Sunshower Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Da jeg gikk gravid hørte jeg at dersom man har sterke menssmerter vil man ha sterke fødselssmerter. Noen andre som har hørt dette, og stemte dette for deg? Jeg vil si jeg ligger på "medium" i smertestyrke hva gjelder mensserter, og smertene rundt fødsel likeså. Jeg hadde mye halsbrann da jeg gikk gravid, og fikk stadig høre at halsbrann=mye hår på hodet til baby. Hos meg stemte dette, for ut kom en svært hårfin krabat. Av ren nysgjerrighet lurer jeg på andres erfaringer rundt dette. Er dette myter, eller har det noe hold i virkeligheten?
Hattifnatten Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Fikk vite at mye kvalme kunne tyde på jente, mens lite kvalme kunne tyde på gutt. Jeg var ikke kvalm, men får jente .
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Fikk vite at mye kvalme kunne tyde på jente, mens lite kvalme kunne tyde på gutt. Jeg var ikke kvalm, men får jente . Jeg spøy i 15 uker Jente her
siebaeo Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Første svangerskap: myye halsbrann, lite kvalm - gutt med lite hår Andre: lite halsbrann, veldig kvalm! - jente med mye (? mer) hår
Hattifnatten Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Jeg spøy i 15 uker Jente her Huff! men jeg fant iallefall fort ut at jeg ikke kunne stole på den myten!
frøkna Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Etter hva dere har skrevet syns jeg det høres litt ut som ting gardskjerringer sa til hverandre for 100 år sida. 2
Gjest RompeRusk Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Ingen kvalme, sier at det er jente
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 For meg stemte det med halsbrann og mye hår! Og hadde typisk guttemage og fikk gutt! Ikke plaget med sterke menssmerter og syns fødselssmertene kunne takles uten smertelindring. Gøy med sånne myter, men kommer ikke på noen selv. Anonymous poster hash: a645a...e1d 1
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Etter hva dere har skrevet syns jeg det høres litt ut som ting gardskjerringer sa til hverandre for 100 år sida. Er det ikke det kjerringråd og myter er da? Jeg har ikke noe tro på de... men er utrolig hvor opphengt man blir av de når man går gravid allikevel 2
frøkna Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Er det ikke det kjerringråd og myter er da? Jeg har ikke noe tro på de... men er utrolig hvor opphengt man blir av de når man går gravid allikevel Jo er jo det! Mange av dem har jo litt 50/50 sjans for å stemme også, så får noen det "bekreftet" som riktig, så går de rundt å sier at det faktisk stemte siden det ble en jente osv! Hehe
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Jo er jo det! Mange av dem har jo litt 50/50 sjans for å stemme også, så får noen det "bekreftet" som riktig, så går de rundt å sier at det faktisk stemte siden det ble en jente osv! Hehe Hehehe... ja oddsen er ikke akkurat den værste haha!!
dreia Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 (endret) Begge gonger har eg nesten ikkje vore kvalm og har hatt lite halsbrann. Begge var gutar med lite hår. Begge mytene stemmer for min del. Eg har alltid vore plaga med sterke menssmerter, og eg har også hatt virkelig smertefulle spontanabortar, men har hatt nokså enkle fødslar. Skikkelig vondt, ja, men eg hadde ikkje på noko tidspunkt noko ønske om epidural (den nåla høyrest så altfor skremmande ut ) eller å hoppa ut av vinduet. Denne myta stemmer altså dårlig. Heldigvis! Endret 19. august 2013 av dreia
Sommernatt Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Kjempekvalm, null halsbrann og medium menssmerter. Fikk gutt med masse blondt hår og en ubeskrivelig vond fødsel.
Silfen Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Ingen menssmerter, lite smertefulle fødsler. Ingen halsbrann å snakke om, lite hår. Spydd med jenter, ikke med gutter.
^^Belle^^ Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 nr 1: lite kvalm, mye halsbrann = jente med veldig mye hår Nr 2: lite kvalm, enda mer halsbrann = jente med lite hår Jeg har lette menssmerter og begge mine fødsler har vært forholdsvis enkle på smertesiden.
Vera Vinge Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 Veldig kvalm, fikk gutt. Ingen halsbrann, lite hår. Typisk guttemage. Lite menssmerter, men hadde epidural deler av tiden, så litt vanskelig å bedømme fødselssmertene sammenlignet med de uten epidural.
Mafalda Skrevet 20. august 2013 #17 Skrevet 20. august 2013 Nr 1: ikke halsbrann, ikke kvalm- jente med mye hår Nr 2 og 3 : lite halsbrann, lite kvalm- flintskallede gutter Nr 4: en del halsbrann, lite kvalm- jente uten hår Nr 5: Mye kvalme, mye halsbrann- jente med hår Har verken pms eller smertefulle menstruasjoner, gikk som en hormonbombe i alle svangerskap og har hatt en lett, to medium og to vanvittig vonde fødsler. Heller veldig mot at mytene stemmer i omtrent 50% av tilfellene
ara Skrevet 20. august 2013 #18 Skrevet 20. august 2013 Med nummer 1 var jeg ikke særlig kvalm og hadde bittelitt halsbrann på slutten av svangerskapet. Fikk en veldig hårfager gutt Denne gangen var jeg sykt kvalm i 3 måneder, har en del halsbrann men aner ikke hva slags kjønn det er denne gangen eller om den har mye hår. Blir spennende å se Har hatt litt over snittet vonde menssmerter, noen ganger kramper... Fødselen gikk fort men var ganske vond og intens.
Arkana Skrevet 20. august 2013 #19 Skrevet 20. august 2013 Nr 1: Ikke kvalm, MYE halsbrann - gutt med litt hår. Nr 2: Litt kvalm, mye halsbrann - gutt uten særlig hår. Nr 3: Veldig kvalm, medium halsbrann - jente med en del hår. Jeg har lite menssmerter, men fødselssmertene var helt forferdelige.
Susa Skrevet 20. august 2013 #20 Skrevet 20. august 2013 Jeg var mye kvalm (helt til uke 20, men kasta lite opp.) - fikk gutt. Har medium menssmerter, veldig lett fødsel, bare et kvarter som var jævlig vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå