man legge seg på ett litt høyere nivå enn når man skal en tur på Rema og kjøpe melk. Sånn er det bare og selv om det ikke burde være sånn så er det fint lite man får gjort med det.

Ekspeditørene i slike butikker kan innimellom bli lei av folk som bare fikler med klærne og himler med øynene når de ser prislappen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Skal man i finere butikker så må man legge seg på ett litt høyere nivå enn når man skal en tur på Rema og kjøpe melk. .

Det MÅ man slett ikke! :evil:

Jeg har sørget for at et par butikkansatte har fått skikkelig oppstramning av sjefen pga måten de behandlet meg på når jeg kom "inkognito"..

Skrevet

Selvfølgelig man ikke men man får bedre service på den måten, selv om det er dumt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Selvfølgelig man ikke men man får bedre service på den måten' date= selv om det er dumt.

Eller så får man bedre service ved å kreve det.. og så la dem som har slike overfladiske fordommer få svette for det..

Den foretrekker jeg.. Da får jeg nemlig også satt på plass overfladiske selvhøytidlige kjerringer i tillegg.. :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med siste her!

Sist jeg var i Karla i Paleét denne måneden glante jenta der på meg med målende blikk- vurderende opp og ned: som om hun selv var dronning.

Jeg har faktisk råd til å handle der, men gidder ikke hvis de skal være så overlegne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...