Gå til innhold

Frokostpannekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men du må vel skjære opp ingrendiensene på forhånd. Minner meg litt om "raske" retter som vises på tv der alt er oppskjært på forhånd og bare å helle i stekepannen.

Anonymous poster hash: 2c155...a95

Det tar deg 3 kvarter og skjære løk, hvitløk og paprika?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar deg 3 kvarter og skjære løk, hvitløk og paprika?

Neida, jeg tenker ikke på nettreferansen min. Men allikevel er jeg redd for fingrene mine, skal jeg klare dette på 15 min.

Skrevet

Neida, jeg tenker ikke på nettreferansen min. Men allikevel er jeg redd for fingrene mine, skal jeg klare dette på 15 min.

1. Sett på komfyren og legg stekepanna på platen.

2. Skjær løk, til en prs trenger du en halv løk, 2 hvitløksfed og bittelitt paprika/sellerirot.

3. Nå er platen varm og hell i smøret, la det bruse.

4. ha i løk og la den bli gylden, deretter hvitløk og paprika (og eller sellerirot).

5. De hakkede tomatene (jeg foretrekker de i kartong fra Eldorado) og bittelitt vann.

6. Krydre, jeg gjør det helt enkelt med salt, pepper og noen ganger litt chillipulver.

7. Eggene, beregn 3 egg pr person. Deretter ett dryss med dill.

8. Ha lokk på og slå av varmen bittelitt.

9. Smør brødskive og legg den på tallerkenen.

10. Da skal det ha gått ca 7min og plommen er flytende. Jeg bruker å ta de opp da.

Spis og ha kaffe eller sjokomelk til. Deilig, deilig.

Skrevet

2. Skjær løk, til en prs trenger du en halv løk, 2 hvitløksfed og bittelitt paprika/sellerirot.

4. ha i løk og la den bli gylden, deretter hvitløk og paprika (og eller sellerirot).

5. De hakkede tomatene (jeg foretrekker de i kartong fra Eldorado) og bittelitt vann.

6. Krydre, jeg gjør det helt enkelt med salt, pepper og noen ganger litt chillipulver.

10. Da skal det ha gått ca 7min og plommen er flytende. Jeg bruker å ta de opp da.

Takk.

Skrevet (endret)

Takk.

Du må gjerne gi beskjed om hva du synes. Og det er veldig god start på dagen hvis man har lite penger. Du trenger ikke å styr så mye med middag f.eks.

Endret av Gjest
Gjest Riskjeks
Skrevet

Dette vil jeg prøve :) Men blir nok middag her, orker ikke sånt om morgenen...

Skrevet

Dette vil jeg prøve :) Men blir nok middag her, orker ikke sånt om morgenen...

Funker fjell til det også.

Skrevet

Dette er tråden om PANNEKAKER.

Anonymous poster hash: 9fc82...c4f

• Liker 2
Skrevet

Dette er tråden om PANNEKAKER.

Vel, det skal være egg i pannekakene også, trøst deg med det.

• Liker 1
Skrevet

Vel, det skal være egg i pannekakene også, trøst deg med det.

Namnam, pannekake med hvitløk og tomatpurre.

• Liker 2
Skrevet

For meg smaker dette høgg...

Hva som menes med sunne pannekaker er jeg jammen ikke sikker på, mye har jo å gjøre med hvor mye smør man steker i og hva man har på dem.

Men jeg mistenker at man her sikter til lavkarbo. Det har jo ikke noe med hvor sunt det er å gjøre da.

jVet ikke om dette er lavkarbo, men siden jeg er allergisk mot hvete, har jeg i det siste prøvd diverse ulike oppskrifter, herunder pannekaker med kastanjemel og mandelmel. Kan anbefales. Husker ikke proporsjonene, men jeg pleier vel å bruke 1 egg pr 2 dl melk, tror jeg. Så er det bare å ha i mel til det blir passe konsistens - jeg bruker 3 deler kastanjemel og 1 del mandelmel. Røren må stå litt før den stekes.

Anonymous poster hash: 437bd...6f3

Veit heller ikkje kva TS legger i sunn. Lavkarbo eller ikkje, så er oppskrifta eit alternativ til tradisjonelle pannekaker. Om ein liker det eller ikkje er jo ein smakssak, eg synest vertfall dei er gode...

Skrevet

Namnam, pannekake med hvitløk og tomatpurre.

Kan bli bra med ei pannekake til shakshuka, i stedet for kakskiva altså.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg bruker denne:

4 egg

1 liten boks med fløte

3 ss smeltet smør

5 ts fiberhusk

1 ts salt

1 ts bakepulver

Syns de blir veldig gode og smaker som vanlige pannekaker

Gjest Riskjeks
Skrevet

Sånn helt uten lavkarbo og fiberhusk (hva i all verden er det?) - jeg lager pannekaker på rester av havregrøt (kokt på melk) innimellom. Spe ut med egg og melk, og stek...

Skrevet

Sånn helt uten lavkarbo og fiberhusk (hva i all verden er det?) - jeg lager pannekaker på rester av havregrøt (kokt på melk) innimellom. Spe ut med egg og melk, og stek...

Hva har du attåt det der?

Skrevet

Blir ikke det nesten som en tjukk deig? Det må vel være noe melk også?

Nei, egentlig ikke. Vesken her kommer fra egget. Disse er dog tykkere enn crepes og mer som den amerikanske. Smaker godt med bær+cottage cheese (eksempelvis) til frokost.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Hva har du attåt det der?

Lager som regel til ungene, så det blir sukker eller syltetøy ;) Men sikkert mulig å variere med andre ting.

• 3 uker senere...
Skrevet

Lager som regel til ungene, så det blir sukker eller syltetøy ;) Men sikkert mulig å variere med andre ting.

Enn om du smurte på med sennep, la ei skinkeskive på og deretter et porsjert egg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...