AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Jeg har vært forelsket og blitt sammen med gutter fort. Etter en tid har det vist seg å ikke være riktig. Hva er det viktig å ha på plass før man blir sammen? Når man virkelig liker hverandre, og "vet" at man etter hvert skal bli sammen, kan man like gjerne bli det med en gang har jeg pleid å tenke... Anonymous poster hash: 8d309...3f5
Gjest gjest Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Jeg har vært forelsket og blitt sammen med gutter fort. Etter en tid har det vist seg å ikke være riktig. Hva er det viktig å ha på plass før man blir sammen? Når man virkelig liker hverandre, og "vet" at man etter hvert skal bli sammen, kan man like gjerne bli det med en gang har jeg pleid å tenke... Anonymous poster hash: 8d309...3f5 Det er lurt å ta ting rolig, bli kjent over tid, vente med sex...
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Man bør tilbringe mye tid sammen, ikke bare kino/middag, men i ulike situasjoner. Mye kan være rosenrødt i starten. Etter hvert kan det dukke opp ting som viser at dere ikke passer sammen.. Da er det bedre å bare gå hver sin vei, enn å slå opp og gå hver sin vei. Jeg har opplevd at menn vil innlede forhold raskt. De forstår liksom ikke at jeg faktisk liker dem veldig godt, selv om jeg vil vente med å bli kjærester. Jeg vil ikke presses inn i noe, så enten må han godta at jeg trenger tid, ellers må han se seg om etter en annen. Hvorfor jeg trenger tid, har jeg ikke klart svar på. Det er jo ikke bare fordi vi etter noen mnd kan finne ut at det ikke ville fungert... Respekter at det tar tid, eller stikk, tenker jeg.
Maus Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 (endret) Det er lurt å ta ting rolig, bli kjent over tid, vente med sex... Mine forhold starter som regel kort tid etter første møte, og sex på andre date er heller regelen enn unntaket. Og forholdene varer ofte lenge, nåværende har vart i fire år nå. Synes det blir høyere temperatur på forholdet når man føler man bare må ha hverandre snarest mulig. Mulig jeg er utålmodig. Edit: Det er jo bare å gjøre det slutt om det ikke funker? Samboerskap er det lurt å vente med forøvrig. Endret 20. august 2013 av Maus 1
Gjest Riskjeks Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Jeg ser ikke hva som er "farlig" med å ha sex tidlig. Selv om enkelte "spill-tilhengere" mener at man skal la mannen jakte og spille kostbar og vise at man ikke er løs på tråden osv Har man derimot passert 25 (også mentalt ) så gidder man forhåpentligvis ikke holde på med sånt, men gjør det man føler for. Hvis begge har lyst til å ha sex, ha sex. Forholdets varighet har ingenting med når man begynte å ha sex å gjøre. Det eneste man absolutt bør vente med, er å flytte sammen og få barn. Da bør man ha vært sammen minst et par år og kjenne hverandre godt. Ellers gjør man det som passer. 1
Gjest Estella Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Jeg vil ikke ha masse ekser, så jeg foretrekker å bli godt kjent før jeg går inn i forhold. Har flere ganger hatt noe på gang med en fyr i et par måneder, og så funnet ut at vi ikke var en bra match. Har hatt langvarige forhold med menn jeg brukte mer eller mindre et halvår på å henge med, bli kjent med og forelsket i. Det er jo greit nok å gjøre det man føler for. Men hvordan skal man forklare at man ikke føler for å bli sammen tidlig? Noen vil jo da begynne å tvile på om vedkommende egentlig liker en.
Obiola Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Det skal vel komme naturlig, mange stresser veldig med dette med å definere forholdet. Er ingenting galt med å bare date, men kanskje være eksklusive, en stund. Gjerne flere mnd. for min del, hvor man lever som kjærester uten å måtte fortelle hele verden at man er det. På en annen side bør man jo gå i samme retning, begge ser for seg det samme utfallet av relasjonen. Er vel bare å stresse ned og underveis snakke om hvor man har hverandre, så bruke tiden godt på å bli kjent med hverandres ulike sider. Er det det riktige så vil man jo til slutt bli sammen uansett. Jeg har erfart at det beste er å bare la det skli over i å bli et forhold av seg selv, fordi man bare har hatt det bra sammen over lengre tid. Noen relasjoner vil jo bare opphøre, fordi man ikke passer sammen, da er det dumt å ha definert seg som kjærester fra andre uka.
Avalon Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Er ingen regler på dette, og tror ikke et forhold er dødsdømt fordi man hadde sex tidlig. Tror det har mer med hvilke personligheter man har å gjøre med, og hva den enkelte er ute etter. Enten så klikker det eller ikke, og det er ikke alltid man finner ut det på 1, 2, eller 3 date heller. Jeg har vært i forhold der alt begynte raskt og endet raskt. Med han jeg er nå så tok vi det veldig rolig, men det hadde mye mer med han å gjøre enn meg. Han var veldig redd for å bli såret igjen, så derfor holdt han igjen på den fysiske delen. En må nesten bare prøve seg frem, teste varene om du vil. Funker det er det bra, funker det ikke så slikker man sårene sine og går videre
Gjest Madison Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Hvorfor nevner de fleste sex? TS lurer jo ikke på noe ang. det.. Det viktigste å ha på plass før jeg får kjæreste er forelskelse, at jeg har blitt godt kjent med han, kommer overens med foreldre og eventuelle søsken og at jeg vet vi har de samme verdiene. Alt det tar jo litt tid å få på plass Hvis en mann lurer på hvorfor du ikke vil starte et forhold tidlig, kan du jo spørre hvorfor han har sånn hastverk?
Euphemia Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 (endret) Hvorfor nevner de fleste sex? TS lurer jo ikke på noe ang. det.. Dette reagerte jeg også på. Jeg tror det er fordi noen svarte veldig tidlig i tråden at man helst skal vente med sex. Et tema mange mener noe om. Ellers er jeg enig med deg i at man bør bli ordentlig kjent først. Familie introduserer jeg ikke for de jeg ikke er kjæreste med, da. Men bli kjent med personen!! Endret 20. august 2013 av Euphemia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå