Gå til innhold

Fliser i gang!

magnhild

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi holder på å pusse opp yttergangen vår og skal legge fliser. Tidligere lå det eikeparkett som vi håpet gikk rett på parketten, men neida. Under den lå det linoleum og under igjen teppe som var limt rett på betongen. :o Er det mulig tenker jeg da!

Men det jeg lurer på er hvor rent det MÅ være før flislim og flis legges.

Også lurer jeg på om det er forskjell på flislim og evt varmekabler når det gjelder dette. Heldigvis er ikke dette noen stor gang, så vi skal ve klare å fjerne ganske masse, men det tar sin tid og noen vonde knær tenker jeg!

Noen som vet ca priser på varmekabler på kvm?

Jeg har ingen peiling. Men flisene er kjøpt inn og det hadde jo vært greit med kabler også, men gidder ikke betale i dyrt for det. Og så er det sånn at en eletriker må fikse strømmen sant?

Uff, jeg orker ikke mer, angrer nesten på at jeg rev opp gulvet...

:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du legge flis må du prime gulvet først uansett om det er ny støp eller gammel, for å få god heft til limen.

Foreldrene mine har akkurat fått støpt ned varmekabler på et bad på ca.5m².

Kablene, jordfeilbryter osv, og støpen var det elektrikkerene som holdt. Prisen var vel ca. 6000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge fliser rett på gulvbelegg.

Vask det godt med salmiakk og rip det opp med en gammel sag eller noe sånn, slik at det blir god heft til limet.

(lært fra min mann, mureren)

Det forutsetter nok at det ikke er luftbobler under det belegget som ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi akkurat lagt fliser og varmegulv i gangen. Selv om det koster ganske mye med elektriker tror jeg det er verdt det. Vi kommer iallefall ikke til å angre, vi ville vel heller ha angret på å lagt flis for så å tenkte på varmekabler. Vet ikke nøyaktig pris men det koster jo noen tusen.....

Flislimet er det samme men jeg kan ikke svare deg på hvilket underlag du bør ha. Vi måtte støpe nytt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...