AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Coop har medlemstilbud på symaskin nå, og jeg lurer på om noen kan anbefale den maskinen? Det er en Singer Promise 1408. Jeg er ikke så flink til å sy, og kommer ikke til å ha de største prosjektene, men vil gjerne prøve meg på å legge opp gardiner, sy handleposer og puter. https://coop.no/hva-skjer/Medlemskupp-hos-Smart-Club/Singer-Promise-1408-symaskin/ Anonymous poster hash: 718e9...adb
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Jeg har denne: http://www.kayobazaar.com/products/sewing-machines/singer/sewing-machine/singer-1507, kjøpt på tilbud på coop for et par år siden, til rundt tusenlappen. Helt grei til mitt bruk, men jeg sliter når jeg f.eks skal legge opp bukser, og må sy over sidesømmene i bena, da blir det for tykt, og nåla knekker. Tror du kan regne med samme problem med den du har sett på. Til å legge opp/sy gardiner, puter osv er den helt ok. Anonymous poster hash: 005c2...b4b
kalinka85 Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Har en lignende kjøpt på europris for et par-tre år siden, 12-1300 kr. Helt grei til gardiner og småting men fungerer ikke så godt til å legge opp bukser. Store problemer med å komme over sidesømner. Men siden vi her i huset finner passende lengder i butikken går det greit. Ikke flaggskipet til singer, er nok ikke din heller, men helt grei til grunnleggende enkel søm i ny og ne.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Jeg personlig ville lagt litt mer penger i det dersom jeg skulle kjøpt symaskin. Anonymous poster hash: 4628d...c75
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Takk for svar! Nå er jeg ikke god til å legge opp bukser, men det hadde kanskje vært greit i blant. Jeg personlig ville lagt litt mer penger i det dersom jeg skulle kjøpt symaskin. Anonymous poster hash: 4628d...c75 Har du et alternativt forslag? Anonymous poster hash: 718e9...adb
Cordelia Skrevet 21. august 2013 #6 Skrevet 21. august 2013 (endret) Jeg har denne: http://www.kayobazaar.com/products/sewing-machines/singer/sewing-machine/singer-1507, kjøpt på tilbud på coop for et par år siden, til rundt tusenlappen. Helt grei til mitt bruk, men jeg sliter når jeg f.eks skal legge opp bukser, og må sy over sidesømmene i bena, da blir det for tykt, og nåla knekker. Tror du kan regne med samme problem med den du har sett på. Til å legge opp/sy gardiner, puter osv er den helt ok. Anonymous poster hash: 005c2...b4b Nå er jeg så langt langt som det går an å komme noen ekspert på søm. Men dette med nåler som knekker, kommer ikke det an på type nål? Det finnes jo nåler for forskjellige typer stoff. Jeg har noe som vel er en av de billigere typene Singer som står og venter på og bli brukt, og håper for guds skyld det går an å sy jeansstoff på den. Endret 21. august 2013 av Cordelia
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 Takk for svar! Nå er jeg ikke god til å legge opp bukser, men det hadde kanskje vært greit i blant. Har du et alternativt forslag? Anonymous poster hash: 718e9...adb Det spørs litt hvor mye penger du har tenkt å bruke, men jeg har lest at denne her skal være mye maskin for pengene: http://www.symaskiner.no/janome-symaskiner/janome-symaskin-920-jubileum Nå er jeg så langt langt som det går an å komme noen ekspert på søm. Men dette med nåler som knekker, kommer ikke det an på type nål? Det finnes jo nåler for forskjellige typer stoff. Jeg har noe som vel er en av de billigere typene Singer som står og venter på og bli brukt, og håper for guds skyld det går an å sy jeansstoff på den. Jo, det kommer an på type nål. Det finnes nåler i forskjellig tykkelse, vanlige er fra 70-90 der 70 er tynnest. Jeg liker best å sy med 70-nåler, da de ikke lager like store hull som 80 og 90, men jeg tror det er mest vanlig med 80-nåler. Det finnes også egne jeans-nåler som er beregnet på det, samt jerseynåler om man skal sy i elastisk stoff. Knekking av nåler har også med sømteknikk å gjøre. Anonymous poster hash: 4628d...c75 1
Gjest Funky Punk Skrevet 21. august 2013 #8 Skrevet 21. august 2013 Det går å sy jeansstoff med billigere maskiner også, men problemet som ofte oppstår er at den blir for trang og at man rett og slett får store problemer så fort man skal sy over en brett eller andre steder hvor der er litt tykt. Har for øyeblikket en billig Singer jeg også og den fungerer utmerket til småsying av lette stoffer. Ikke særlig mer enn det. Venter fortsatt på at svigermor skal selge det ene huset sitt for hun har en symaskin i begge husene og ender opp med to maskiner i samme hus når hun selger. Så da blir det en gammel Husqvarnamaskin på meg har hun lovet. Vil man ha relativt billig og god maskin så burde man gå for en brukt maskin av de litt eldre modellene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå