Lykketrollet74 Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Vi har en liten løs diskusjon her hjemme om hva brudgommen skal ha på seg på bryllupsdagen.... Han syns kjole og hvitt, for dette har han i skapet, og det 'er jo det flotteste man kan ha på seg...'! Jeg liker det overhodet ikke, syns det ser direkte fjollete ut. Jeg liker dress/ smoking med tverrsover. Liker det nok litt enklere... Han mener at jeg kan ikke bestemme hva han skal ikle seg, og det er kanskje sant... Hva skal deres 'menn' ha på på den store dagen? Og til dere som er gift; hva hadde mannen din?
Anglofil Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Min mann valgte sjakett med sølvvest. Han fikk bestemme fritt hva han ville ha på seg. Mvh Yvonne
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Vi har en liten løs diskusjon her hjemme om hva brudgommen skal ha på seg på bryllupsdagen.... Han syns kjole og hvitt, for dette har han i skapet, og det 'er jo det flotteste man kan ha på seg...'! Jeg liker det overhodet ikke, syns det ser direkte fjollete ut. Jeg liker dress/ smoking med tverrsover. Liker det nok litt enklere... Han mener at jeg kan ikke bestemme hva han skal ikle seg, og det er kanskje sant... Hva skal deres 'menn' ha på på den store dagen? Og til dere som er gift; hva hadde mannen din? Jeg er vel kanskje enig med deg sånn smaksmessig, men syns vel og han bør få bestemme selv Er jo hans store dag og, så er vel viktig at han føler seg flott! Går utifra at han ikke er med på å bestemme kjolen din heller 1
CathFoto Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Min kjære er litt utradisjonell, og ønsker ikke å være "for pyntet". Han har derfor valgt grå dressbukse, sort- og hvitrutete skjorte med opprullede ermer, gult slips og gule converse. Litt inspirert av slik stil: http://www.google.no/search?q=groom+in+plaid+shirt&client=safari&hl=nb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Wp4SUqP-F6fy4QTtxICwBQ&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=768&bih=946#biv=i%7C4%3Bd%7CLwqi2Zzy1e3FzM%3A 1
Paddeline Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Min kjære er litt utradisjonell, og ønsker ikke å være "for pyntet". Han har derfor valgt grå dressbukse, sort- og hvitrutete skjorte med opprullede ermer, gult slips og gule converse. Litt inspirert av slik stil: http://www.google.no/search?q=groom+in+plaid+shirt&client=safari&hl=nb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Wp4SUqP-F6fy4QTtxICwBQ&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=768&bih=946#biv=i%7C4%3Bd%7CLwqi2Zzy1e3FzM%3A Stilig!! 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Du kan jo ikke bestemme hva han skal ha på seg. Det blir jo som om han skulle valgt kjole til deg.... Min mann skal ha kjole og hvitt. Synes det er kjempeflott! Viser seg virkelig fra sin beste side i en slik bekledning. Kunne ikke falt meg inn å gitt han føringer om bekledning så lenge han ikke eventuelt hadde spurt om det....Anonymous poster hash: c17b9...c62
Gjest Ahs Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Vi diskuterer også dette her ... han har en smoking, men mener selv at han ikke kan bruke smoking i kirka, fordi det er et kveldsantrekk. Kjole og hvitt er uaktelt, synes mennene ser ut som pingviner. Spørs om mannen går for sjakett i kirka, og skifter til smoking før middagen. Gifter seg bare en gang sier han, så - dette finner han nok utav selv.
MissEi Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Det er viktig å huske at det er hans bryllup også. Dersom han få velge kjolen din kan du velge dressen hans, dersom dette ikke er tilfelle,la han velge! 5
septemberbrura Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Skulle bare mangle at brudgommen selv (innen rimelighetens grenser) får bestemme hva han skal ha på seg. Her ønsket brudgommen opprinnelig bunad, men pga. tidsknapphet blir det isteden sort dress med hvit skjorte, brokadevest og matchende kravat. Riktig lekkert.
Gjest Anubiel Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Her står det mellom kjole og hvitt (som han har i skapet) og smoking (som han ikke har, men trenger). Han er dødslekker i begge deler, så han får velge selv. Han heller i retning av smoking for å ikke være for stivpyntet i forhold til resten av bryllupet, der kleskoden er mørk dress da vi ikke vil pålegge folk å leie/kjøpe svindyre klær...
Pingting Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Min skal ha skreddersydd dress basert på mønster fra 1800-tallet. Mitt antrekk er også inspirert av samme periode, og vi har valgt farger og slikt sammen, sånn at vi matcher. Vi har bestemt ting litt sammen og litt hver for oss, begge synes det er greit å få den andres mening men lar seg ikke diktere av den. 1
Ella1981 Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Men altså, skal vi legge oss opp i hva han skal ha på seg også ? Jeg syns vi tar nok avgjørelsen under bryllupsplanleggingen, at dressen bør han få lov til å avgjøre selv. Jeg velger den kjolen jeg føler meg fineste i, det samme skal min kjære få lov til når det gjelder dress. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Jeg troooor han skal ha sjakett, vest og kravat. Men antrekket hans er hemmelig for meg, akkurat sånn som kjolen min er hemmelig for ham. Anonymous poster hash: f0de1...65b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Vi har en liten løs diskusjon her hjemme om hva brudgommen skal ha på seg på bryllupsdagen.... Han syns kjole og hvitt, for dette har han i skapet, og det 'er jo det flotteste man kan ha på seg...'! Jeg liker det overhodet ikke, syns det ser direkte fjollete ut. Jeg liker dress/ smoking med tverrsover. Liker det nok litt enklere... Han mener at jeg kan ikke bestemme hva han skal ikle seg, og det er kanskje sant... Hva skal deres 'menn' ha på på den store dagen? Og til dere som er gift; hva hadde mannen din? Jeg tok meg friheten å endre litt på den ene setningen din (som jeg har uthevet). Du kan ikke bestemme hva han skal ha på seg, nei. Det blir feil. Han er en voksen mann, ikke en liten gutt, og du er ikke mammaen hans - du skal bli hans kone! Min mann hadde grå dress, blå skjorte, blå-og grå-stripete slips. Veldig stilig! Han syns svart dress er litt kjedelig (og jeg er veldig enig). Han ønsket at jeg var med og så på dress sammen med ham, men hadde han ønsket å gjøre det helt på egen hånd skulle det da bare mangle at han gjorde det. Han er da en voksen mann, fullt istand til å ta sine egne avgjørelser Anonymous poster hash: 0ae4a...d6f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 Vi har en liten løs diskusjon her hjemme om hva brudgommen skal ha på seg på bryllupsdagen.... Han syns kjole og hvitt, for dette har han i skapet, og det 'er jo det flotteste man kan ha på seg...'! Jeg liker det overhodet ikke, syns det ser direkte fjollete ut. Jeg liker dress/ smoking med tverrsover. Liker det nok litt enklere... Han mener at jeg kan ikke bestemme hva han skal ikle seg, og det er kanskje sant... Hva skal deres 'menn' ha på på den store dagen? Og til dere som er gift; hva hadde mannen din? Æsj! Sånn går det når KG-siden klikker hele tiden og man må oppdatere siden for å få lagt inn innlegget sitt. Setningen jeg hadde uthevet og endret ble borte, men jeg prøver igjen (se over) Anonymous poster hash: 0ae4a...d6f
Gjest Doh Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 Mannen hadde sjakett. Egentlig ville han ha smoking, men jeg hintet hardt om at jeg syns sjakett er finest. Jeg fikk ikke se den før bryllupet da. Så begge tok hensyn til hva den andre liker, men valgte deretter ut fra egne preferanser
Gjest Daenerys Skrevet 20. august 2013 #17 Skrevet 20. august 2013 Han skal få velge akkurat hva han vil Eneste jeg kommer til å si noe på er eventuell farge på skjorten, bare for å få det til å passe med kjolen min.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #18 Skrevet 20. august 2013 Men altså, skal vi legge oss opp i hva han skal ha på seg også ? Jeg syns vi tar nok avgjørelsen under bryllupsplanleggingen, at dressen bør han få lov til å avgjøre selv. Jeg velger den kjolen jeg føler meg fineste i, det samme skal min kjære få lov til når det gjelder dress. "Vi"? "Få lov"? Nå er det ikke alle som styrer showet alene, akkurat. Anonymous poster hash: 6cafe...05f 4
pusla Skrevet 20. august 2013 #19 Skrevet 20. august 2013 Min hadde dress fra Moods of Norway - han fikk bestemme dette selv. Men jeg var med når han kjøpte dressen da, fordi han ville ha meg med. Han hadde glatt fått dra alene og velge helt selv hvis han ville, jeg hadde ikke sterke meninger her.
CathFoto Skrevet 20. august 2013 #20 Skrevet 20. august 2013 Men altså, skal vi legge oss opp i hva han skal ha på seg også ? Jeg syns vi tar nok avgjørelsen under bryllupsplanleggingen, at dressen bør han få lov til å avgjøre selv. Jeg velger den kjolen jeg føler meg fineste i, det samme skal min kjære få lov til når det gjelder dress. Hvem vi? Her i huset tar vi avgjørelsene sammen med unntak av klær som vi selvsagt bestemmer selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå