Gå til innhold

Hjelp til kosthold!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg prøver å være sunn fordi jeg vil gå ned i vekt.

Så det jeg lurer på, er om dette høres ut som greie ting å spise på en dag?

Frokost: 1 havre knekkebrød.

Lunsj: 1 Godmorgen yoghurt og 1 Eple.

Middag: Litt fullkorn spagetti og 2 kylling pølser

Kveldsmat: 1 Knekkebrød og 2 kokte egg.

(Pleier vanligvis ikke å spise Godmorgen yoghurt.)

Anonymous poster hash: 545c8...8ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg prøver å være sunn fordi jeg vil gå ned i vekt.

Så det jeg lurer på, er om dette høres ut som greie ting å spise på en dag?

Frokost: 1 havre knekkebrød.

Lunsj: 1 Godmorgen yoghurt og 1 Eple.

Middag: Litt fullkorn spagetti og 2 kylling pølser

Kveldsmat: 1 Knekkebrød og 2 kokte egg.

(Pleier vanligvis ikke å spise Godmorgen yoghurt.)

Anonymous poster hash: 545c8...8ac

Hallo! Er du helt dust?! Blir du METT på dette? Dette er alt for lite mat!! Last ned shapup appen, legg deg på 1700 kcal, spis sunn mat (mer proteiner og grønnsaker! Sunt fett!) og beveg deg.

Anonymous poster hash: daf06...5ed

Skrevet

Hallo! Er du helt dust?! Blir du METT på dette? Dette er alt for lite mat!! Last ned shapup appen, legg deg på 1700 kcal, spis sunn mat (mer proteiner og grønnsaker! Sunt fett!) og beveg deg.

Anonymous poster hash: daf06...5ed

Konstruktivt :glare:

Du spiser for lite TS, du får ikke i deg nok næringsstoffer og det er lett å sprekke når man spiser så lite.

Et fint sted å starte er de berømte 5 om dagen; 3 porsjoner med grønnsaker, 2 porsjoner med frukt hver dag.

F.eks: en gulrot til frokosten, et eple til lunsj, salat eller grønnsaker til middag(her er det fint å få inn 2 porsjoner grønt synes jeg!), en appelsin som mellommåltid og en salat med reker, tunfisk, kylling, e.l. til kvelds.

Også er det viktig at du får i deg nok magre melkeprodukter, så spis yoghurt, ost, kesam, cottage cheese etc.

Deretter ville jeg satset på å få i meg nok proteiner, dette gir metthetsfølelse, så her er det bare å frotse i reker, tunfisk, kylling, kalkun, ytrefilet av svin etc. Nam nam:) Men alle typer fisk er selvsagt alfa og omega(no pun intended!)

Min hverdag ser ca. slik ut:

Frokost: 1 lettyoghurt, 1 kokt egg og en gulrot

Lunsj: To fullkornsknekkebrød, ost og paprika, skinke, agurk og tomat. Et eple.

Middag: Fisk/sjømat eller rent kjøtt(ytrefilet av svin, kyllingfilet ol) og en stor salat eller grønnsaker. Har ofte litt rømme til.

Mellommåltid: Noen nøtter, en frukt, en yoghurt, eller hva jeg måtte ha for hånden.

Kvelds: En fruktsalat(her bruker jeg av og til vaniljekesam), eller vanlig salat med tunfisk, reker, avacado eller egg. Litt oljebasert dressing.

:spise: Om nom!

Anonymous poster hash: f7431...6d0

Skrevet

Det ser veldig lite ut! Putt på med ein god del grønnsaker, det er sunt og lite kalorier. Så treng du nok meir protein, helst frå reine (ikkje halvfabrikat) av kjøtt, fisk, sjømat etc. Og så er ikkje go morgen yoghurt spesielt sunt, altfor masse sukker. Prøv heller naturell yoghurt eller cottage cheese med frukt/bær og nøtter.

Skrevet

Konstruktivt :glare:

Du spiser for lite TS, du får ikke i deg nok næringsstoffer og det er lett å sprekke når man spiser så lite.

Et fint sted å starte er de berømte 5 om dagen; 3 porsjoner med grønnsaker, 2 porsjoner med frukt hver dag.

F.eks: en gulrot til frokosten, et eple til lunsj, salat eller grønnsaker til middag(her er det fint å få inn 2 porsjoner grønt synes jeg!), en appelsin som mellommåltid og en salat med reker, tunfisk, kylling, e.l. til kvelds.

Også er det viktig at du får i deg nok magre melkeprodukter, så spis yoghurt, ost, kesam, cottage cheese etc.

Deretter ville jeg satset på å få i meg nok proteiner, dette gir metthetsfølelse, så her er det bare å frotse i reker, tunfisk, kylling, kalkun, ytrefilet av svin etc. Nam nam:) Men alle typer fisk er selvsagt alfa og omega(no pun intended!)

Min hverdag ser ca. slik ut:

Frokost: 1 lettyoghurt, 1 kokt egg og en gulrot

Lunsj: To fullkornsknekkebrød, ost og paprika, skinke, agurk og tomat. Et eple.

Middag: Fisk/sjømat eller rent kjøtt(ytrefilet av svin, kyllingfilet ol) og en stor salat eller grønnsaker. Har ofte litt rømme til.

Mellommåltid: Noen nøtter, en frukt, en yoghurt, eller hva jeg måtte ha for hånden.

Kvelds: En fruktsalat(her bruker jeg av og til vaniljekesam), eller vanlig salat med tunfisk, reker, avacado eller egg. Litt oljebasert dressing.

:spise: Om nom!

Jeg syns også dette (som TS' meny) høres lite ut. Vet du hvor mange kalorier det er, sånn ca? Dette må du gå ned raskt i vekt av?

Anonymous poster hash: 21b4b...d1e

Skrevet

Jeg syns også dette (som TS' meny) høres lite ut. Vet du hvor mange kalorier det er, sånn ca? Dette må du gå ned raskt i vekt av?

Anonymous poster hash: 21b4b...d1e

Ja, litt fort og gæli kanskje:P Burde kanskje nevne jeg har noen problemer med forbrenninga så må ligge noe lavere for å holde vekta stabil enn andre:\ Men hovedregelen er vel ikke lavere enn 1200. Er stort sett det jeg hører i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...