AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Hei. Nå har jeg akkurat flyttet inn i ny hybel for første gang, og har trengt mye ting og tang og utstyr. (begynt på videregående). Jeg får nesten dårlig samvittighet over alt det foreldrene mine har gjort for meg! De har ikke spesielt god råd, men jeg har fått både en virkelig god, stor seng som kostet rundt sju-åtte tusen, og interiør+ kjøkkenting til nærmere fire tusen, og vannkoker, hybelkomfyr, et lite kjøleskap og mikrobølgeovn. Jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg tenker på hvor mye penger de har brukt på meg! De er så snille som har gjort så mye for meg! Syns dere jeg er en borsjkjemt drittunge? ts Anonymous poster hash: 86074...d68
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Jeg syns du skal være vldig takknemmelig Og jeg syns du er heldig! Men nå må du jo tross alt betale mat, regninger osv selv, nå som du ikke lenger bor hjemme. Anonymous poster hash: 4f785...6f6 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Jeg syns du skal være vldig takknemmelig Og jeg syns du er heldig! Men nå må du jo tross alt betale mat, regninger osv selv, nå som du ikke lenger bor hjemme. Anonymous poster hash: 4f785...6f6 Ja, det er jeg virkelig Får jo stipend som jeg kommer til å bruke på alt slikt ts Anonymous poster hash: 86074...d68 1
super-s Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Du virker ikke som en bortskjemt drittunge ut fra det du skriver. En bortskjemt drittunge er noen som forventer å få masse ting uten å være takknemlig! Lykke til i den nye hybelen! ;-) 17
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Du virker ikke som en bortskjemt drittunge ut fra det du skriver. En bortskjemt drittunge er noen som forventer å få masse ting uten å være takknemlig! Lykke til i den nye hybelen! ;-) Takk takk Anonymous poster hash: 86074...d68
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Du er jo ikke bortskjemt når du vet hvor heldig du er! Synes det bare høres ut som foreldrene dine vil at du skal trives på hybel og ha det best mulig mens du bor hjemmefra. Anonymous poster hash: 3c2ba...349 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Takk for hyggelige svar. Satt her og så på alt, og hvor fint jeg har fått det takket være dem, og ble plutselig litt usikker på meg selv. Så takk! Anonymous poster hash: 86074...d68
mandel92 Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Hei. Nå har jeg akkurat flyttet inn i ny hybel for første gang, og har trengt mye ting og tang og utstyr. (begynt på videregående). Jeg får nesten dårlig samvittighet over alt det foreldrene mine har gjort for meg! De har ikke spesielt god råd, men jeg har fått både en virkelig god, stor seng som kostet rundt sju-åtte tusen, og interiør+ kjøkkenting til nærmere fire tusen, og vannkoker, hybelkomfyr, et lite kjøleskap og mikrobølgeovn. Jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg tenker på hvor mye penger de har brukt på meg! De er så snille som har gjort så mye for meg! Syns dere jeg er en borsjkjemt drittunge? ts Anonymous poster hash: 86074...d68 Jeg synes ikke du er bortskjemt! Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19, hadde ikke krav på stipend siden jeg bodde for nærme foreldrene mine, og siden jeg gikk skole jobbet jeg bare jobbe annenhver helg, så foreldrene mine betalte husleia og strømmen for meg. Jeg flyttet på nytt i fjor, til en umøblert leilighet, da kjøpte mamma og pappa kjøleskap, hybelkomfyr, komode +++ til meg, tror de brukte 10-15000 kr. (men jeg betaler alle utgifter selv nå i det minste). Så sammenliknet med meg er du ikke bortskjemt!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes ikke du er bortskjemt! Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19, hadde ikke krav på stipend siden jeg bodde for nærme foreldrene mine, og siden jeg gikk skole jobbet jeg bare jobbe annenhver helg, så foreldrene mine betalte husleia og strømmen for meg. Jeg flyttet på nytt i fjor, til en umøblert leilighet, da kjøpte mamma og pappa kjøleskap, hybelkomfyr, komode +++ til meg, tror de brukte 10-15000 kr. (men jeg betaler alle utgifter selv nå i det minste). Så sammenliknet med meg er du ikke bortskjemt! Ok, tusen takk for svar. Godt å høre Anonymous poster hash: 86074...d68
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Jeg er forresten 16, hvis det har noe å si Anonymous poster hash: 86074...d68
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Jeg syns ikke du er en bortskjemt drittunge. Det høres jo ut som at du er svært takknemlig, og ikke tar noe av det som en selvfølge. Ikke bekymre deg for det, du:) Anonymous poster hash: 08d46...06b 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Du er bortskjemt den dagen du ikke klarer og sette deg inn i akkurat de tankene du gjør nå. Får du mye, og syns dette er helt greit, uten og være takknemlig, eller som feks du, ikke syns det er litt vondt fordi de ikke har så god råd, så kan vi heller si du er litt bortskjemt. Venninnen min får og får, alt hun vil ha. Til hybel, husleie, mat, klær, hva enn det er. For hun så er dette en selvfølge og ikke noe å være takknemlig for, ettersom hun faktisk forventer det. DET er ei bortskjemt jente det. Anonymous poster hash: 3d685...8d1 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Vil heller si du er heldig:) Du er uansett bevisst på hva du har fått og hva det koster, så det er ikke det at du ikke har begreper om penger. Og de aller, aller fleste trenger /får jo hjelp fra foreldrene sine, i større eller mindre grad. Så om du takker fint og gjør en innsats på studiene tror jeg det er "betaling" nok. De vil sikkert uansett være trygge på at du har det godt, så da ser de nok på det som en god investering:) Og som 16 åring har du vel neppe så mye opparbeidet kapital å ta av til å begynne med uansett. Dessuten er foreldrene dine forpliktet til å forsørge deg til du blir 18, selv om du flytter på hybel. Anonymous poster hash: 5ce07...0ea
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Tusen takk for hyggelige svar ts Anonymous poster hash: 86074...d68
Singha Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 Hei. Nå har jeg akkurat flyttet inn i ny hybel for første gang, og har trengt mye ting og tang og utstyr. (begynt på videregående). Jeg får nesten dårlig samvittighet over alt det foreldrene mine har gjort for meg! De har ikke spesielt god råd, men jeg har fått både en virkelig god, stor seng som kostet rundt sju-åtte tusen, og interiør+ kjøkkenting til nærmere fire tusen, og vannkoker, hybelkomfyr, et lite kjøleskap og mikrobølgeovn. Jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg tenker på hvor mye penger de har brukt på meg! De er så snille som har gjort så mye for meg! Syns dere jeg er en borsjkjemt drittunge? ts Anonymous poster hash: 86074...d68 Du er heldig som har foreldre som har råd, eller tar seg råd i ditt tilfelle, til å hjelpe deg med din fremtid. Så lenge du fortsetter å tenke på samme måte som du gjør nå, og forstår hvor fantastisk det er å ha slike mennesker nær deg, så er du ikke bortskjemt. Snarere virker du som en oppegående og voksen person tross alderen din, som vet å sette pris på hjelpen du får. Den dagen du tar dette som en selvfølge, da blir du en drittunge. (Bortskjemt blir du først om dine foreldre også da fortsetter å betale for deg. ) Jeg har en forelder som er likedan. Alt h*n tenker på er å hjelpe meg og mine søsken til å få best mulige liv innenfor sine økonomiske rammer. Når jeg ser hvordan enkelte av mine venner har hatt det i sin studietid, og hvordan deres foreldre prioriterer, kan jeg ikke si annet enn at det er som å vinne i lotto. Og h*n er veldig klar over at jeg er takknemlig. Om du er på vippen til å få dårlig samvittighet så går det jo an å få utløp for det med å gjøre noe hyggelig for dine foreldre, eller rett og slett bare la dem vite hvor mye du setter pris på det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 Du er heldig som har foreldre som har råd, eller tar seg råd i ditt tilfelle, til å hjelpe deg med din fremtid. Så lenge du fortsetter å tenke på samme måte som du gjør nå, og forstår hvor fantastisk det er å ha slike mennesker nær deg, så er du ikke bortskjemt. Snarere virker du som en oppegående og voksen person tross alderen din, som vet å sette pris på hjelpen du får. Den dagen du tar dette som en selvfølge, da blir du en drittunge. (Bortskjemt blir du først om dine foreldre også da fortsetter å betale for deg. ) Jeg har en forelder som er likedan. Alt h*n tenker på er å hjelpe meg og mine søsken til å få best mulige liv innenfor sine økonomiske rammer. Når jeg ser hvordan enkelte av mine venner har hatt det i sin studietid, og hvordan deres foreldre prioriterer, kan jeg ikke si annet enn at det er som å vinne i lotto. Og h*n er veldig klar over at jeg er takknemlig. Om du er på vippen til å få dårlig samvittighet så går det jo an å få utløp for det med å gjøre noe hyggelig for dine foreldre, eller rett og slett bare la dem vite hvor mye du setter pris på det. Tusen takk for svar! Og tips! Straks jeg har fått komfyren i orden, skal jeg jammen lage noe godt til dem, be dem på "kaffe" og fortelle hvor mye jeg setter pris på alt de har gjort! Anonymous poster hash: 86074...d68 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #17 Skrevet 20. august 2013 Du virker ikke som en bortskjemt drittunge. Du har vett på å sette pris på det foreldrene dine gjør for deg, å du vet at dette har kostet dem. Med den forståelsen du har så tenker jeg foreldrene dine setter pris på å hjelpe deg. Det blir ikke bare en plikt, men også en glede. Lykke til med din nye tilværelse Anonymous poster hash: 17970...c08
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #18 Skrevet 20. august 2013 Du virker ikke som en bortskjemt drittunge. Du har vett på å sette pris på det foreldrene dine gjør for deg, å du vet at dette har kostet dem. Med den forståelsen du har så tenker jeg foreldrene dine setter pris på å hjelpe deg. Det blir ikke bare en plikt, men også en glede. Lykke til med din nye tilværelse Anonymous poster hash: 17970...c08 Tusen takk for hyggelig svar Anonymous poster hash: 86074...d68
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. august 2013 #19 Skrevet 21. august 2013 Hei. Nå har jeg akkurat flyttet inn i ny hybel for første gang, og har trengt mye ting og tang og utstyr. (begynt på videregående). Jeg får nesten dårlig samvittighet over alt det foreldrene mine har gjort for meg! De har ikke spesielt god råd, men jeg har fått både en virkelig god, stor seng som kostet rundt sju-åtte tusen, og interiør+ kjøkkenting til nærmere fire tusen, og vannkoker, hybelkomfyr, et lite kjøleskap og mikrobølgeovn. Jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg tenker på hvor mye penger de har brukt på meg! De er så snille som har gjort så mye for meg! Syns dere jeg er en borsjkjemt drittunge? ts Anonymous poster hash: 86074...d68 Om de bruker så mange tusenlapper på en seng så tror jeg ikke de har så veldig dårlig råd. Min søster kjøpte billigste senga fra ikea til under kr 200 selv da hun flyttet nå nylig. Jeg vil si du er bortskjemt. Håper du viser takknemlighet til dine foreldre.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #20 Skrevet 21. august 2013 Om de bruker så mange tusenlapper på en seng så tror jeg ikke de har så veldig dårlig råd. Min søster kjøpte billigste senga fra ikea til under kr 200 selv da hun flyttet nå nylig. Jeg vil si du er bortskjemt. Håper du viser takknemlighet til dine foreldre. Mamma har problemer med ryggen, så hun jobber ikke. Og pappa er maler. (Kunstner, altså) Er veldig takknemlig for alt de har gjort! :D Det er forresten rammemadrass, så det er ikke utseende pengene gikk på. Det er fordi jeg har så mye problemer med rygg, knær osv. selv. Men skjønner godt at du syns jeg ble borskjemt! Er nok ganske så enig selv ts Anonymous poster hash: 86074...d68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå