frøkna Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Jeg har ganske langt hår nå, og det vil jeg gjerne fortsette å ha, men ser at tuppene ikke klarer å holde seg friske nok til at det blir særlig lenger.. Jeg vil ikke ha langt og slitt hår jeg vil ha langt og sunt hår! Jeg kan gjerne investere i en god hårkur men helst ikke en altfor dyr en..
Armitage Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Du må fortelle litt mer om håret ditt. Slitte tupper har alle. Men er håret tørt, farget, bleket, stripet, floker det seg lett? Osv.
Tibbie Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Joico og deres K-Pak. Den er helt fantastisk, og man ser forandringer etter første bruk Den har vell vunnet noen skjønnhetspriser en del år på rad også (det var det som fikk meg til å ville prøve). Dessverre er den ikke spesielt drøy i bruk. 1
frøkna Skrevet 19. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2013 Du må fortelle litt mer om håret ditt. Slitte tupper har alle. Men er håret tørt, farget, bleket, stripet, floker det seg lett? Osv. Lagt til et bilde av håret mitt tatt for noen måneder siden. (håret mitt er vått nå så får ikke lagt ut noe nylig). Det er bleket, men har ikke bleket håret på over ett år nå. Det floker seg ikke særlig så lenge jeg bruker balsam (noe jeg gjør). Det er fyldig, og forandrer seg litt etter klima; altså det kan bli veldig krøllete i varmt/fuktig vær, mens er rett i tørrere klima. Vet egentlig ikke helt hvor mye info du trenger så mulig jeg oversharer Har ikke så altfor stor peiling på hår! Har pleid å sove med olivenolje i det over natta, og føler faktisk det hjelper litt, men nå vil jeg heller slå til med noe som kanskje hjelper litt mer.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Jeg har vært veldig fornøyd med Kerastase sin Masqueintens Anonymous poster hash: 33951...5c1
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Lagt til et bilde av håret mitt tatt for noen måneder siden. (håret mitt er vått nå så får ikke lagt ut noe nylig). Det er bleket, men har ikke bleket håret på over ett år nå. Det floker seg ikke særlig så lenge jeg bruker balsam (noe jeg gjør). Det er fyldig, og forandrer seg litt etter klima; altså det kan bli veldig krøllete i varmt/fuktig vær, mens er rett i tørrere klima. Vet egentlig ikke helt hvor mye info du trenger så mulig jeg oversharer Har ikke så altfor stor peiling på hår! Har pleid å sove med olivenolje i det over natta, og føler faktisk det hjelper litt, men nå vil jeg heller slå til med noe som kanskje hjelper litt mer. Det eneste som funket på mitt blekete hår (har ikke det nå lenger), var å klippe tuppene jevnlig og å slutte med bleking :D Dette begynte jeg med for ett år siden og har nå langt sunt hår :D Brukte i tillegg en kur som jeg skal se om jeg finner... 1
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 http://www.vita.no/filter/lee_stafford.html?gclid=CKLmnKrKirkCFVB8cAod6RoAjg Denne serien var magisk på mitt ødelagte hår... Kur hver vask, olje i vått hår og spray før jeg fønet :D
frøkna Skrevet 19. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2013 Det eneste som funket på mitt blekete hår (har ikke det nå lenger), var å klippe tuppene jevnlig og å slutte med bleking :D Dette begynte jeg med for ett år siden og har nå langt sunt hår :D Brukte i tillegg en kur som jeg skal se om jeg finner... Ja, nå har jeg holdt ut i over ett år, men det går treeeeegt.. Vil jo slutte med bleking. Vl en frisør klare å farge det blekte håret til min naturlige farge så jeg slipper ettervekst i årevis tro? Takk!
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Ja, nå har jeg holdt ut i over ett år, men det går treeeeegt.. Vil jo slutte med bleking. Vl en frisør klare å farge det blekte håret til min naturlige farge så jeg slipper ettervekst i årevis tro? Takk! Ja det var det jeg gjorde! Var drittlei ettervekst, så hvis du har litt ettervekst nå og de ser fargen din så klarte de det suuupert på meg :D Nå frisker jeg bare opp med en glansvask innimellom siden det blekede håret ikke holder SÅ lenge på fargen :D Håret så friskere ut etter bare noen uker
Armitage Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Lagt til et bilde av håret mitt tatt for noen måneder siden. (håret mitt er vått nå så får ikke lagt ut noe nylig). Det er bleket, men har ikke bleket håret på over ett år nå. Det floker seg ikke særlig så lenge jeg bruker balsam (noe jeg gjør). Det er fyldig, og forandrer seg litt etter klima; altså det kan bli veldig krøllete i varmt/fuktig vær, mens er rett i tørrere klima. Vet egentlig ikke helt hvor mye info du trenger så mulig jeg oversharer Har ikke så altfor stor peiling på hår! Har pleid å sove med olivenolje i det over natta, og føler faktisk det hjelper litt, men nå vil jeg heller slå til med noe som kanskje hjelper litt mer. Selv om du ikke har bleket det på lenge, så trenger nok håret ditt proteiner. Jeg tror jeg ville ha gått for en kur som er kombinert proteiner og fuktighet. Ikke en ren proteinkur siden håret ditt antakelig ikke er så skadet nå som det var før. Jeg ville ha anbefalt enten Redken All control eller Kerastase Chroma Riche. Sistnevnte er for stripet hår, men siden det er lenge siden du har bleket det og du sikkert har en del av din naturlige farge også så går det for det samme:)
Armitage Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Ja, nå har jeg holdt ut i over ett år, men det går treeeeegt.. Vil jo slutte med bleking. Vl en frisør klare å farge det blekte håret til min naturlige farge så jeg slipper ettervekst i årevis tro? Takk! Det skal nok gå fint. Men du må nok forpigmenteres først:)
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Det skal nok gå fint. Men du må nok forpigmenteres først:) Hmmm... her trengte jeg ikke det.. En venninne av meg er frisøt og hun kjøpte farge på hm og gjorde det hjemme Ble kjempebra!
Armitage Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 (endret) Hmmm... her trengte jeg ikke det.. En venninne av meg er frisøt og hun kjøpte farge på hm og gjorde det hjemme Ble kjempebra! Da visste nok hun frisørvenninnen din hvilken farge hun skulle velge for å unngå grønt hår. Sikkert en med rødpigmenter i. En frisørregel når man skal farge lyst hår mørkt er at man må forpigmentere for å unngå grønnskjær:) Men hvis hårfargen inneholder mye rødpigmenter, kobber eller oransjepigmenter, så trenger man nødvendigvis ikke forpigmentering. Men skal man ha en kald mørk farge, så burde man forpigmentere. Endret 19. august 2013 av Armitage
frøkna Skrevet 19. august 2013 Forfatter #14 Skrevet 19. august 2013 Da visste nok hun frisørvenninnen din hvilken farge hun skulle velge for å unngå grønt hår. Sikkert en med rødpigmenter i. En frisørregel når man skal farge lyst hår mørkt er at man må forpigmentere for å unngå grønnskjær:) Men hvis hårfargen inneholder mye rødpigmenter, kobber eller oransjepigmenter, så trenger man nødvendigvis ikke forpigmentering. Men skal man ha en kald mørk farge, så burde man forpigmentere. Jeg kjenner ingen frisører, så kommer nok til å gjøre det i salong uansett for sikkerhetsskyld. Det som er litt vanskelig med min naturlige hårfarge er at det er "kommunegrått". Om vinteren blir det ganske mørkt, mens om sommeren er jeg blond..
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #15 Skrevet 19. august 2013 Jeg kjenner ingen frisører, så kommer nok til å gjøre det i salong uansett for sikkerhetsskyld. Det som er litt vanskelig med min naturlige hårfarge er at det er "kommunegrått". Om vinteren blir det ganske mørkt, mens om sommeren er jeg blond.. Da har du helt lik farge som meg De fikser det der i salong 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå