Gjest GreenSky Skrevet 22. april 2004 #1 Skrevet 22. april 2004 Jeg har fått meg pc hjemme og har null peiling på data, så jeg må stole på vennene mine som har peiling. (har lært en god del selv underveis, da. ) Problemet er at jeg blir så forvirra! En kamerat av meg sier at jeg må bruke det og det programmet, en annen sier at det er dårlig, en tredje sier at jeg må bruke noe helt annet i stedet, osv. Og for meg som ikke har peiling blir jeg litt kan du si, av å få så mange forskjellige råd. F.eks, laste ned musikk. Jeg ble anbefalt Morpheus, har brukt det. Men så fikk jeg høre at det var crap, og ble anbefalt DC++ . Men fikk høre av en annen igjen at jeg heller burde bruke winmx. Så ja, jeg blir litt forvirra her. Hvis noen av dere som har brukt disse, kan fortelle meg litt mer, om dere er fornøyde, osv, ville jeg satt pris på det. Når det gjaldt DC++, ble jeg bedt om å oppgi IP-adr for å registrere meg. Ble en smule skepisk til det, og registrerte meg derfor ikke. Men er det trygt å gjøre det, eller? Noen? Hilsen en forvirra greeney.
liv Skrevet 22. april 2004 #2 Skrevet 22. april 2004 bruker litt av alt jeg.. Finner jeg ikke det jeg leter et sted så er det bare å lete på neste.. De forskjellige programmene er greie til forskjellig bruk.. Så lenge du synes det er oversiktlig og greit og du finner det du leter etter så vær fornøyd med det og drit i hva andre mener!
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #3 Skrevet 22. april 2004 Mannen min er i it-bransjen... Han anbefaler Direct Connect, se på www.neo-modus.com Han anbefaler dette pga virusplager på andre program.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #4 Skrevet 22. april 2004 Spør en kokk om hva slags mat han/hun liker best. Du må teste det ut selv og se hva som er best for deg.
Gjest GreenSky Skrevet 22. april 2004 #5 Skrevet 22. april 2004 Spør en kokk om hva slags mat han/hun liker best. Du må teste det ut selv og se hva som er best for deg. Jepp, det har begynt å gå et lys opp for meg, kan du si. Men jeg kan sammenlignes med en blind mann, som har operert øynene og kan se for første gang. Jeg må forklares hva tingene er, før jeg kan klare meg på egenhånd.
Sandra Skrevet 22. april 2004 #6 Skrevet 22. april 2004 Morpheus, Kazaa og WinMX er enkle å bruke, og har mye filer liggende ute. Med Kazaa får du ofte mye "dritt" på PCn, Kazaa Lite K++ er en versjon av kazaa som ikke har spyware og annet "dritt". De andre vet jeg ikke så mye om annet enn at du finner filer enkelt DC++ synes jeg er mye bedre, men her må du sette deg inn i ting. Det er litt mer komplisert, men har du viljen så går det greit! Det som er forskjellig er at du går inn på forskjellige huber her i stedet for å søke generelt i alle. (som om du går inn på kanaler i mirc). Du finner myye her, og synes generelt det er mindre tull med filene. Du kan også søke på de enkelte brukerne, så¨finner du en du liker og som går fort er det bare å se hva han har for noe interessant og laste ned det. Er du helt "grønn" på data er det kanskje bedre å bruke noen av de andre.
Gjest GreenSky Skrevet 23. april 2004 #7 Skrevet 23. april 2004 DC++ synes jeg er mye bedre, men her må du sette deg inn i ting. Det er litt mer komplisert, men har du viljen så går det greit! Det som er forskjellig er at du går inn på forskjellige huber her i stedet for å søke generelt i alle. (som om du går inn på kanaler i mirc). Du finner myye her, og synes generelt det er mindre tull med filene. Du kan også søke på de enkelte brukerne, så¨finner du en du liker og som går fort er det bare å se hva han har for noe interessant og laste ned det. Men si meg, DC++ ba om IP-adressen ved registrering. Er det trygt å oppgi den, da. Blir litt skeptisk til det. Ellers, siden du kjenner programmet, kommer du kanskje til å få en PM fra meg hvis jeg lurer på noe mer. Håper det er greit. Greeney
Serenity Skrevet 23. april 2004 #8 Skrevet 23. april 2004 Dette med ip er ikke egentlig så veldig komplisert, for en som har peilig på hva h*n gjør, er ip'en din som ingangsdøren til pc'en din. Du gir dermed bort adressen din. Er døren låst, er det nærmest ufarlig, men om du ikke har så mye peilig på dette, vil jeg gjette meg til at sikkerheten heller ikke er helt på topp, og dermed ville jeg ikke gitt vekk ip'en ved registrering, det ville jeg i grunnen ikke uansett. Avhengig av hvem som leverer internet, har noen fast ip og andre ikke. Det er mest vanlig å ikke ha det. Dermed bytter du ip ofte, og det er ikke like stor fare for utnyttelse av "ingangsdøren". Konklusjon: ikke gi bort ip'en.
Gjest GreenSky Skrevet 23. april 2004 #9 Skrevet 23. april 2004 Konklusjon: ikke gi bort ip'en. Hva om jeg har brannmur? Ikke gi den bort da heller?
Sandra Skrevet 23. april 2004 #10 Skrevet 23. april 2004 Men si meg, DC++ ba om IP-adressen ved registrering. Er det trygt å oppgi den, da. Blir litt skeptisk til det. Greeney Mener du når du installerer det? Hm, tror ikke vi fikk spørsmål om dette da vi installerte DC her hjemme. Enhver side med php kan jo logge ip-adresser. Du trenger ikke å legge inn ip-adresse i settings... hvis du kobler deg til som passive. Uansett, hvis du skal være aktiv må du legge inn ip-adressen din, men hvis man ikke har så mange porter åpne så tror jeg ikke det er noe farlig. Dessuten har jeg brannmur både på ruter og pc så det skulle gå bra... :-)
Serenity Skrevet 23. april 2004 #11 Skrevet 23. april 2004 Hva om jeg har brannmur? Ikke gi den bort da heller? Nei, ikke gi den vekk uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå