Gå til innhold

Vaske undertøy på 40 grader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen truser fra Björn Borg, og det står at de skal vaskes på 40 grader. Er ikke det litt lite? Kan de vasker på høyere temperatur, eller vil jeg ødelegge dem da?

Anonymous poster hash: 637bf...e4d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender jeg vasker undertøy på 40 grader, uten å tenke over det... Står det at de skal vaskes på 40 grader, så er det kanskje best å følge det

• Liker 1
Gjest Offensive Pie
Skrevet

De som lager trusene, setter 40 grader som vasketemperatur siden de da kan slippe unna med dårligere kvalitet på stoff og søm. Jeg vasker alt mitt på 60 uansett, og forsøker å finne undertøyet som sier dette er ok - det er et langt bedre kvalitetsstempel enn et merke er.

• Liker 3
Gjest Lady Isabelle
Skrevet

Jeg kjøper bare undertøy som kan vaskes på 60 grader. Spesielt truser blir ikke helt rene hvis de vaskes på 40 grader

• Liker 3
Skrevet

Jeg tar dem på 60 grader uansett,syns noe annet er litt ekkelt.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjører alle mine truser rått og brutalt på 60 grader.

Jada, jeg vet at mange av dem er merket 40 grader... og det blåser jeg i.

Trusene gir også inntrykk av å blåse i hva det står på vaskelappen, - for de har ikke klaget på sine bad i 60 grader varmt vann og vaskemiddel ;)

• Liker 2
Skrevet

Kjører alle mine truser rått og brutalt på 60 grader.

Jada, jeg vet at mange av dem er merket 40 grader... og det blåser jeg i.

Trusene gir også inntrykk av å blåse i hva det står på vaskelappen, - for de har ikke klaget på sine bad i 60 grader varmt vann og vaskemiddel ;)

Samme her. Og ingen truser har protestert.

Anonymous poster hash: 5dfbf...66d

Skrevet

Mine bjørn borg boxere får juling på både 60 grader og toprikket tørketrommel. De blir litt fortere ødelagt men jeg gidder ikke noe annet da jeg trener i dem. Fintruser vasker jeg ikke på 60, de får eddikbehandling og finvask.

Anonymous poster hash: f4aa1...a8c
Skrevet

Vasker alt på 60!

Skrevet

Tenk at 40 grader bare er noen få grader varmere enn kroppen er, da sier det jo seg selv at det er uhyre ekkelt å vaske undertøy på 40 grader!

Anonymous poster hash: 21953...f9c

• Liker 2
Skrevet

Tenk at 40 grader bare er noen få grader varmere enn kroppen er, da sier det jo seg selv at det er uhyre ekkelt å vaske undertøy på 40 grader!

Anonymous poster hash: 21953...f9c

Jeg skjønner ikke hva som er ekkelt med det. Like varm som kroppen, javel, men kroppen min er verken våt eller såpete.

Har alltid vasket undertøy på 40 og har aldri hatt problemer eller klager eller plager av noe slag.

Anonymous poster hash: e39c4...2be

• Liker 4
Skrevet

De som lager trusene, setter 40 grader som vasketemperatur siden de da kan slippe unna med dårligere kvalitet på stoff og søm. Jeg vasker alt mitt på 60 uansett, og forsøker å finne undertøyet som sier dette er ok - det er et langt bedre kvalitetsstempel enn et merke er.

Nettopp! Forbrukerombudet gikk faktisk for en ti år siden ut og ba folk om å boikotte truser som var merket 40 grader nettopp pga dette! Mitt går på minst 60 grader uansett, det meste har tålt det.

Mine bjørn borg boxere får juling på både 60 grader og toprikket tørketrommel. De blir litt fortere ødelagt men jeg gidder ikke noe annet da jeg trener i dem. Fintruser vasker jeg ikke på 60, de får eddikbehandling og finvask. Anonymous poster hash: f4aa1...a8c

Deilig å tenke på at rumpebakteriene dine får spire og gro, og at dersom du vasker feks sammen med samboeren din sine boksere så bytter dere rundt på skiten/bakteriene. Undertøy skal vaskes på minst 60 grader.

Eddik er en fantastisk ting, men SÅ fantastisk er det ikke.

Jeg skjønner ikke hva som er ekkelt med det. Like varm som kroppen, javel, men kroppen min er verken våt eller såpete. Har alltid vasket undertøy på 40 og har aldri hatt problemer eller klager eller plager av noe slag. Anonymous poster hash: e39c4...2be

Anonymous poster hash: c00d2...c56

• Liker 1
Skrevet

Deilig å tenke på at rumpebakteriene dine får spire og gro, og at dersom du vasker feks sammen med samboeren din sine boksere så bytter dere rundt på skiten/bakteriene. Undertøy skal vaskes på minst 60 grader.

Eddik er en fantastisk ting, men SÅ fantastisk er det ikke.

Anonymous poster hash: c00d2...c56

Ro ned rogna nå. Delikat underøy vasker jeg faktisk for hånd mens resten går i en undertøysvask på 60 grader. Og jo, eddik er passe fantastisk. Du er ikke spesielt "trygg" selv med mindre du bruker blekemiddel hele tiden og minst 60 grader på alt. Jeg har ihvertfall et sterkt immunsystem og er aldri syk. Så jeg tror vi begge klarer oss med de rutinene vi har jeg. ;)

Anonymous poster hash: f4aa1...a8c

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker alltid på 60 grader, har erfart at klærne kan lukte surt om jeg vasker på 40.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...