vanskapning Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Dersom dere krangler/diskuterer på kvelden om noe som kanskje egentlig er en misforståelse, vil dere skvære opp/lage bedre stemning før dere legger dere? Eller legge seg uten et koselig ord og late som ingenting morgenen etter? Eller hvordan vil dere gjøre det? Jeg og kjæresten har hatt teite diskusjoner som enten er bagateller eller misforståelser. Han er tydeligvis av typen som bare vil legge seg sur og late som ingenting morgenen etter, mens jeg vil at vi i det minste kan ta noen minutter på å gjøre stemningen LITT bedre. Som oftest er det ikke mye som skal til når begge har innsett at vi har misforstått hverandre, men han vil mye heller rulle seg rundt å sove.. Jeg kan skjønne det om man krangler om noe stort at det ikke bare er å smile og være hyggelig etterpå, men syns ikke det burde være så vanskelig når det er bagateller eller misforståelser..
Luring-59 Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Det er vel en god leveregel at man ikke skal legge seg uten å skvære opp. Det betyr ikke at man nødvendigvis må bli enig. Men å være sur på hverandre når man legger seg medfører ofte an man ikke får sove og det er et dårlig utgangspunkt for neste dag og videre samliv. Noen ganger har jeg misunt mennesker som bare kan snu ryggen til og sove når man har noe uoppgjort med sin partner. Jeg klarer det i hvert fall ikke. 1
Sabel Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Hvis det skjer sover jeg på sofaen. Jeg klarer ikke ligge i samme seng som noen jeg fremdeles krangler med. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Kjæresten er sånn som snur seg rundt og sovner med en gang, mens jeg kan slite med å sovne. Men når jeg først sovner så våkner jeg alltid opp i godt humør dagen etter. Det er ikke snakk om å late som ingenting, jeg har rett og slett glemt hvor dårlig humør jeg var i dagen før. Anonymous poster hash: d90b1...a28
Gjest Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Mannen min og jeg hadde en episode en kveld for noen år siden, med mye misforståelser og sure miner/silent-treatment. Det endte med at han la seg først på soverommet uten å si godnatt - og jeg la meg derfor på gjesterommet. Ingen av oss sov et sekund den natten. Vi fikk skværa opp ganske raskt dagen etterpå - og lovet hverandre at det aldri skal skje igjen. Det var bare vondt og vi vil ikke gå igjennom det en gang til. Vi krangler egentlig aldri, men om vi skulle bli en smule uenige og teite, så gjør vi opp før vi går under dyna.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Jeg HATER å legge meg med noe uoppgjort med kona. Hun trenger laaang til til å kommer over krangling, diskusjoner osv. Og så kan jeg få høre at hun har sovet dårlig osv..akkurat som om jeg skal ha skyldfølelse av den grunn. Dårlig match på akkurat det punktet. Og "silent treatment" er en kjip oppfinnelse som sikkert er funnet på av kvinner. Heldigvis for meg er jeg ikke utsatt for denne. Og heldigvis krangler vi lite Anonymous poster hash: 5f42d...697
Gjest Eurodice Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Det er mange visdomsord i Bibelen. "La ikke solen gå ned over deres vrede" heter det i efeserbrevet 4, vers 26. For å sette ting på spissen, tenk deg at den du er sint og forbannet på, plutselig dør uten at dere har fått rensket opp i misforståelser og problemer. Det blir en tung byrde fremover.
Gjest celine Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Det er mange visdomsord i Bibelen. "La ikke solen gå ned over deres vrede" heter det i efeserbrevet 4, vers 26. For å sette ting på spissen, tenk deg at den du er sint og forbannet på, plutselig dør uten at dere har fått rensket opp i misforståelser og problemer. Det blir en tung byrde fremover. Tror jeg liker efesere 1
MissStiles Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Hvis det skjer sover jeg på sofaen. Jeg klarer ikke ligge i samme seng som noen jeg fremdeles krangler med. Samme her. Av og til hender det at en av oss sover på sofaen fordi vi bare fortsetter å diskutere/krangle. Men vi prøver så godt vi kan å ikke legge oss mens vi er uvenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå