AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Hei. Noe jeg lenge har lurt på. Jeg er i ett fast forhold, noe som alle mine bekjente vet om. Samtidig har jeg ett par tilfeller blitt invitert av andre menn (bekjente, som jeg egentlig ikke kjenner så godt) til f.eks hjelp av lekser, en middag etc. (som de uttrykker kun er som vennskap.) Vil de bare være hyggelige, eller vil dem i buksa? Eller vil de prøve å kapre meg som en evt. kjæreste? Jeg tar det ikke som ett kompliment, da jeg tenker at de muligens ser på meg som en jente som ville/ eller kunne vært utro mot kjæresten min(??). Anonymous poster hash: 7e348...eb9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Nobody knows? Anonymous poster hash: 7e348...eb9
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Jeg tror faktisk bare at de liker deg og vil være venn med deg. Er du generelt populær?
Steinar40 Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Hei. Noe jeg lenge har lurt på. Jeg er i ett fast forhold, noe som alle mine bekjente vet om. Samtidig har jeg ett par tilfeller blitt invitert av andre menn (bekjente, som jeg egentlig ikke kjenner så godt) til f.eks hjelp av lekser, en middag etc. (som de uttrykker kun er som vennskap.) Vil de bare være hyggelige, eller vil dem i buksa? Eller vil de prøve å kapre meg som en evt. kjæreste? Jeg tar det ikke som ett kompliment, da jeg tenker at de muligens ser på meg som en jente som ville/ eller kunne vært utro mot kjæresten min(??). Anonymous poster hash: 7e348...eb9 Så lenge du ikke blir med på noen invitasjon så er det ikke noe problem.
Hottrio Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Hvis en mann inviterer deg ut på middag, hjem til seg for å "gjøre lekser" etc., da er det kun med det formål å få tukle med musa di en eller annen gang! 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Du er vel så digg at de bare mååå prøve da. Anonymous poster hash: 2f984...7bf
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Jeg tror faktisk bare at de liker deg og vil være venn med deg. Er du generelt populær? Jeg er ikke sånn veldig populær med tusen venninner hengende over meg nei. Er kanskje litt bedre likt av det motsatte kjønn kanskje. -ts Anonymous poster hash: 7e348...eb9
Gjest .-L-. Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Kan bety begge deler, vanskelig å si i grunn. Er du klar på at du bare vil ha vennskap fra starten finner du fort ut. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Enten vil de i buksa de nå, eller så samler de poeng til senere eller så synes de vel at det er kjekkere å bruke tid med deg enn alene. Eller en kombinasjon! Anonymous poster hash: b56f7...092 1
Gjest Coolaid Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Jeg er klarsynt og vet selvfølgelig hva andre menn tenker om deg Neida, de vil vel ulike ting som du nevner. Du er sikkert en søt jente som de er interessert i. Vet de at du er opptatt ?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Enten vil de i buksa de nå, eller så samler de poeng til senere eller så synes de vel at det er kjekkere å bruke tid med deg enn alene. Eller en kombinasjon! Anonymous poster hash: b56f7...092 Menn er generelt ikke til å stole på i slike situasjoner, og du bør regne med at de vil trenge seg på deg og bruker hjelpsomheten som et dårlig påskudd. Menn som tilbyr slikt, må du avvise straks. Dersom de til tross for avslaget forsøker seg igjen, er dette straffbar seksuell trakassering som skal politianmeldes.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Menn er generelt ikke til å stole på i slike situasjoner, og du bør regne med at de vil trenge seg på deg og bruker hjelpsomheten som et dårlig påskudd. Menn som tilbyr slikt, må du avvise straks. Dersom de til tross for avslaget forsøker seg igjen, er dette straffbar seksuell trakassering som skal politianmeldes. Var det svaret egentlig til TS? Skjønner ikke helt hva det hadde med mitt innlegg å gjøre. Anonymous poster hash: b56f7...092 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Menn er generelt ikke til å stole på i slike situasjoner, og du bør regne med at de vil trenge seg på deg og bruker hjelpsomheten som et dårlig påskudd. Menn som tilbyr slikt, må du avvise straks. Dersom de til tross for avslaget forsøker seg igjen, er dette straffbar seksuell trakassering som skal politianmeldes. Å tilby leksehjelp? ok. Anonymous poster hash: 1d821...137 4
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Var det svaret egentlig til TS? Skjønner ikke helt hva det hadde med mitt innlegg å gjøre. Anonymous poster hash: b56f7...092 Det var svar til begge. Det du skrev, indikerte også at menn ikke er til å stole på i slike situasjoner, ar de som regel har en (dårlig) skjult hensikt med hjelpen.
Version 2.0 Skrevet 19. august 2013 #15 Skrevet 19. august 2013 Jeg har erfaring med at de alle vil kun én ting. Men folk er visstnok forskjellig. 2
Gjest .-L-. Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 (endret) Jeg har erfaring med at de alle vil kun én ting. Men folk er visstnok forskjellig. Hehe, hvis jeg tolker deg bokstavelig nå så blir det litt morsomt, du har ikke møtt noen som vil ha to ting da? Tenker at hvis man møter noen som ønsker det samme som en selv, altså vennskap, så går det fint. Har blitt venner med mange damer jeg, men en "regel" jeg følger er å ikke bli venner med noen jeg er tiltrukket av. Det er et slit uten like og bare masse påkjenninger. Vet at andre menn gjerne blir venner i håp om at hun plutselig kan begynne å like han, men sliker funker det jo ikke. Derfor sier jeg at man burde være klar på hva man ønsker ut av i relasjonen med en gang, selv om det kan oppfattes som litt frekt og at man fremstår litt innbilsk. Mange menn vil rygge ut da dersom de vil noe mer. Disse andre mennene som ikke rygger ut får bare bli såret og sint, er deres egen feil. Endret 20. august 2013 av .-L-.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2013 #17 Skrevet 20. august 2013 Hetrofile menn og kvinner kan aldri være "bare" venner. Hos alle menn (om de innrømmer det eller ikke) så ligger det seksuelle tanker og bobler under overflaten når de frivillig oppsøker og pleier forhold til det motsatte kjønn. Om du har type og ikke gir uttrykk for å ville være utro, så vil nok menn som "hjelper" deg bare tenke at hjelpen er et ledd i en langsiktig investering i et fremtidig ligg eller forhold. Men hvor sterke disse driftene er hos menn er det som varierer.
Gjest .-L-. Skrevet 20. august 2013 #18 Skrevet 20. august 2013 (endret) Er ikke enig, har pene venninner som jeg bare ikke er interessert i på den måten. De er bare ikke den persontypen som jeg ønsker noe intimt med. Endret 20. august 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #19 Skrevet 20. august 2013 Det var svar til begge. Det du skrev, indikerte også at menn ikke er til å stole på i slike situasjoner, ar de som regel har en (dårlig) skjult hensikt med hjelpen. Det jeg skrev var at menn kommer i ulike kombinasjoner. Også de som er til å stole på. Anonymous poster hash: b56f7...092
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2013 #20 Skrevet 20. august 2013 Jeg er ikke sånn veldig populær med tusen venninner hengende over meg nei. Er kanskje litt bedre likt av det motsatte kjønn kanskje. -ts Anonymous poster hash: 7e348...eb9 Jeg tror ikke mange menn bryr seg om hvor mange veninner du har eller hvor solid sosialt netverk du har. Mitt inntrykk er at menn bryr seg først og fremst om hvordan du ser ut og hvordan du er personlighetsmessig, og at sosialt netverk eller sosial status er veldig ubetydelig for menns/gutters tiltrekningsmekansimer til kvinner/jenter. Jeg har selv hatt kjæreste og vært tiltrukket av jenter som hadde så godt som null sosialt netverk (typisk fordi de var introvert og litt sjenert) Dersom du spør en gutt om han kan hjelpe deg med lekser så trenger det ikke bety noe, men dersom han kommer til deg ut av det blå å tilbyr seg å hjelpe eller by på midag så tror jeg at over 95 % av menn som tilbyr seg slike ting har andre planer. Kansje ikke å prøve seg under selve lekshjelpen men har langsiktige mål. Det er ikke sikkert de ønsker du skal være utro en gang men "legger inn aksjer" i tilfelle det blir slutt mellom deg og typen. Mange gutter/menn tror at jo snillere de er og jo mer de hjelper, er selvoppoffrende og gjør tjenester for jenter, jo mer blir de likt. Andre er ikke like snill/behjelpelig men vil bare ha en unskyldning for å ha deg på tomannshånd i noen timer der de kan prøve seg direkte. Og til de som mener at de sikkert bare er gode venner, så se litt på hvor ofte disse guttene tilbyr seg å hjelpe andre gutter med lekser eller å spandere middag på andre gutter ? Dersom det ikke ligger noen seksuell motivasjon bak et handlingsmønster så vil det være likt ovenfor menn og kvinner og det ser en veldig ofte ikke er tilfelle. Dersom disse guttene for eksempel er veldig gniten ovenfor kompisenene sine men spandabel ovenfor deg, så er det nokk "investeringer".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå