Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg å samboeren har hatt en diskusjon på hva som er normalt hva slags økonomisk tilstand som er normalt for et par i slutten av tjue årene.

Selv har vi to biler, hus på 210 kvadrat i to etg. Samt låve å gardsutstyr (vi driver ikke gard pr dags dato.) så her er jo det vi har av eiendeler.

Vi har boliglån på 1,5 mill, å et lite lån på 200000.

På kontoene våre i dag har vi på sparekontoene. 390.000 tilsammen i tillegg til 30.000 hver på lønnskontoene våre. Vi har 3barn å har greie jobber (kun yrkesutdannede) men vi har god timelønn begge to han 270kr timen jeg 225kr timen.

Jeg mener vi er godt stillet å har allgrunn til å være stolte av at vi har kommet så langt til å ikke ha bikket 30. Han mener at alle andre må ha mye bedre råd en oss. Så hva sier dere

Anonymous poster hash: 74746...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er jo bare til å telle antall poster som beskylder deg for å skryte så får du svaret ditt.

Anonymous poster hash: c5b6d...254
  • Liker 1
Skrevet

Vel det kommer helt an på.

Hvis man vil måle seg selv ift. landsgjennomsnittet kan man bare se på sin egen årslønn mot gjennomsnittlig årslønn eller snittlønn i sitt område. Hvor stort hus man har kommer jo også fullstendig an på hvor man bor.

Det er ingen fasit for hva man "skal" ha når man er rundt 30. Jeg går utifra at ens forventninger avhenger veldig av hva man selv har vokst opp med. Hvis foreldre hadde lite, kan en snittlønn være veldig tilfredsstillende, hvis man vokste opp i et hus til 10 mill. skal det mer til før man føler at man er der man vil være.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som om dere har det bra.

Fatter riktignok ikke hvorfor dere har et "lite" lån på 200.000 og 390.000 på konto. Tror det lønner seg å cashe det ut og heller sette det dere betaler i lån inn på sparekonto.

Kanskje se på om dere kan betale litt kjappere ned på huslånet, men da har dere mindre å kose dere med nå.

Dere har ingen grunn til å klage, syned jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Han mener at alle andre må ha mye bedre råd en oss.

Anonymous poster hash: 74746...da1

Hvorfor mener han det? Noe må det jo være basert på?

Skrevet

Om man bare ser på ytre tegn på velstand som folk viser fram, så kan det se ut som om veldig mange har veldig god råd. Men det er ikke nødvendigvis sånn om man pirker litt i tallene.

Du forteller om den nye sofa'n din. Du skryter ikke av studielånet og av havregrøt til frokost for å spare penger.

Man viser fram bilen, men snakker ikke om at den har et høyt lån.

Noen skryter av en ferietur, men prater ikke om kredittkortet som man har problemer med å betale etterpå.

Og så er det velig lett å missunne andre, særlig om man legger stor vekt på disse tingen som folk kommer trekkende med.

Men dere har veldig god økonomi, sånn jeg ser det fra mitt ståsted.

Hovedsaken er hvordan dere bruker pengene dere har.

Om man sløser, så er det aldri nok uansett.

Som sagt, om dere vil ha det mer romslig, så betal ned lån, for renter er dyre, og spar opp til opplevelser.

Dere har alle muligheter til å ha et flott liv med god økonomi og mange opplevelser.

Skrevet

Vel, det er jo bare til å telle antall poster som beskylder deg for å skryte så får du svaret ditt.

Anonymous poster hash: c5b6d...254

Her lukter det oppdeling av innleget og mange slow clap-memer, ja!

Er litt (dog ikkehelt) som denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=763547

Anonymous poster hash: 157c4...689

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...