Gå til innhold

Min tilkommendes søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.. ble litt lei meg i går kveld, jeg. Min tilkommendes søster hadde sagt ting som virket å såre min tilkommende. Hun hadde blant annet sagt: "Ja, for bryllupet er over til 19.00, sant? Fordi gutten skal være på sykehuset i <et sted 2,5-3 times kjøring unna> klokken 12, så vi må dra til svigermor <et sted 1,5 time unna> slik at vi slipper å stå opp så fryktelig tidlig" og i neste vending sier hun noe som "Ja.. og når det gjelder gave. Vi har jo ikke råd til noe dyrt siden vi bruker så masse penger på å komme hit og på overnatting" (de kunne bodd gratis hvis de ville, men valgte å leie campingvogn). Hun klarte i løpet av den samme halvtimen å lire av seg "Er det greit at jeg går med gummistøvler. Du skjønner, vi har ikke råd til å kjøpe nye sko til meg.. *hehe* Neida.. jeg har noen sandaler.. går det greit at jeg går med dem?".

Også kommer fortvilelsen fra min side. Det virker ikke som søsteren hans kommer av egen fri vilje, men at hun føler seg forpliktet til å komme. Jeg vil at mine gjester skal ha lyst å komme, og jeg blir litt sånn at jeg synes nesten de bare kunne vært hjemme når det er sånn. Det sårer min tilkommende noe veldig, og da sårer det meg også.

Jeg har kun truffet henne en gang, så jeg kjenner henne ikke i det hele tatt, så derfor føler jeg ikke at jeg har noe jeg skulle ha sagt til henne. icon_frown.gif Legger jo en liten demper på ting, selvom det fyker en stygg en i meg for da får de ikke spist kaker og det er det de liker best. *HA* *sukk* Er ikke noe artig i det hele tatt...

Maggie!

- måtte bare få lettet hjertet litt -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Hun mente nok det meste som spøk, men det kan være dyrt å dra i bryllup. Reise, overnatting, klær, gave. Så kanskje er det noe i det hun sier også? kanskje er hun lei seg for at de ikke har råd til å gi dere en så fin gave som hun gjerne ville, eller som hun tror dere forventer? kanskje er hun redd for at antrekket ikke vil holde mål? Og ikke alle liker bryllup, mange liker ikke sånne sosiale sammenkomster i det hele tatt. Vis at dere setter pris på at folk reiser langt for å delta i bryllupet deres, mange glemmer det.

Engelrosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Engel den 2002-06-10 10:38 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror du legger litt for mye i ting.

Du kan jo sitte og tolke deg ihjæl på setningene, hva sa hun, hva mente hun egentlig etc. Bruk kreftene på bryllupsforberedelsene i stede.

Skrevet

Problemet mitt er vel egentlig det at min tilkommende vet at hun mener det hun sier. Det er ikke ment som en spøk, men mer en martyroppførsel, slik at vi skal være overvettes fornøyd for at hun gidder å vise ansiktet sitt.

Selvfølgelig er vi glad for at hun kommer, men hun er ingen martyr. Hun bor pr. def. på Østlandet hun også, så det er ikke noe lengre for henne å reise enn fler andre. Hun har fått tilbud om å bo gratis (inkl. mat), så da blir det 'bare' bilturen ned. Dessuten har vi ingen kleskode i bryllupet, nettopp fordi vi har familie som ikke har masse penger. Dette har vi gjort klart tidligere. Vi forventer heller ingen dyre gaver, av samme grunn. Vi kjenner til den økonomiske situasjonen til alle gjestene våre.

Jeg synes det setter en ganske stor demper på at de ikke gidder å være til festen er ferdig (vi regner med å være ferdig i 22-tiden), bare fordi de skal være et sted 2,5 time unna. Det er faktisk ikke så tidlig å stå opp klokka 9 når man har to unger.

Og det som irriterer meg faktisk grenseløst er at folk leker martyr. Forloveren min bor i Tromsø. Hun er gravid og har termin 26. juli. Hun betaler hele greiene selv. Hun var villig til å betale hotell og slikt også, fordi hun _ville_ i bryllupet mitt. Det er sånn jeg vil at det skal være. Folk skal ville komme i bryllupet, ikke komme bare fordi de er programforpliktet fordi de er familie.

Menmen.. jeg har sikkert alt for lite å gjøre *NOT* så jeg bør vel bare smile og være fornøyd. Det er jo det vi bruder skal være.

Maggie!1212[ Dette Innlegg er endret av: Maggie74 den 2002-06-10 12:58 ]

Skrevet

Kjære Maggie

Ikke vær lei deg. Jeg forstår veldig godt at du reagerer.

Uansett om hun mener det eller ikke så er det veldig unødvendig å si sånne ting.

Regner med at din mann synes det er hyggelig å ha familien sin rundt seg den dagen han skal gifte seg, og da er det dårlig gjort av søstern hans å nærmest gi han dårlig samvittighet for at det er til bryderi for henne.

Prøv å bit tennene sammen, og ikke bry dere om henne, det er hennes tap dersom hun ikke gidder å bruke mer tid på dagen deres enn det hun har gitt uttrykk for.

Håper virkelig dere får en flott dag!!12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...