AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Hei. Jeg har fått innvilget plass som enkeltemnestudent på UiO og det er på tide å velge fag i morgen. Listen over emner som er tilgjengelige skulle komme ut i dag på ettermiddagen, men nå står det: Fra 19. august kl. 24 finner du emner med ledige plasser på bachelornivå på denne siden. Spørsmålet mitt er - 19. august kl 24 Vil dette si 19. august som nå i natt (altså når klokka slår 00:00), eller som i igår natt? Det hadde vært enklere om de skrev 18. august 00:00 eller 19. august 23:59. Litt vanskelig å forstå. Hvis det er nå i natt, så er det teknisk sett 20. august? Syns bare det var så frykelig få studier tilgjengelig akkurat nå. http://www.uio.no/studier/emner/ledige-plasser/index.html Takk for svar! Anonymous poster hash: 61119...f3d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Natt til 20. Døgnet starter 0:00, slutter 24 (ja, teknisk sett 23:59). Anonymous poster hash: 07a3d...673
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Tusen takk for svar. Da satser jeg på at det oppdaterer seg med nye emner om litt! Jeg lurer på en annen ting. På ruter sine sider står det at studentpris gjelder for heltidsstudent. Hva vil en heltidsstudent si? Er det et bestemt antall studiepoeng eller hva? Betyr det at jeg ikke får studentpris som enkeltemnestudent (jeg tenker å ta flere enkeltemner hvis det er mulig). Anonymous poster hash: 61119...f3d
Gjest Inggolf Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Jeg lurer på en annen ting. På ruter sine sider står det at studentpris gjelder for heltidsstudent. Hva vil en heltidsstudent si? Er det et bestemt antall studiepoeng eller hva? Betyr det at jeg ikke får studentpris som enkeltemnestudent (jeg tenker å ta flere enkeltemner hvis det er mulig). Anonymous poster hash: 61119...f3d Ja, i teorien så er det heltidsstudent man må være for å få studentpris på mnd-kort. Jeg går deltid (det går ca 20-25% treigere enn på heltid) så jeg kan egentlig ikke kjøre på student-mndkort, men jeg har gjort det for det i noen år (har vært enkeltemnestudent selv) og selv om jeg har vært i flere kontroller så har ingen sagt noe.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Men hvis jeg har 30 studiepoeng på et semester, selv som enkeltemnestudent, så er vel det heltid? Anonymous poster hash: 61119...f3d
Alfa Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 nå er det lagt ut, men er dette alt? Jeg hadde håpet på flere fag. Tror dere det legges ut mer frem til kl 9 i morgen? :s
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Det står øverst: OBS! Vi har problemer med å få listet emnene som har ledige plasser, listen er ikke fullstendig. Anonymous poster hash: 61119...f3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå