Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interessant!! Jeg har høy nok IQ til at jeg kunne blitt med blant disse som ble forsket på, og jeg er religiøs (NEI, ikke kristen ;) ). Ah, jeg slutter aldri å imponere meg selv! B-) Hehe

• Liker 1
Skrevet

Interessant!! Jeg har høy nok IQ til at jeg kunne blitt med blant disse som ble forsket på, og jeg er religiøs (NEI, ikke kristen ;) ). Ah, jeg slutter aldri å imponere meg selv! B-) Hehe

Du tuller? Du fremstår ikke akkurat som veldig intelligent i hva du skriver her inne.

• Liker 4
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Du tuller? Du fremstår ikke akkurat som veldig intelligent i hva du skriver her inne.

Wow. Du kan virkelig dette med å opptre støttende...

• Liker 3
Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Jaja man finner "dumme" mennesker uansett hva man tror på. Så jeg vil påstå det er temmelig naivt å si at religiøse er dummere enn de som IKKE tror.

• Liker 2
Gjest JakeGreen
Skrevet

Jeg er dypt religiøs og er smartere enn hvem det skulle være her inne.

:)

Skrevet

Wow. Du kan virkelig dette med å opptre støttende...

Hvorfor skal jeg opptre støttende når jeg antar at folk lyver på seg intelligens?

Jeg er for eksempel ikke mer enn såvidt over gjennomsnittet på intelligensskalaen og jeg ser absolutt ikke behov for å late som jeg er bedre enn hva jeg er. Men jeg er da ikke så dum at jeg lyver på meg egenskaper jeg ikke har. Når folk hevder de er så intelligente at de kunne blitt forsket på, så regner jeg med at det er noe som ville kunnet skinne gjennom i innleggene når den personen skriver her. Men Kiarapusen trodde jo det fantes planter på Pluto, så jeg stiller meg sterkt tvilende til den enorme intelligensen som skal foreligge der. Så støtte? Not a chance.

• Liker 4
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Hvorfor skal jeg opptre støttende når jeg antar at folk lyver på seg intelligens?

Jeg er for eksempel ikke mer enn såvidt over gjennomsnittet på intelligensskalaen og jeg ser absolutt ikke behov for å late som jeg er bedre enn hva jeg er. Men jeg er da ikke så dum at jeg lyver på meg egenskaper jeg ikke har. Når folk hevder de er så intelligente at de kunne blitt forsket på, så regner jeg med at det er noe som ville kunnet skinne gjennom i innleggene når den personen skriver her. Men Kiarapusen trodde jo det fantes planter på Pluto, så jeg stiller meg sterkt tvilende til den enorme intelligensen som skal foreligge der. Så støtte? Not a chance.

Det går jo an å holde kjeft, i stedet for å dra folk ned.

• Liker 2
Skrevet

Ikke særlig overraskende, men jeg må nytte anledningen til å påpeke at jeg synes mange av ateistene jeg møter er også rimelig ignorante og ureflekterte.

:)

Er ikke særlig overrasket, ettersom intelligente mennesker sjeldent setter seg inn i en kategori og lever fullt opp til den levemåten slik som ateister eller kristne.

Altså de mest intelligente vil ikke føle behov for å kalle seg annet enn et menneske.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Logisk-analytisk intelligens måler ikke evnen til å reflektere abstrakt og utenfor logikk-boksen, eller hvorvidt en person er vidsynt eller ikke. Heller måles ikke emosjonell intelligens.

Det er jo ikke noe overraskende at mange av de med høy logisk-analytisk intelligens ikke er religiøse, nettopp fordi en gud/større overordnet kraft ikke er positivt beviselig og religiøsitet passer ikke inn i logikk.

• Liker 1
Skrevet

Det går jo an å holde kjeft, i stedet for å dra folk ned.

Nei. Løgner arresteres. Sånn er det bare.

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg tuller ikke ;) Jeg ble sjokkert selv når jeg fikk resultatet jeg.. :fnise:

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Nei. Løgner arresteres. Sånn er det bare.

Så om det nå hadde dukket opp et testresultat som viste høy IQ på Kiarapus, hvem ville vært løgner da?

Logisk intelligens gjør ikke at man automatisk framstår som intelligent i diskusjoner. Å ikke vite noe om noe, handler bare om kunnskap rundt temaet. Man kan helt fint fixe mensatesten uten å vite navnet på alle planetene. :)

• Liker 5
Skrevet

Hvordan fikk du den målt?

Anonymous poster hash: e9743...561

Skrevet (endret)

Hvordan fikk du den målt?

Hele klassen fikk målt den da jeg gikk på vgs :)

Edit; Nå leste jeg for fort! HVORDAN ja! (jeg leste hvor! :fnise: ) Vi tok en ganske stor test som vi brukte "hundre" år på.

Endret av Kiarapus
Skrevet

Hele klassen fikk målt den da jeg gikk på vgs :)

Edit; Nå leste jeg for fort! HVORDAN ja! (jeg leste hvor! :fnise: ) Vi tok en ganske stor test som vi brukte "hundre" år på.

Besøk av Mensa? Mattelæreren hadde funnet en test på nett?

Skrevet

Besøk av Mensa? Mattelæreren hadde funnet en test på nett?

:fnise: Mattelærern vår var nok for lite interessert til en gang å lete etter en test på nettet :fnise:

Nei dette var i forbindelse av ett tverrfaglig prosjekt i HS fagene der det kom innen fra mensa ja :)

Hadde det vært noe annet så hadde jeg jo skrevet at jeg har tatt tester som antyder at jeg har høy iq :)

Og jeg må få presisere at jeg er ikke mensa kandidat, men det er ikke så langt ifra :)

Skrevet

:fnise: Mattelærern vår var nok for lite interessert til en gang å lete etter en test på nettet :fnise:

Nei dette var i forbindelse av ett tverrfaglig prosjekt i HS fagene der det kom innen fra mensa ja :)

Hadde det vært noe annet så hadde jeg jo skrevet at jeg har tatt tester som antyder at jeg har høy iq :)

Og jeg må få presisere at jeg er ikke mensa kandidat, men det er ikke så langt ifra :)

Takk for utdyping! Angående det markerte er det utrolig hvor mange som hevder å ha høy iq, bare på grunnlag av en latterlig test på nett.

• Liker 2
Skrevet

Takk for utdyping! Angående det markerte er det utrolig hvor mange som hevder å ha høy iq, bare på grunnlag av en latterlig test på nett.

Bare hyggelig :) Og ja da, du har helt rett i at mange tar disse useriøse testene på alvor. Så det er fult forståelig at du stilte spørsmålstegn ved det :)

Skrevet

Hvor langt i fra var du? Anonymous poster hash: 6f99b...c67
Skrevet

Ville også tro at høy IQ ergo høy nyskjerrighet ergo et åpent sinn og søken etter "sannhet" og ting som er mellom himmel og jord. Men vet ikke om dette er religion i seg selv? For mange religioner kan virke litt firkantetr og svart/hvit tankegang.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...