Gå til innhold

Flere med nummen arm og krampefølelse i legger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 7, og det er liksom noe nytt hele tiden. Det siste er følelsen av å være litt nummen i armene (fra albuen og ned) i tillegg til at det kramper seg litt i leggene. Skal ikke til legen før om 2 uker, så får ikke vite helt enda om jeg er helt på jordet her eller om alle opplever dette :P

Anonymous poster hash: 6d592...1b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leggkramper er normalt.

Nummenheten i armene kan være karpaltunnelsyndrom.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det hadde jeg nesten glemt, men ja, jeg var veldig ofte nummen i hendene, spesielt på natta og morgenen. Og fikk ofte kramper i leggene. Men jeg kan ikke huske at jeg fikk det så tidlig. Tror det kom i siste trimester hos meg.

Skrevet

Leggkramper er normalt.

Nummenheten i armene kan være karpaltunnelsyndrom.

Jepp.

Leggkramper, bli vant til det. Kjipt, men sånn går no dagan!

Karpaltunnelsyndrom har jeg, og er drit lei. Sover innmari dårlig. Armer og ben føles rastløse ut. Voksesmerter, nummenhet og rastløshet. De er tilstede, men borte!? :P Merkelig, og ubehagelig følelse...

Anonymous poster hash: dea98...66e

Skrevet

Er i uke 31 og har vært nummen i armer nesten siden uke 10.

Ikke hatt kramper i legger, men hører at msnge har dette.

Skrevet

Leste nettopp at nummenhet er mest vanlig i siste trimester, men om jeg søker på engelsk er det mange som har opplevd det tidlig også. Ubehagelig :\

- Ts.

Skrevet

Er det måter å unngå nummenheten? :\ Bevege seg? Har liksom ikke store muligheter ila arbeidsdagen.

- Ts

Skrevet

Er det måter å unngå nummenheten? :\ Bevege seg? Har liksom ikke store muligheter ila arbeidsdagen.

- Ts

- Ts

Vet faktisk ikke selv.

Sitter nå med disse rastløse armene og bena, sovet 4 timer. Beveger både ben og armer, men kan ikke si jeg syns det blir bedre. Til tider blir det nesten værre. Som når foten sover, og når du da beveger/trør på den for og få det bort, da blir det litt værre med en gang. Sånn er det for meg, men det går ikke bort.

Kommer og går, men har ikke merket at det er noe jeg gjør som får det til og gå bort...

Syns faktisk helt ærlig, at dette har til nå vært det værste i graviditeten, for hos meg så ødelegger det hele nattesøvnen.

?

Skrevet

Har kanskje våknet opp med å være litt nummen i en hånd 4-5 ganger siden jeg ble gravid, mens vonde leggkramper hadde jeg hver eneste natt fra ca uke 25. Men jeg har blitt kvitt dette med å ta en stor dose (den største som er anbefalt ifølge boksen) med magnesium og en pille med kalsium rett før jeg legger meg. Null leggkramper siden jeg økte dosen med magnesium :danse: tok mindre først og det hjalp ikke. Anbefaler deg å prøve det ;) Har heller ikke vært nummen i hendene siden, men har jo heller ikke hatt det som et stort problem.

Skrevet

Vet faktisk ikke selv.

Sitter nå med disse rastløse armene og bena, sovet 4 timer. Beveger både ben og armer, men kan ikke si jeg syns det blir bedre. Til tider blir det nesten værre. Som når foten sover, og når du da beveger/trør på den for og få det bort, da blir det litt værre med en gang. Sånn er det for meg, men det går ikke bort.

Kommer og går, men har ikke merket at det er noe jeg gjør som får det til og gå bort...

Syns faktisk helt ærlig, at dette har til nå vært det værste i graviditeten, for hos meg så ødelegger det hele nattesøvnen.

?

Det hjelper (eller skal hjelpe) med tøying. Kan gjøre det så forsiktig du bare vil, men sørg for at de musklene du klarer å tøye får seg en god strekk 2-3 ganger i døgnet (type morgen, middag, kveld), på 2-5 min pr muskel hver gang.

Anonymous poster hash: c784f...035

Skrevet (endret)

Det hjelper (eller skal hjelpe) med tøying. Kan gjøre det så forsiktig du bare vil, men sørg for at de musklene du klarer å tøye får seg en god strekk 2-3 ganger i døgnet (type morgen, middag, kveld), på 2-5 min pr muskel hver gang.

Anonymous poster hash: c784f...035

Jeg prøvde det og fikk ekstra vonde kramper der og da, sånn at jeg nesten hylte av smerte og haltet resten av dagen. Da strakk jeg i ca 1-2 sek av gangen, klarte ikke mer pga smertene. Men vi er jo forskjellige, kanskje det funker på noen.

Edit: med magnesium så kan jeg strekke sånn uten smerter :)

Endret av Yesterday

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...