roberta Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Sønnen til broren min er 13 år og han og noen kamerater har samlet og tørket fleinsopp som de har spist eller røkt, jeg vet ikke. Broren min bare ler og sier det er ufarlig. Jeg skjønner ikke hvordan han kan si det, de blir jo rusa! Broren min sier han skal snakke med sønnen og sørge for at han skjønner at det ikke er greit, så jeg vil ikke blande meg mer. Men herregud, har andre opplevd dette med sine barn? Det er jo alltid "flopper" med ett eller annet ...
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Vel, håper de fant ut av de mer religiøse kvalitetene med soppen da.
Sabel Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Fleinsopp er morsomt, plukket litt i ungdommen selv. Men jeg ser på det som andre rusmidler, ikke noe man burde forsøke før man er 16-17-18 år. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 har selv plukket fleinsopp. jeg kan ikke si det er noe jeg savner får tro de tar til vettet Anonymous poster hash: 486e9...444
Sabel Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Det som kan være farlig er om de plukker med seg feil type sopp, men fleinsopp er såpass lett å kjenne igjen at sjansen er liten. Nyreskader er ikke særlig gøy.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Uheldige virkninger av fleinsopp Toleranse overfor virkestoffet nås raskt. Det er ikke påvist fysiske skadevirkninger, men brukere kan få en rekke uheldige psykiske effekter av stoffet. Bruken må derfor regnes som farlig, og det at styrken på soppen varierer med voksested, gir en stor risiko for overdosering. Rusen under bruk av fleinsopp kan være svært skremmende, i og med at en kan erfare truende synsinntrykk samtidig som oppfattelsen av virkeligheten endres. Dette kan utløse angst- reaksjoner og latente sinnslidelser kan bryte ut. Hvis personen fra før har psykiske problemer, som for eksempel depresjon, vil gjerne grunnstemningen forsterkes. Brukeren kan i lang tid etter rusen gjenoppleve inntrykk som han erfarte under rusen ("flashbacks"), noe som kan resultere i angstfylte reaksjoner. Risikoen for uheldige effekter økes betraktelig under kombinasjon med alkohol. Andre lidelser som for eksempel epilepsi, kan forverres under påvirkning av stoffene i fleinsopp.http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/livsstil/fleinsopp-1481.html?page=2 Jeg hadde aldri latt ungene mine spise fleinsopp. Eksmannen min og vennene hans spiste det mye når vi ble sammen og jeg syns det var fælt hver gang. De hadde ingen kontroll på hvor mye de fikk i seg. Noen av de så fæle ting og hadde det ikke bra den tiden rusen varte. En venn av meg som har vært narkoman (20 år siden) sa at det han savnet mest var felinsopp men at han aldri kom til å prøve det igjen pga det kan være farlig. Anonymous poster hash: 50646...be9 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2013 den 17.41): Uheldige virkninger av fleinsopp Toleranse overfor virkestoffet nås raskt. Det er ikke påvist fysiske skadevirkninger, men brukere kan få en rekke uheldige psykiske effekter av stoffet. Bruken må derfor regnes som farlig, og det at styrken på soppen varierer med voksested, gir en stor risiko for overdosering. Rusen under bruk av fleinsopp kan være svært skremmende, i og med at en kan erfare truende synsinntrykk samtidig som oppfattelsen av virkeligheten endres. Dette kan utløse angst- reaksjoner og latente sinnslidelser kan bryte ut. Hvis personen fra før har psykiske problemer, som for eksempel depresjon, vil gjerne grunnstemningen forsterkes. Brukeren kan i lang tid etter rusen gjenoppleve inntrykk som han erfarte under rusen ("flashbacks"), noe som kan resultere i angstfylte reaksjoner. Risikoen for uheldige effekter økes betraktelig under kombinasjon med alkohol. Andre lidelser som for eksempel epilepsi, kan forverres under påvirkning av stoffene i fleinsopp.http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/livsstil/fleinsopp-1481.html?page=2 Jeg hadde aldri latt ungene mine spise fleinsopp. Eksmannen min og vennene hans spiste det mye når vi ble sammen og jeg syns det var fælt hver gang. De hadde ingen kontroll på hvor mye de fikk i seg. Noen av de så fæle ting og hadde det ikke bra den tiden rusen varte. En venn av meg som har vært narkoman (20 år siden) sa at det han savnet mest var felinsopp men at han aldri kom til å prøve det igjen pga det kan være farlig. Anonymous poster hash: 50646...be9 Gammelt innlegg, ja, men jeg klarer ikke å la være.. "Stor risiko for overdosering"? For noe sprøyt. Du må spise opptil 17 kg fersk eller rundt 1,7 kg tørket fleinsopp for å ta overdose - og det på kort tid! Fleinsopp har et ufortjent dårlig rykte. Les dere opp på nyere forskning. Det er bare et tidsspørsmål før de begynner å bruke pcilocybin (virkestoffet) som medisin. Ikke er det avhengighetsskapende heller. Når det er sagt så er det selvfølgelig ikke greit at 13-åringer ruser seg på det. Men det gjelder ALL type rus. Anonymkode: e4375...fdf 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå