Gå til innhold

min svigermor....

mari

Anbefalte innlegg

avogtil lurer jeg på om min svigermor mangler alle former for sosiale antenner...

Jeg har en datter på 6 mnd. som er tynn på kroppen, men har kjempe lubbende armer, noe som er veldig søtt. I dag var svigers på besøk og det ble snakk om dette med at det var rart at man kunne være så tynn med så tykk armer. Da kommer det fra svigermor "kanskje hun har arvet litt fra mamma'n og litt fra pappa'n da...."

Mannen min er veldig tynn og var ekstremt tynn som baby. Jeg er etter to graviditeter med ekstrem bekkenløsning ikke så tynn som jeg var, men var relativt tynn da jeg møtte mannen min (og henne), og var en tynn baby også. Så hvor kom den komentaren fra...? :ler:

Jeg gidder ikke å si noe tilbake for jeg vet at hun er sånn, men jeg lurer virkelig på hva hun tenker når hun sier slikt. Hun vet jo at jeg ikke er spesielt fornøyd med at kroppen er som den er nå, men det er bare 1 mnd. siden jeg sluttet på krykker.... Ja ja, må vel bare leve med at hun r litt tankeløs innimellom, hun er jo stortsett bare snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja slik er noen svigermødre bare... :-? :roll:

Men vær sikker på at slike kommentarer aldri ville falt på en evt. datter... :wink:

Du trekker det lengste strået ved å ikke kommentere, tror jeg... :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være noe med at enkelte i den generasjonen ikke synes det er like slemt å kommentere andres vekt. Det er like greit å si at noen er stor som at noen er tynn.

Min svigerfar er slik... sverre ingenting å gjøre med for han skjønner det ikke. Kan finne på å si: "Hva er det hun heter hun tjukke blubba?" Også er det Erna Solberg han mener.

Merker jeg blir sinna. Han hadde mest sannsynlig ikke omtalt en mannlig dyktig politiker på samme måten. Men ettersom hun er kvinne så tror han at han har rett til å mene noe om hvordan hun ser ut. (Man er jo tydeligvis 80 prosent fagperson og 20 prosent pynt :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var det noe å sutre for? Hva var hun før hun ble svigermor? Antagelig som deg og meg.

Man behøver ikke å være svigers for å komme med "snodige" ting.

Det er bare så godt å få en "knagg" som heter svigers.

Synes du er noe sår av deg. Hun sa jo litt av begge to. Diplomatisk, spør du meg. Tror ikke du vet hva det vil si å mangle sosiale antenner når du tilskriver en slik uttalelse noe slikt.

Ps. Det er sikkert like mange svigers som synes det er like mange håpløse svigerdøtre rundt omkring. Har du tenkt på det.

Vi alle skal bli svigermødre en dag. Det skal bli enda flere håpløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noe å sutre for? Hva var hun før hun ble svigermor? Antagelig som deg og meg.

Synes du er noe sår av deg. Hun sa jo litt av begge to. Diplomatisk, spør du meg. Tror ikke du vet hva det vil si å mangle sosiale antenner når du tilskriver en slik uttalelse noe slikt.

Ps. Det er sikkert like mange svigers som synes det er like mange håpløse svigerdøtre rundt omkring. Har du tenkt på det.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigerdatter

Må bare si meg enig med gjest. Syntes ikke det var noe å ta på vei for.

Glem kommentaren til Svigermor. Den var neppe ille ment.

Stakkars svigermor. Hun skulle vel bare være litt morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Må bare si meg enig med gjest. Syntes ikke det var noe å ta på vei for.

Glem kommentaren til Svigermor. Den var neppe ille ment.

Stakkars svigermor. Hun skulle vel bare være litt morsom.

Vel hun tok vel ikke akkurat på vei, gjorde hun vel?? :evil:

Og morsom? Du mener vel ondskapsful? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror noen misforsto...

Jeg er kjempe glad i svigermor jeg!!! Men, hun kommer med komentarer innimellom som ikke hører hjemme noe sted!!!

Hun er veldig opptatt av dette med å være tynn og det reflekterer en del av komentarene hennes innimellom.

Det med at hun ikke har sosiale antenner er noe min mann pleier å si, og som kommer frem i slike kommentarer. Hun kan foreksempel legge ut i familieselskap om bikjenes løpetid og om hvor de slikker hverandre.... Ikke noe man gjør med mennesker man ikke kjenner så godt (min familie og hennes familie.)

Men hun er ikke slem, hun bare klarer ikke helt å se konsekvenser av det hun sier, og derfor mener jeg at hun ikke har sosiale antenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigemor?

Er du her og? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Komentarer som ikke hører hjemme noen sted? Det du har nevnt var da ikke noe. Hans og min fam. som du skriver. Ja kan ikke nær fam. pludre i veg uten å tenke på takhøyden så vet jeg ikke....

Du sier at din mann sier hun ikke har sosiale antenner, men du skriver da det selv?

Like vanlig å misbruke de ordene som de som kaller alle for psykopater om de er noe vrang og utfor a-4 arket.

Håper den dagen da jeg får svigerbarn at det er takhøyde og om de er sår og reagerer på noe så kan de si det til meg. Ikke få gørra si ut på kg. Der får du ikke løst sårheten din iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komentarer som ikke hører hjemme noen sted? Det du har nevnt var da ikke noe. Hans og min fam. som du skriver. Ja kan ikke nær fam. pludre i veg uten å tenke på takhøyden så vet jeg ikke....

Du sier at din mann sier hun ikke har sosiale antenner, men du skriver da det selv?

Like vanlig å misbruke de ordene som de som kaller alle for psykopater om de er noe vrang og utfor a-4 arket.

Håper den dagen da jeg får svigerbarn at det er takhøyde og om de er sår og reagerer på noe så kan de si det til meg. Ikke få gørra si ut på kg. Der får du ikke løst sårheten din iallefall.

Jeg er glad jeg ikke er i familie med deg i hvertfall, hvis alle sitter å forteller intime detaljer om hundenes sex liv, eller mangel på forståelse av dette....... i dåper, bryllup etc.

Jeg mener også at hun ikke har sosiale antenner, men det jeg skulle frem til var at det var ikke noe jeg var alene om, men at også min mann mener dette!

Hun er på ingen måte psykopat, og det ville jeg heller aldri sagt om henne, men hun har da som sagt veldig problemer med å se konsekvenser av det hun sier og når hun skal si ting mao dårlige sosiale antenner.

Jeg er ikke sår for det hun sier, jeg bare skjønner ikke hva hun tenker med når hun sier slik. Hadde det såra veldig dypt ville jeg sagt "Jasså, sønnen din var tjukk da han var liten??????????", men det gadd jeg ikke fordi jeg vet at hun ikke mener noe stygt med det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!!

Det har litt med og veie ordene sine før man spyr de ut liksom, la heisen gå opp først!!!

Det var en sårende kommentar, vi jenter er jo litt følsomme på akkurat det med vekta, især etter en fødsel.

Bare husk på det når du får svigerbarn.

Hvis ikke må du tåle å få gørra slengt ut på KG. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Bare reagerer på at enkelte har et svigermorproblem bare noen sier de ikke liker.

Synes du spyr ut av deg masse selv her inne. Tenk selv du som er så nøye. Må være slitsomt å være din svigermor om du skal ha ut av deg så mye gørr hver gang du er såret.

Se og bli voksen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ps. din svigermor sa jo at barnet hadde arvet litt aV BEGGE TO.

Hadde denne tråden fortsatt så hadde du sikkert komt med enda mere gørr om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

:o

Gjest har stått opp med feil bein først i dag?

Clouet var vel akkurat det at hun sa "litt av begge to" om en unge som er tynn og trinn på en gang, når pappa er tynn og mamma ikke er så tynn lenger... Jeg er helt enig i at svigermor her mangler sosiale antenner, men det er vel ikke nødvendigvis fordi hun er svigermor. Men siden hun nå er det, så må det da være lov å si at svigermor mangler sosiale antenner? Eller hadde det vært bedre å si at "x mangler sosiale antenner", og kanskje legge til litt senere i innlegget at denne x fødte en liten gutt for en del år siden, og denne gutten har nå blitt far til barnet som ble kommentert. Var det mer politisk korrekt?

Sorry altså, men jeg blir så irritert på folk som er irriterte over folk som er irriterte... :ironi-smiley:

Men jeg blir irritert altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk bjørnsdatter du har skjønt det!!!!!

Jeg hadde syntes det var like ille hvis det var min egen mor, min søster, eller en vennine!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Nå gikk det opp for meg at de fleste mangler sosiale antenner, de som skriver på Kg.

Leser man tråder her inne så ser man det. Uff, uff.Ingen som skjønner konsekvensen av det de spyr ut av seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Nå gikk det opp for meg at de fleste mangler sosiale antenner, de som skriver på Kg.

Leser man tråder her inne så ser man det. Uff, uff.Ingen som skjønner konsekvensen av det de spyr ut av seg

Har du lest dine egne innlegg igjen nå da... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser svigermor-innlegg her inne får jeg alltid en følelse av at ordet svigermor får endel til å se rødt og henger seg på og synes så synd på den stakkars svigerdatteren. Hvorfor er slike kommentarer så ekstra ille fordi de kommer fra svigermor? Det finner mye fæle folk i verden, men svigermor skal visst aldri få lov til å drite seg ut eller snakke før hun tenker. Jeg har ikke svigermor men regner med at jeg blir det en dag og jeg er nok en av dem som i situasjoner med folk som jeg føler meg trygg på kan slenge ut av meg litt av hvert uten å veie ordene først. Men jeg er ikke slem og håper at jeg kan få lov til å være den jeg er også når jeg får en svigerdatter, på samme måte som jeg nå kan sammen mine nærmeste. En del har ikke så godt utviklede sosiale antenner og en del av dem er svigermødre. Vær litt generøse og la folk være som de er. Man skal ikke under noen omstendighet godta at andre er slemme eller ondskapsfulle, men teskelen er visst ekstra lav for hva man kan akseptere fra svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke under noen omstendighet godta at andre er slemme eller ondskapsfulle, men teskelen er visst ekstra lav for hva man kan akseptere fra svigermor.

Hvorfor tror du det?? :o Nå syens jeg at du dikter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...