Gå til innhold

E resepter. Noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ringte legen min i går og ba han sende meg en e- resept. Han skulle gjøre dette sa han, men når jeg kom på apoteket var det ingen resepter til meg inne. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før reseptene er inne hos apoteket? Har søkt litt rundt og det kan virke som om de egentlig skal komme med en gang, slik at jeg kanskje burde ringe legen min igjen. Problemet er bare at han har stengt. :P

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Sist jeg var borti det, var resepten kommet inn med en gang.

Skrevet

Min resept var også på plass med en gang. Kanskje legen glemte å trykke "send" eller "lagre"?

Skrevet

Det kan ta et døgn før en E-resept er registrert på apoteket, så bestill dagen før du går tom hvis det er faste medisiner.

Hvis du har legetime for noe akutt så er resepten derimot klar med engang.

Legekontoret jeg bruker sender alltid sms der det står at resepten skal være klar innen 24 timer.

• Liker 1
Skrevet

Takk!

Da kan jeg avvente til i morgen ivertfall...

For det holder med en "muntlig avtale" når man får e resept? Første gangen jeg har bedt om dette nå så men man trenger ikke godkjenne noe eller slikt før dette er i orden?

Skrevet

Det skal vanligvis gå veldig kjapt, og vertfall innen 24 timer. Har ikkje apoteket fått resepten innen den tid burde du sjekke med legen at den faktisk er sendt. fort gjort å glemme ein knapp, og veldig kjedelig å vente på medisiner pga slikt.

Skrevet

Husk å ta med deg legitimasjon på apoteket:)

Skrevet

For det holder med en "muntlig avtale" når man får e resept? Første gangen jeg har bedt om dette nå så men man trenger ikke godkjenne noe eller slikt før dette er i orden?

Det kommer an på hva slags medisin det er. Har du fått den før og det er en medisin du ofte har bruk for så skal det holde med muntlig. Hadde ikke det holdt ville vel legen kalt deg inn til konsultasjon

Skrevet

Det kommer an på hva slags medisin det er. Har du fått den før og det er en medisin du ofte har bruk for så skal det holde med muntlig. Hadde ikke det holdt ville vel legen kalt deg inn til konsultasjon

Ja det var det jeg regna med. Det er medisiner jeg har fått før også så da skulle vel ikke det være noe problem...

Skrevet

www.mineresepter.no

Hvis du snakker med legen på dagen kan du ikke nødvendigvis forvente at den ligger i registeret med en gang, men den skal gjøre det etter kl 18 om kvelden

Skrevet

Har sjekket mine resepter og det ligger ingenting inne der. Siden jeg pratet med han i 12 tiden i går kan virke som om det er sannsynlig at han har glemt dette eller noe da, siden det er stor enighet her om at reseptene kommer med en gang de er sendt. :(

Skrevet

Du får ringe en gang til, eller bare ringe resepsjonen å be om resept. Faste medisiner skal kunne gå an å fornye i skranken/resepsjonen, enkelte legesenter har også muligheten til å ta imot bestillinger på sms eller internett-side

Skrevet

Det tar bare minutter fra legen sender det, til det er mottat. Det hele kommer ann på når legen har tid.

Her kan du sjekke om reseptene dine er sendt av legen:

http://helsenorge.no/Selvbetjening/Sider/om-e-resept/Sporsmal-og-svar.aspx Man logger inn med bankid.

Faktisk bare noen sekunder, fungerer slik som en sms melding. Om resepten ikke har kommet til apoteket (og det ikke er noe tekniske feil), så er det bare legen/legekontoret som ikke har sent det inn enda. Da er det bare å ringe til legekontoret og purre litt på dem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør dette når jeg skal ha p-piller, og da ringer jeg bare tidlig på morgenen og henter dem etter jobb. De pleier å være inne veldig kjapt altså.

Du kan jo evt ringe legen også, de kan nemlig velge apotek også, så hvis han har valgt feil så er det jo ikke rart. :)

Skrevet

De trenger ikke velge apotek da reseptene legges i en database hvor man kan gå på et hvilket som helst apotek i Norge og hente medisinen. Derfor er det også en fordel at alle apotek krever at det vises legitimasjon ved henting av resepter for at ingen skal kunne misbruke reseptene.

Skrevet

Jeg var hos legen og fikk resept, dro rett til apoteket (10 min unna), og den lå inne.

Skrevet

Klart det. Fordi du var hos legen, men som tidligere nevnt; man skal ikke være nødt til å dra til legen hver gang man skal ha faste resepter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...