Gå til innhold

Flytte til en ny by alene som 19 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å flytte ut og til en ny by. Dette er grunnet familieproblemer som har ødelagt sinnsykt mye for meg og jeg kjenner jeg trenger å bygge meg selv opp igjen, og starte på ny. Kjæresten min bor i Lillehammer og derfor vil nok dette være aktuelt. Problemet mitt er at jeg er 19 år, har sosial angst og null erfaringer rundt dette. Hvordan går jeg frem? Hva finner jeg først, leilighet eller jobb? Jeg er ikke i jobb nå, får heller ikke støtte av Nav og jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal få dette til å skje.. Håper dere kan komme med noen tips da jeg ikke har noen andre voksne mennesker rundt meg som kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha inntekt for å kunne tenke på å flytte, hvis du ikke skal bo hos kjæresten din?

Anonymous poster hash: 7ea42...b35
Skrevet

Kanskje du kan bo hos kjæresten din en stund? Da har du et sted å bo mens du søker jobb, og spare opp litt penger før du finner deg en leilighet. Det er masse utgifter rundt det å bo alene, så vil anbefale deg å ha en fast inntekt før du tenker på å bo alene.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Er du ferdig med videregående?

Anbefaler deg å ta en tur innom NAV og spørre hvordan du skal klare deg fram til du får jobb eller begynner på en utdanning. Du har krav på stønad til livsopphold og til et sted å bo.

Skrevet

Kjæresten min studerer i forsvaret og derfor vil det bli uaktuelt å kunne bo hos han.. Jeg går ikke på vgs, og er for tiden ikke i jobb. Jeg søker etter jobber hele tiden, men har ikke fått noe napp enda. Tenker å spare opp en fin sum før jeg flytter, men er i tvil om jeg i det hele tatt vil kunne fungere i arbeid ettersom angsten er såpass ille. Jeg har vært innom Nav og de kunne tilby meg støtte mot at jeg jobbet i f.eks en barnehage og fikk 200 kr dagen. Det blir jo alt for lite til husleie, strøm, mat osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...