AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Del Skrevet 20. august 2013 fikk nå oversikt over at bhg følger skolen sine planleggingsdager som er ANNENHVER måned!! detter er jo helt vilt!Før var det to ganger i året, men annenhver måned er jo helt vanvittig.Og hva med skolen? hvorfor kan de ikke planlegge litt i høstferien og vinterferien?? Anonymous poster hash: c7468...4ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 20. august 2013 #2 Del Skrevet 20. august 2013 I bhg er det vel 5stk i løpet av bhgåret. Syns ikke det er for ille. De må jo planlegge. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 20. august 2013 #3 Del Skrevet 20. august 2013 dersom de har hatt bare to ganger i tidligere år beyr det at de har hatt planleggingsdagene oppdelt utenom arbeidstid tidligere (noe som har ført til avspasering og dermed mindre bemanning på dagtid ellers) - og at de nå mest sannsynlig er pålagt å gjøre alt sånt i ordinær arbeidstid. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #4 Del Skrevet 20. august 2013 Det skal være fem planleggingsdager i året, så,ja det blir vel sånn ca annenhver måned, det. Enig i at det er helt forjævlig, for det går faktisk med ei hel ferieuke til det. Oppstykket, tvungen ferie som man ikke kan bruke til noen verdens ting. Ganske mye, mtp at man kun har 25 virkedager man kan ta ut i ferie i løpet av ett år. Anonymous poster hash: 67da9...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 20. august 2013 #5 Del Skrevet 20. august 2013 Det skal være fem planleggingsdager i året, så,ja det blir vel sånn ca annenhver måned, det. Enig i at det er helt forjævlig, for det går faktisk med ei hel ferieuke til det. Oppstykket, tvungen ferie som man ikke kan bruke til noen verdens ting. Ganske mye, mtp at man kun har 25 virkedager man kan ta ut i ferie i løpet av ett år. Anonymous poster hash: 67da9...d20 Når skal de ellers ha planleggingsdagene, da? Bruke av ferien sin? Og ja, planleggingsdager er faktisk noe helt annet enn syklubbing, som det virker som om en del tror. PS: Om man planlegger, så trenger man ikke å ta ut feriedag hver gang det er planleggingsdag. Avtal med flere av foreldrene i barnehagen, så bytter man på å passe hverandres barn på disse dagene. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 20. august 2013 #6 Del Skrevet 20. august 2013 I offentlige etater har foreldre lov til fri uten lønn på planleggingsdag. Da slipper man å bruke opp ferien, men taper jo penger for den dagen selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 20. august 2013 #7 Del Skrevet 20. august 2013 I skolen er det to fastsatte planleggingsdager, ofte de to siste dagene før første skoledag om høsten. De tre siste planleggingsdagene ligger på flyt. Den enkelte skole bestemmer dette selv, og legger det inn i skoleruta. Disse dagene skal legges på mandager eller fredager slik at skoleuka ikke splittes opp. Med andre ord så er det slett ikke planleggingsdag annenhver måned! At barnehagene skal følge skoleruta har jeg aldri hørt om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #8 Del Skrevet 20. august 2013 Og hva med skolen? hvorfor kan de ikke planlegge litt i høstferien og vinterferien??Anonymous poster hash: c7468...4ae Fordi det er ferie, kanskje? Her har skolen en planleggingsdag før skolestart og to rett før høstferien. Barnehagen har to dager på høsten og to i januar. Det pleier å være torsdag og fredag slik at det blir en langhelg. Det kommer som julaften på kjerringa hver gang, men vi får det jo til. Nytteløst å irritere seg over det i alle fall, de må jo få planlegge. Anonymous poster hash: ddaab...3c5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #9 Del Skrevet 20. august 2013 Og ja, det er merkelig at de følger skoleruta, det har jeg aldri hørt om før. Men som forelder til både skolebarn og barnehagebarn, er det egentlig veldig smart når jeg tenker etter... Anonymous poster hash: ddaab...3c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #10 Del Skrevet 20. august 2013 fikk nå oversikt over at bhg følger skolen sine planleggingsdager som er ANNENHVER måned!! detter er jo helt vilt!Før var det to ganger i året, men annenhver måned er jo helt vanvittig.Og hva med skolen? hvorfor kan de ikke planlegge litt i høstferien og vinterferien?? Anonymous poster hash: c7468...4ae Skjønner at de trenger å planlegge, men er samme greia her med planleggingsdag annenhver mnd. I tillegg har de møte hver onsdag. Synes ærlig talt det er ganske mye. Jobber selv på en institusjon og vet det er vanskelig å sammenligne med det pedagogiske opplegget i en bhg, men vi greier oss iallfall utmerket med møte en gang pr uke. Forstår heller ikke hvorfor de trenger å planlegge så voldsomt. Kan ikke bare lederne sette opp ukeplanene ut ifra tidligere opplegg. Barnehagen har jo eksistert i noen år...Anonymous poster hash: d9eab...ddf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #11 Del Skrevet 20. august 2013 I offentlige etater har foreldre lov til fri uten lønn på planleggingsdag. Da slipper man å bruke opp ferien, men taper jo penger for den dagen selvsagt. Det er en forutsetning også i det offentlige at foreldre klarer å planlegge og bruker feriedager eller avspasering på planleggingsdagene, så permisjon uten lønn gis normalt bare dersom forelderen har gode grunner til å ikke få det til på vanlig måte. Det varierer fra arbeidssted til arbeidssted og til og med fra sjef til sjef hvor villig man er til å innvilge slik permisjon, det er ikke gjengs at det gis. Anonymous poster hash: d22b4...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 20. august 2013 #12 Del Skrevet 20. august 2013 Skjønner at de trenger å planlegge, men er samme greia her med planleggingsdag annenhver mnd. I tillegg har de møte hver onsdag. Synes ærlig talt det er ganske mye. Jobber selv på en institusjon og vet det er vanskelig å sammenligne med det pedagogiske opplegget i en bhg, men vi greier oss iallfall utmerket med møte en gang pr uke. Forstår heller ikke hvorfor de trenger å planlegge så voldsomt. Kan ikke bare lederne sette opp ukeplanene ut ifra tidligere opplegg. Barnehagen har jo eksistert i noen år...Anonymous poster hash: d9eab...ddf Nei, nettopp. Du aner jo ikke hva de driver med. I tillegg til at planleggingsdagene brukes til planlegging, (greit med litt nytt i stedet for det samme hele tiden), har de ofte også faglig utvikling. Noe jeg som mamma til et barnehagebarn er veldig glad for. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #13 Del Skrevet 20. august 2013 Skjønner at de trenger å planlegge, men er samme greia her med planleggingsdag annenhver mnd. I tillegg har de møte hver onsdag. Synes ærlig talt det er ganske mye. Jobber selv på en institusjon og vet det er vanskelig å sammenligne med det pedagogiske opplegget i en bhg, men vi greier oss iallfall utmerket med møte en gang pr uke. Forstår heller ikke hvorfor de trenger å planlegge så voldsomt. Kan ikke bare lederne sette opp ukeplanene ut ifra tidligere opplegg. Barnehagen har jo eksistert i noen år...Anonymous poster hash: d9eab...ddf Hva med kurs, kompetanseheving, foredrag osv.? Våre planleggingsdager gikk i fjor til samarbeid med andre kommuner med foredragsholdere som kom fra ulike steder i landet. Det kan man ikke få til den ettermiddagstimen man har på onsdagen Jeg får aldri fri når mine barn har planleggingsdager, jeg. Vi har planlegging selv. Så her må noen ganger min mor eller far ta fri fra jobb. Men det går jo. Kompetansehenving er bra for de som arbeider med mine barn Anonymous poster hash: e3dd9...ab0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrus Skrevet 20. august 2013 #14 Del Skrevet 20. august 2013 I skolen er det to fastsatte planleggingsdager, ofte de to siste dagene før første skoledag om høsten. De tre siste planleggingsdagene ligger på flyt. Den enkelte skole bestemmer dette selv, og legger det inn i skoleruta. Disse dagene skal legges på mandager eller fredager slik at skoleuka ikke splittes opp. Med andre ord så er det slett ikke planleggingsdag annenhver måned! At barnehagene skal følge skoleruta har jeg aldri hørt om. I min kommune har foreldra ønska av skulen og barnehagen sine planleggingsdagar skal samordnast. Så slepp ein å ordne pass for skulebarnet ein dag og barnehagebarnet ein annan dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #15 Del Skrevet 20. august 2013 I min kommune har foreldra ønska av skulen og barnehagen sine planleggingsdagar skal samordnast. Så slepp ein å ordne pass for skulebarnet ein dag og barnehagebarnet ein annan dag. Liten kommune?Anonymous poster hash: 9326d...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #16 Del Skrevet 20. august 2013 Min kommune (som ikke er liten, men en by) har også de aller fleste private barnehagene de samme planglegginsdagene som de kommunale barnehagene og skolene. Det er mye enklere for de foreldrene som har barn i barnehage og skole å få fri eller finne en annen løsning i 5 dager, kontra 10. Anonymous poster hash: 23fe4...05c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoenix Skrevet 20. august 2013 #17 Del Skrevet 20. august 2013 Her legges planleggingsdager til inneklemte dager, og noen som er litt her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 20. august 2013 #18 Del Skrevet 20. august 2013 Vår barnehage har ikke planleggingsdager. Jeg antar at planlegging skjer på kveldstid eller innimellom på dagtid, jeg aner ikke. Kanskje de bemanner ekstra noen dager for å holde møter. Men dette er ikke en kommunal barnehage, men en stor bedriftsbarnehage. Jeg tror at bedriften har bestemt at barnehagen skal være åpen hver dag, for ellers må jo halve arbeidsstokken ta fri hver planleggingsdag, og det er nok ikke så gunstig for bedriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 20. august 2013 #19 Del Skrevet 20. august 2013 Skolområdet vi bor, inom Stockholms Stad, fick vi skolan att samordna planeringsdagar och arbetsplatsträff/möten (då de stänger tidigare) genom att bara påpeka det för personal och ansvariga ledare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. august 2013 #20 Del Skrevet 20. august 2013 I min kommune så har barnehagene samkjørt seg med skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå