Gå til innhold

Frokostpannekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har oppskrift på frokostpannekaker som er sunne, men som smaker lignende slik som "vanlige" pannekaker?

Har sett en del oppskrifter men er redd for at de skal smake høgg. Liker smaken av helt vanlige pannekaker meeeeeeeget godt, så en lignende oppskrift - bare sunnere, hadde vært topp. :) :)

Anonymous poster hash: cdf96...cc8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 egg

2 dl havregryn

litt most banan

evt litt sukker

Dette gir to små pannekaker, noe som er akkurat passe for meg :)

Skrevet

Lavkarbo pannekake

(oppskrift tatt frå hukommelsen, finnes sikkert som frukostpannekake på lavkarbo.no)

2-3 ss cottage cheese

3 egg

2 ss fiberhusk (trur originaloppskrifta bruker havregryn, usikker på mengden)

2 ss rapsolje

10 dråper vaniljeessens (tipper dette kan sløyfes)

ein desj flytende natreen (eller anna søtning som passer deg, funker også uten)

1 ts kanel (eller så masse som du vil ha)

Bland alt sammen og kjør med stavmikser. Steik med godt med smør. Blir ei tjukk pannekake, smaker så godt som likt på vanlig pannekake, veldig godt med rømme og bær på :)

Skrevet

Tror jeg vil prøve med flesk attåt.

Det vil vel du ja ;)

Anonymous poster hash: 9fc82...c4f

• Liker 1
Skrevet

Det vil vel du ja ;)

Anonymous poster hash: 9fc82...c4f

Har du et problem med det?

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg vil prøve med flesk attåt.

Kraftig kost på morgenen. Har du tid til dette da?

Anonymous poster hash: 2c155...a95

Skrevet

Kraftig kost på morgenen. Har du tid til dette da?

Du, jeg bruker å lage shakshuka om morgenen, det tar ikke lenger tid enn å smøre noen brødskiver.

Skrevet

Du, jeg bruker å lage shakshuka om morgenen, det tar ikke lenger tid enn å smøre noen brødskiver.

Måtte google...det så godt ut. Men ikke mer tid enn ett par brødskiver? Aldrig i verden.

Skrevet

Måtte google...det så godt ut. Men ikke mer tid enn ett par brødskiver? Aldrig i verden.

Tar 15 min til sammen og mens eggene porsjeres så smører jeg brødskiven. Spiser, drikker en kaffe, går og pusser tenner og sminker meg og så er jeg ute av huset i løpet av tre kvarter/en time.

Skrevet

Hm...med det så jævlig godt ut... Jeg lærte en ny rett i dag :takke:

Skrevet (endret)

Hm...med det så jævlig godt ut... Jeg lærte en ny rett i dag :takke:

Prøv den en kveld da, Shakshuka er en schlager hvis man liker egg. Den er jo veldig enkel også.

Endret av Gjest
Gjest Riskjeks
Skrevet

2 egg

2 dl havregryn

litt most banan

evt litt sukker

Dette gir to små pannekaker, noe som er akkurat passe for meg :)

Blir ikke det nesten som en tjukk deig? Det må vel være noe melk også?

Skrevet

Aldri hørt om, men så skikkelig godt ut! Skal testes :)

Skrevet

Aldri hørt om, men så skikkelig godt ut! Skal testes :)

Den lønner seg om morgenen hvis man trener en del vekter. Proteiner er best når de ikke kommer i form av pulver.

• Liker 1
Skrevet

Lavkarbo pannekake

(oppskrift tatt frå hukommelsen, finnes sikkert som frukostpannekake på lavkarbo.no)

2-3 ss cottage cheese

3 egg

2 ss fiberhusk (trur originaloppskrifta bruker havregryn, usikker på mengden)

2 ss rapsolje

10 dråper vaniljeessens (tipper dette kan sløyfes)

ein desj flytende natreen (eller anna søtning som passer deg, funker også uten)

1 ts kanel (eller så masse som du vil ha)

Bland alt sammen og kjør med stavmikser. Steik med godt med smør. Blir ei tjukk pannekake, smaker så godt som likt på vanlig pannekake, veldig godt med rømme og bær på :)

For meg smaker dette høgg...

Hva som menes med sunne pannekaker er jeg jammen ikke sikker på, mye har jo å gjøre med hvor mye smør man steker i og hva man har på dem.

Men jeg mistenker at man her sikter til lavkarbo. Det har jo ikke noe med hvor sunt det er å gjøre da.

jVet ikke om dette er lavkarbo, men siden jeg er allergisk mot hvete, har jeg i det siste prøvd diverse ulike oppskrifter, herunder pannekaker med kastanjemel og mandelmel. Kan anbefales. Husker ikke proporsjonene, men jeg pleier vel å bruke 1 egg pr 2 dl melk, tror jeg. Så er det bare å ha i mel til det blir passe konsistens - jeg bruker 3 deler kastanjemel og 1 del mandelmel. Røren må stå litt før den stekes.

Anonymous poster hash: 437bd...6f3

• Liker 1
Skrevet (endret)

http://foodsapor.com/577-easy-shakshuka.html

Ja, og easy shakshuka tar bare 45 min. Ingen verdens tid på morgenen :danse:

Min oppskrift er.

Sauter løk, når den er gylden så tar du opp i hvitløk, deretter paprika. Deretter de knuste tomatene, krydrer, deretter eggene (så mange du vil ha, jeg bruker 3stk om morgenen) og dill, og så legger jeg på et lokk. Mens jeg venter på at hviten skal være fast, men plommen flytende, så smører jeg ei brødskive)6-7 min). Det hele tar ca 15 min.

Endret av Gjest
Skrevet

Min oppskrift er.

Sauter løk, når den er gylden så tar du opp i hvitløk, deretter paprika. Deretter de knuste tomatene, krydrer, deretter eggene (så mange du vil ha, jeg bruker 3stk om morgenen) og dill, og så legger jeg på et lokk. Mens jeg venter på at hviten skal være fast, men plommen flytende, så smører jeg ei brødskive)6-7 min). Det hele tar ca 15 min.

Men du må vel skjære opp ingrendiensene på forhånd. Minner meg litt om "raske" retter som vises på tv der alt er oppskjært på forhånd og bare å helle i stekepannen.

Skrevet

Min keramiske ovn bruker også 2-3 min før den blir varm nok til steking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...