Gå til innhold

Startlån og starttilskudd - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søknad om startlån, men synes den er vanskelig å fylle ut.

Er det noen som har søkt om startlån før som vær så snill kan hjelpe meg med å forklare hva jeg skal svare på de forskjellige punktene?

Har ikke så mangen som kan hjelpe meg, og ja, jeg vet at jeg kan å hjelp av boligkontoret i kommunen, men er litt nervøs for å få hjelp, fordi jeg er redd for å ikke helt forstå hva de sier og spør meg om, fordi jeg kan ofte bli oppfattet som litt "treg".

Har også hørt at man kan søke om starttilskudd, men har alle rett på det? Søsteren min fikk låne 1,1 mill i startlån itilegg til at hun fikk 450 000 i starttilskudd, med en betingelse at man bor i boligen i 10 år.

Noen med erfaringer?

Setter pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt galt, så fikk jeg lån på 1,2 og tilskudd på 400 000. Ingen klausuler, så vidt jeg vet, bortsett fra å melde fra om det skulle bli forandringer i husstandens sammendsetning, evt også om inntekten går veldig opp eller ned.

Hvis du kommer med spørsmålene (husker dem ikke utenat) og hva du lurer på konkret, vil det sikkert være lettere å rådgi deg.

Du søker vanligvis om fiansieringsbevis, ikke om lån til en konkret bolig - det er det eneste punktet som jeg husker, det sto vel helt først i skjemaet, og det forvirret meg kraftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...