AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Hei jeg prøver å ta lappen. Holdt på med før babyen kom, så jeg betalte for en sånn pakkeløsning. Den går ut i februar, derfor må jeg benytte den før den tid. Lillemor er 4 måneder nå og jeg tenker å orndne barnevakt for henne slik at jeg får kjørt. Men jeg får dårlig samvittighet av å være borte fra henne så ofte og så mye når hun fortsatt er så liten Jeg aner ikke hva jeg vil med innlegget, men hva tenker dere når dere leser? Elendig mor? Anonymous poster hash: 0545c...1c1
sophiaM Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Jeg vil da tro at det skulle gå fint. En kjøretime, eventuell dobbeltime tar jo ikke så stor del av dagen, og det er vel ikke sånn at man har kjøretime hver dag. Tror ikke hun blir påvirket negativt av at du tar noen kjøretimer nå og da 6
estrella Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Du er ikke elendig mor bare fordi du får barnevakt. Det er helt normalt det. La gjerne babyen bli trygg på vedkommende som skal passe, hvis det ikke er noen som har vært mye med henne før. Så går det nok kjempefint 2
Millimani Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Det gjør da ingen ting om vesla får barnevakt fra hun er så bitte liten. Jeg ser ikke noe galt i det! Skal du bruke et halvt år på å ta lappen? Hvor mye kjørte du før du fikk vesla, og hvor mye husker du? Jeg har ikke lappen selv, og aner ikke hvor lang tid en bruker på det. Det er vel individuelt. Det er helt naturlig å ha dårlig samvittighet for å være borte fra henne en liten stund. Å ha dårlig samvittighet for å være borte fra så små barn er helt naturlig, men du skal se det går lettere enn du aner, uansett går det lettere for hver gang. Foreldre sender barna sine i barnehage fra de er tre måneder, og det kan jeg ikke se noe galt i. Det er kanskje sjeldent, men fullt mulig.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Pust ut, det kommer til å gå helt fint smart av deg å ta lappen, og babyen har ingen fare av å ha barnevakt litt. Kanskje du kan prøve å få lagt kjøretimene til når babyen pleier å ha hvil eller trilletur? Anonymous poster hash: 10d2f...413
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Det er forskjell på å ha barnevakt fordi man skal ha kjøretime, enn fordi man skal på fest Anonymous poster hash: 05bd4...a8a
baar Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Lyser bare opp -god mor- når jeg leser innlegget, så ville ikke bekymret meg for det. Du bryr deg om småen, er nervøs, og setter spørsmål tegn til deg selv, for meg så er det hva en god mor gjør Lappen er veldig greit og ha, så stå på og ta lappen du! Småen kommer til og klare seg utmerket 1
Sissa Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Det går nok kjempe bra! Jeg tok også lappen etter jenta mi kom. Det var ikke noe gøy å dra fra ho, det gikk alltid kjempe bra! Også var det utrolig deilig å komme seg ut en time
Gjest Magdalene Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Det er da ikke snakk om at du skal være borte hele dagen, hver dag. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet om babyen din er med noen den er trygg på.
Sveva Skrevet 21. august 2013 #10 Skrevet 21. august 2013 Det går nok helt fint! Prøv å legg fra deg den dårlige samvittigheten :-) Lykke til!
mulberrygal Skrevet 21. august 2013 #11 Skrevet 21. august 2013 Jeg holder på å ta lappen også og har hatt barnevakt når jeg skulle ha kjøretime nå siden gutten min var 6 uker. Det går helt fint og nå er jeg snart ferdig. Nå var riktignok pappaen barnevakt når det var langkjøring (6timer) så hvis ikke den muligheten er der så kan du kanskje få noen andre som er en stor del av livet til babyen til å være der når du skal være borte på de lange turene under glattkjøring og langkjøring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå