Gjest Tex Skrevet 22. april 2004 #1 Skrevet 22. april 2004 Skal på MR og ta noen bilder av hoftene og ryggen jeg... Noen som kan si noe om hva jeg bør forberede meg på..?
liv Skrevet 22. april 2004 #2 Skrevet 22. april 2004 du ligger i en trommel.. Den er ganske trang.. og så må du ligge helt stille.. Jeg fikk ørepropper fordi det er ganske bråkete inne i trommelen... Og så tar det ganske lang tid..
Gjest lekebøll Skrevet 22. april 2004 #4 Skrevet 22. april 2004 Jeg har tatt MR, det var ikke ille i det hele tatt. Du har ikke akkurat armslag inne i trommelen, men du skal jo bare ligge der. Jeg sovna... Bare lukk øynene, tenk på noe OK - også er du plutselig ute igjen.
Gjest Diva i.i. Skrevet 22. april 2004 #5 Skrevet 22. april 2004 Her står det i allefall litt om MR og andre radiologiske undersøkelser. ( menyen øverst ) Lykke til :D
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #7 Skrevet 22. april 2004 Det går så fint så. Låg berre og slappa av og hørte på musikk eg. Du kan ta med deg egen cd, om du vil.
Gjest lekebøll Skrevet 22. april 2004 #8 Skrevet 22. april 2004 Jeg hadde forøvrig ikke behov for ørepropper.
liv Skrevet 22. april 2004 #9 Skrevet 22. april 2004 det hørtes kanskje litt ille ut i første innlegget mitt men jeg må si at jeg sovna jeg og.. Etter at jeg fikk meg ørepropper.. Og så har du en fjernkontroll i hånden så om du vil ut så er det bare å trykke
Pip Skrevet 22. april 2004 #10 Skrevet 22. april 2004 Min svært rastlause pappa syntest det var heilt grusomt å måtte ligge heilt i ro så lenge utan å kunne snakke med nokon. og då han kom ut fann dei ut at han hadde bevega litt på seg, og måtte ta ny prøve - kan tru DET var ubehageleg - han låg jo heilt anspent for ikkje å måtte gjere det ENDÅ ein gong... Men utanom det var det ikkje noko problem...
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #11 Skrevet 23. april 2004 Men noe av problemet mitt er jo at jeg får så vondt av å ligge helt stille og hvis jeg skal ligge der en time kan jeg mest sannsynlig ikke gå etterpå... Kan ikke fatte at det skal ta så lang tid å få tatt et par bilder...
Gjest Lady-M Skrevet 23. april 2004 #12 Skrevet 23. april 2004 Ikke et par bilder...men mange hundre som settes sammen for å få et detaljert bilde. Får litt småpanikk av å ligge i den trommelen jeg... :-?
Dixie Skrevet 23. april 2004 #13 Skrevet 23. april 2004 Har tatt 2 MR undersøkelser, den ene var på legevakten i oslo. Da stakk jeg bare benet inni en dings og måtte ligge stille i 40 min. Dette var et gammelt apparat. Den andregangen var på Aker sykehus.Her var maskinen helt ny. Da bla jeg kjørt inn i en slik tunell. Bråket en del, men tok max 10 min. Er uansett ingen ting å grue seg for da, men er jo kjedelig å ligge stille.
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #14 Skrevet 23. april 2004 Stemmer det at jeg kan ha på meg alle mulige klær som ikke inneholder noe metall?
Dixie Skrevet 23. april 2004 #15 Skrevet 23. april 2004 Ja, kommer litt ann på hva det skal tas bilde av, jeg måtte ta av meg buksene, tok bildet av kneet. Når jeg lå i tunellen måtte jeg ta av meg alle smykkene. Det måtte jeg ikke gjøre med den lille maskinen
Gjest Madam Felle Skrevet 23. april 2004 #16 Skrevet 23. april 2004 Jeg tok MR for ca 1 uke side på ankken, og holdt på og sovne. Lå der i 10 minutter og bråket var ikke så gale når en hadde ørepropper i. Jeg fikk goså høre mange skrekkhistorier før jeg skulle, men ble positivt overrasket. Har en klaustrofobi kan det hende en sliter litt. Men ellers er det bare til å stenge øynene, og slappe av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå