Gå til innhold

gammel venninne som ikke sikrer barna skikkelig i bilen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en venninne som jeg er med en skjelden gang (et par ganger i løpet av noen år) hun har en gutt på 7 og ei lita jente på ca 19 mndr.

Han eldste har ikke sete i det hele tatt, ikke pute engang, greit nok egentlig siden han er så stor..

MEN hun minste har et sete som er beregnet til barn over 4 år, dvs en pute med rygg som du bruker bilens egne bilbelter i.

Hun klatrer ut av setet sitt selv, åpner dører og har bare magedelen av bilbeltet rundt seg. Dvs at om en ulykke skulle skje ligger denne lille jenta MEGET dårlig an...

dette har jeg informert henne om og gitt henne info om hvordan et barn under 4 år skal sikres i bil og hvilket sete hun burde bruke (på en vennlig og saklig måte)...men hun gir blaffen, hun legger også ut bilder av barna på facebook i bilen, dårlig sikret som om at hun ikke vet at det er galt...

hva mer kan en gjør liksom??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt politiet og få de til å ta en kontroll i nærheten av hjemme/barnehagen.. Det er livsfarlig det hun driver med, BEGGE barna må sikres i bilen - det gjelder også 7 åringen!!! 7 åringen burde sitte på puta med rygg og det minste barnet burde sitte bakovervendt....

Anonymous poster hash: 8d50a...5b1
  • Liker 5
Skrevet

Seriøst. Du har sagt fra- end it there.

Det var da voldsomt som trafikksikkerhet var i fokus på KG.

Det går stort sett bra....

Alternativt:

Konfronter henne med hvor uansvarlig og dårlig mor hun er. Da slipper du å bevitne det igjen.

Anonymous poster hash: 6ee21...624

• Liker 2
Skrevet

Det går stort sett bra....Anonymous poster hash: 6ee21...624

.

Gratulerer med verdens mest idiotiske argument.

• Liker 6
Skrevet

Melde fra til hvem? Politiet? Hva gjør de med saken om man melder fra?..

Anonymous poster hash: b9f01...4b3
Skrevet

Melde fra til hvem? Politiet? Hva gjør de med saken om man melder fra?..

Anonymous poster hash: b9f01...4b3

Hun får en advarsel. En saftig bot, og pålegg om å sikre barna på riktig måte. Men politiet må antakelig da ta henne på fersken i kontroll.

Anonymous poster hash: e29bd...3f8

Skrevet

Seriøst. Du har sagt fra- end it there.

Det var da voldsomt som trafikksikkerhet var i fokus på KG.

Det går stort sett bra....

Alternativt:

Konfronter henne med hvor uansvarlig og dårlig mor hun er. Da slipper du å bevitne det igjen.

Anonymous poster hash: 6ee21...624

Har du lyst å forårsake en ulykke? Bryr du deg ikke om trafikksikkerhet? Det er godt at det er mye fokus på det! Og ikke argumentere med at "Det går stort sett bra". Før man vet ordet av det så kan det faktisk skje en alvorlig ulykke

Anonymous poster hash: e29bd...3f8

Skrevet (endret)

arg!!!jeg kjenner jeg blir så provosert av henne!!!60 tommer flatskjerm og silikonpupper har hun....men skikkelig bilsete til sine barn....nei....det har vi ikke sett...!!! :frustrert::sinna::kjefte:

hun har ikke egen bil, hun får folk til å kjøre seg og sine barn der hun vil...

Endret av ^me^
Skrevet

Da må du tipse politiet om dem som kjører, det er førers ansvar at alle under 15 år er sikret i bil.

Anonymous poster hash: d0943...0ea
  • Liker 1
Skrevet

Da må du tipse politiet om dem som kjører, det er førers ansvar at alle under 15 år er sikret i bil.

Anonymous poster hash: d0943...0ea

Jepp, det er fører av bil som til all tid har ansvar for alle under 15 år i bilen.

Blir en bra bot dette så får håpe boten (og derav fornuft som å aldri gjøre det mer) Kommer før en krasj som ødelegger jenta for livet :(

Anonymous poster hash: 1d2df...712

Skrevet

Har et par sånne jeg kjenner og!

En kamerat av gubben har barn på 2 og 5 år, ingen sitter i bilsete! Har sagt ifra til han om hva jeg mener, men neida...Jenta på 5 år sa så kjekt: Da vi e hos pappa slipper vi å sitte i sete!

De andre er i barselgruppa mi, de kom kjørende hit med ungen på 6 mnd på fanget!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...