Naken Skrevet 22. april 2004 #1 Del Skrevet 22. april 2004 Hva er forskjellene? Dere som har en av delene,- hvorfor valgte dere det fremfor det andre? Jeg synes allerede puppene mine er blitt alt for slappe, og nå skal jeg gå ned 10-15 kilo, så da blir vel resultatet vrengte raggsokker Jeg har så lyst til å gjøre noe med det, men så tenker jeg på rissikoen med det...,- spesielt det med at man kanskje ikke kan amme,- hvor vanlig er det? Og følsomheten,- vil nødig miste den. Sengekosen hadde mistet en dimensjon da Noen som vet? Erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. april 2004 #2 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg ville absolutt ha valgt saltvann, for OM de skulle lekke er ikke saltvann skadelig for kroppen. Ikke skvulper de heller, sier de som har det. De gjorde det kanskje før, men utviklingen går stadig fremover. :D Jeg kunne ikke tenkt meg silikon, nettopp pga, risikoen. Dessuten er det sannsynligvis ikke nødvendig å bytte saltvannsprotesene. De har livstidsgaranti, mens silikonen bør skiftes ut. Jeg har gitt masse info som jeg fikk fra en klinikk i Bergen om emnet. Her liggerer infoen jeg fikk. (Sånn ca. midt på siden.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 23. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg ville absolutt ha valgt saltvann, for OM de skulle lekke er ikke saltvann skadelig for kroppen. Ikke skvulper de heller, sier de som har det. De gjorde det kanskje før, men utviklingen går stadig fremover. :D Jeg kunne ikke tenkt meg silikon, nettopp pga, risikoen. Dessuten er det sannsynligvis ikke nødvendig å bytte saltvannsprotesene. De har livstidsgaranti, mens silikonen bør skiftes ut. Jeg har gitt masse info som jeg fikk fra en klinikk i Bergen om emnet. Her liggerer infoen jeg fikk. (Sånn ca. midt på siden.) Takk Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. april 2004 #4 Del Skrevet 23. april 2004 Det var bare hyggelig, Naken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 24. april 2004 #5 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg ville absolutt ha valgt saltvann, for OM de skulle lekke er ikke saltvann skadelig for kroppen. Ikke skvulper de heller, sier de som har det. De gjorde det kanskje før, men utviklingen går stadig fremover. :D Jeg kunne ikke tenkt meg silikon, nettopp pga, risikoen. Dessuten er det sannsynligvis ikke nødvendig å bytte saltvannsprotesene. De har livstidsgaranti, mens silikonen bør skiftes ut. Jeg har gitt masse info som jeg fikk fra en klinikk i Bergen om emnet. Her liggerer infoen jeg fikk. (Sånn ca. midt på siden.) Tenkte bare jeg skulle påpeke at det heller ikke er påvist at silikonlekkasjer er skadelig for kroppen. Det er like sikkert som saltvannsproteser, og det virker som om de fleste leger anbefaler silikoninnlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #6 Del Skrevet 24. april 2004 Saltvannsprotesene er omsluttet av silikon.... De fleste kirurger anbefaler silikon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. april 2004 #7 Del Skrevet 24. april 2004 Selvfølgelig er saltvannsprotesene omsluttet av et skall av silikon, men det er ikke det som lekker når det går hull på de. Dessuten er det nok en god grunn til at de har forbudt silikonimplantater i USA for alle, bortsett fra de som skal rekonstruere brystet eller brystene sine etter kreft. I dag er det heller ikke mulig å kjenne forskjellen på silikon og saltvann, så jeg ville ikke lagt inn silikon. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #8 Del Skrevet 24. april 2004 men hva med følsomheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. april 2004 #9 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg vil anta at en kan få nedsatt følsomhet av begge typer implantater, men hvis jeg skal legge inn saltvann kommer jeg til å legge det inn via armhulen og under brystmuskelen. Da tror jeg ikke at følsomheten blir nedsatt. Hvertfall ikke i så stor grad som hvis en f.eks. hadde lagt de inn via brystvorten. Disse teoriene har jeg ikke noe belegg for på nåværende tidspunkt, men du kan jo sende en mail til en plastikkirurg, og han eller hun vil nok svare deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 24. april 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 24. april 2004 Vet du noe om det med amming, Saeria? ..eller noen av dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #11 Del Skrevet 24. april 2004 Vet du noe om det med amming' date=' Saeria? ..eller noen av dere andre?[/quote'] Jeg har silikon og har ammet! La inn proteser for 2 år siden og fikk barn juli 2003, det gikk helt fint å amme. Brystene ser faktisk enda mer naturlige ut nå. (de ser IKKE ut som om en sokk med en tennisball i ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #12 Del Skrevet 24. april 2004 Må føye til at jeg ikke la inn mer enn 215 ml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. april 2004 #13 Del Skrevet 24. april 2004 Og legger en implantatet under brystmuskelen, bør det hvertfall ikke være noe problem å amme. Melkekjertlene vil jo ikke være i kontakt med implantatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 24. april 2004 #14 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg skjønner helt ærlig ikke hvor alt dette negative pratet om silikonproteser kommer fra! De aller fleste norske kirurger anbefaler silikon fremfor saltvann, og jeg velger å stole mer på dem enn på amerikanske kirurger som gladelig legger inn proteser på bortimot en kilo på hver side på enhver 16- åring som kan betale! Det er skremmende det!!!! Jeg har silikonproteser, fikk dem for ca. 8 måneder siden, og er utrooolig fornøyd!!! Lykke til på veien mot bedre selvfølelse!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 25. april 2004 #15 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg skjønner helt ærlig ikke hvor alt dette negative pratet om silikonproteser kommer fra! De aller fleste norske kirurger anbefaler silikon fremfor saltvann' date= og jeg velger å stole mer på dem enn på amerikanske kirurger som gladelig legger inn proteser på bortimot en kilo på hver side på enhver 16- åring som kan betale! Det er skremmende det!!!! Jeg har silikonproteser, fikk dem for ca. 8 måneder siden, og er utrooolig fornøyd!!! Lykke til på veien mot bedre selvfølelse!!! Enig med deg. Jeg og vil ha!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 25. april 2004 #16 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg skjønner helt ærlig ikke hvor alt dette negative pratet om silikonproteser kommer fra! De aller fleste norske kirurger anbefaler silikon fremfor saltvann' date= og jeg velger å stole mer på dem enn på amerikanske kirurger som gladelig legger inn proteser på bortimot en kilo på hver side på enhver 16- åring som kan betale! Det er skremmende det!!!! Jeg har silikonproteser, fikk dem for ca. 8 måneder siden, og er utrooolig fornøyd!!! Lykke til på veien mot bedre selvfølelse!!! Hvordan er arrene dine nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #17 Del Skrevet 25. april 2004 Tenkte bare jeg skulle påpeke at det heller ikke er påvist at silikonlekkasjer er skadelig for kroppen. Det er like sikkert som saltvannsproteser, og det virker som om de fleste leger anbefaler silikoninnlegg. Det er kanskje ikke påvist at silikon som har lekket er skadelig, men det kan ikke være spesielt festlig å få vite at en har små silikonklumper andre steder enn i brystet. Dessuten er det en grunn til at FDA i USA forbød silikonimplantater. Produsenten av implantatene kunne nemlig ikke dokumentere godt nok for sikkerheten, sånn at de kunne få et godkjent stempel på implantatene sine. Se her side 6, punkt 1. Denne dokumentasjonen klarte to produsenter av saltvannsimplantater å fremskaffe, og de fikk sin godkjenning. I Norge har man heller ikke drevet med innlegging av brystimplantater så lenge som i USA. At amerikanske leger velger å legge inn implantater på jenter som er i det nedre sjikt av tenårene er ikke relevant i forhold til FDAs regulering av hvilke typer implantater som blir godkjent. Selv om det er synd og skam at så unge barn/ungdommer får lagt inn implantater så er fremdeles den største gruppen kvinner fra 19-34 år. Slik var hvertfall trenden i USA frem til 1998, og jeg vil ikke tro at den har endret seg radikalt på 6 år. Her er statistikken for over hvilke aldersgrupper som legger inn implantater. Jeg sier ikke at silikon er livsfarlig, men at jeg ikke vil risikere den lille risikoen for at jeg en dag sitter med små klumper av silikon i armhulen eller andre steder. Da ville jeg heller valgt den lille ekstra tryggheten det er, i det at kroppen absorberer saltvann. Men meg om det. Nå håper jeg at jeg har formulert meg litt bedre, både for deg og Dina69. Det er flott at en er fornøyd med at en valgte silikonimplantater. Hver kvinne, sitt valg. Det viktigste er at en er fornøyd selv. Jeg har bare redegjort for mine meninger ang. saltvann vs. silikon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. april 2004 #18 Del Skrevet 25. april 2004 Og siden jeg brukte en del tid for å finne belegg for enkelte ting, ble jeg til gjesten over. Og i mitt engasjement ble side 7 til side 6 i referansen. :oops: :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thara31 Skrevet 25. april 2004 #19 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg hadde tenkt meg saltvann, mye for all usikkerhet osv som er forbundet med silikon... Men da jeg var til konsultasjon (Fana) mente legen at resultatet ville bli best om jeg la inn dråpeformet silikongele. De er like sikre som saltvann, og siden silikonen er som gele, kan den ikke "flyte rundt". (Skjønner hva jeg vil fram til?) Så jeg valgte å stole på han. Nå ca en mnd etter inngrepet, er egentlig den eneste forandringen jeg merker at jeg har fått større bryster og føler meg mer kvinnelig.... (Som jo var poenget med at jeg ville legge inn proteser...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 25. april 2004 #20 Del Skrevet 25. april 2004 Arrene er knapt synlige nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå