Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utrolig følsom, og føler utrolig lett hva andre føler. Skulle ikke forundre meg om jeg er høysensitiv, eller særlig sensitiv, eller hva det når heter ...

Jeg merker med en gang om noen vil være i fred, begynner å bli sint eller irritert, om de ønsker noe spesielt, om de er lei seg, om de er sure på meg eller sjalu, om jeg er uvelkommen, eller om det ikke passer, om jeg har satt meg på feil plass osv..

Jeg merker også fort hvordan en person er bare ved å se på personen, og føler fort hvordan denne personen tenker.

Om jeg ser en person gående mot meg 100 meter borti gata, merker jeg med en gang hvordan denne personen er...

Det som sliter meg helt ut, er alle følelsene som jeg får inn, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg isolerer meg store deler av tiden, fordi jeg klarer rett og slett ikke mer!!! Må sitte eller ligge helt alene i et stille og fredfult rom for å hente meg inn igjen. Noen ganger hviler jeg, andre ganger gjør jeg det som jeg liker.

Jeg elsker også å gå tur i naturen, så gjør det veldig ofte for å få balsam for sjelen.

Noen som vet noe om dette, eller har det slik selv?

Anonymous poster hash: e19ff...a8e
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får nok sannsynligvis gale inntrykk av andre. Og at du slettes ikke er den menneskekjenneren du tror du er.

Men sliter du mye med sosial angst bør du gjerne finne deg en psykolog.

Anonymous poster hash: 42e89...690

• Liker 2
Skrevet

Du er en empath. Du må lære deg å stenge andre mennesker ute.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan vet du at du føler det andre føler?

Anonymous poster hash: 67436...50d
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bare føler det. Jeg er overfølsom.

Det stemmer jo det jeg føler de føler...

Ja, jeg har stor sympati og empati. Jeg skjønner hva folk trenger og ønsker og føler ... alltid!

Men det sliter meg ut også ... trenger å tenke på meg selv også..

En gang kom jeg inn i et rom, og jeg reagerte veldig på følelsene som var der inne. Jeg spurte om hva som hadde skjedd og om noen hadde kranglet? Fordi jeg reagerte veldig på følelsene der inne ...

Da fikk jeg vite at like før jeg kom hadde det vært krangling der inne ... følelsene lå i lufta og de som satt der syns det var rart at jeg følte dette.

Skrevet

Kjenner du fysiske ting også? Feks slik at om du ser noen som skaller hodet i en skapdør så får du automatisk vondt i hodet selv?

Anonymous poster hash: 11394...1f1
Skrevet

Kjenner du fysiske ting også? Feks slik at om du ser noen som skaller hodet i en skapdør så får du automatisk vondt i hodet selv?

Anonymous poster hash: 11394...1f1

Nei, jeg kjenner ikke like stor smerte som om jeg hadde opplevd det selv, men jeg kan føle hvordan det er.

Skrevet

Følelsene lå i luften..? Du er overbevist over at du forstår andres følelser?

Og; "Ja, jeg har stor sympati og empati. Jeg skjønner hva folk trenger og ønsker og føler ... alltid!"

Hahahahaha. Dette tror jeg var dagens.

TS, jeg tviler ikke på at du føler NOE, men jeg tror også du ikke forstår stort av følelsene dine generelt.
Og med det grunnlaget, blir vel alt av andre inntrykk også misoppfattet og helhetsinntrykket krasjer fullstendig. Altså, kun pga utgangspunktet da naturligvis.

Anonymous poster hash: 42e89...690
  • Liker 1
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Vi andre klarer jo også å lese andres følelser. Jeg kan også merke om noen er utilpass, eller om det er dårlig stemning blant folk. Alle klarer da å sense det?

Jeg bare tenker ikke så mye over det. Ikke bry deg så mye om alt og alle. Om noen nettopp har kranglet, hva så?

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk mange som har det sånn som deg :) Det er slitsomt. Du må prøve å stenge av andres energi. Det finnes masse øvelser på dette. Du kan sikkert finne noe på nettet. Det jeg gjør ( jeg er ikke gal altså ;) ) Er å se for meg at jeg står i et hvitt lyst som omgir meg og ber om beskyttelse. Dette hjelper meg. Jeg er ikke så følsom som deg, men mange ganger så får jeg inn andres energier/følelser og da kan det være godt å stenge det ute.

Det er mye vi ikke forstår og det er lett å stemple de som er har annen oppfatning enn oss selv som rare osv..

Men dette er din virklighet og mange har det som deg, men tør ikke snakke om det.

Lykke til :)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Alle som sier dette bare er bullshit og at man bare tror man vet hva andre føler, de er bullshit selv. Man kan ikke uttale seg noe man ikke har peiling på.

Jeg har det akkurat på samme måten. Jeg kjenner alt, føler alt og hører alt. Jeg hører tanker og merker følelser til alle rundt meg bare ved å se på dem. Det høres heeelt sprøtt ut, men man kan sammenligne det med at man lukter forskjell på kjøtt og fisk. Dårlig eksempel. Man må være slik selv for forstå. Og det sliter meg helt ut. Jeg får hodepine, og jeg er konstant sliten. Legene skjønner ikke hva som er galt med meg.

Og de som sier at man skal stenge mennesker ute fra hodet. Hvordan skal man klare det?

Uansett, du er ikke alene. Jeg har det akkurat slik som du har det.

Skrevet

Å gå inn i et rom der noen har krangla kan vrl de fleste sense. Kroppsråk er faktisk 70% av språket vårt. Om det er dårlig stemning i et rom så er det ikke så vanskelig å "se" det

Anonymous poster hash: 0524a...dab

• Liker 5
Skrevet

hvordan skal man stenge andre ute hvis man er empat og leve godt med det?

Anonymous poster hash: 59fdf...90f
Skrevet

Hvis du virkelig senset det andre følte, hadde du ikke da også følt de positive tingene?`Slik du beskriver det, høres det ut som du bare oppfatter negative ting. Da tenker jeg at det høres mer ut som et psykisk problem.

Anonymous poster hash: 94861...2de
  • Liker 3
Skrevet

Du er en empath. Du må lære deg å stenge andre mennesker ute.

Enig og her er et ok svar:

Det er faktisk mange som har det sånn som deg :) Det er slitsomt. Du må prøve å stenge av andres energi. Det finnes masse øvelser på dette. Du kan sikkert finne noe på nettet. Det jeg gjør ( jeg er ikke gal altså ;) ) Er å se for meg at jeg står i et hvitt lyst som omgir meg og ber om beskyttelse. Dette hjelper meg. Jeg er ikke så følsom som deg, men mange ganger så får jeg inn andres energier/følelser og da kan det være godt å stenge det ute.

Det er mye vi ikke forstår og det er lett å stemple de som er har annen oppfatning enn oss selv som rare osv..

Men dette er din virklighet og mange har det som deg, men tør ikke snakke om det.

Lykke til :)

Først til ab som spør hvorfor man ikke senser positive ting, det gjør man heldigvis, men man blir ikke sliten i hodet av det.

Jeg er nødt til å ta på meg et ekstra hudlag før jeg skal på kjøpesenter f.eks. Glemmer jeg det, blir jeg stresset.

Hadde en uvanlig ekkel sjef en gang og måtte ta på meg en ytre kappe/ekstra hudlag for å få energi til å gå på jobb, møte sjefen uten at det skulle påvirke meg.

Gjør det ofte i situasjoner jeg gruer meg til eller hvis det oppstår dårlig stemning, opptak til bråk. Henter hvitt lys og sender det til meg selv og andre. Har sett en ung mann fra stuevinduet en gang, han gikk og så ned i bakken, hele holdningen viste at han var trist og mye å tenke på der og da. Jeg sendte hvitt kjærlighetslys til han, og umiddelbart rettet han opp ryggen.

Tilfeldighet? Ja, kanskje, men det skadet ikke noen.

Når jeg beskytter meg forestiller jeg en "boble" med hvitt lys rundt hele kroppen.

Til skeptikere; jeg er ikke en som vanker på alternativ-messer.

Skrevet

Enig og her er et ok svar:

Først til ab som spør hvorfor man ikke senser positive ting, det gjør man heldigvis, men man blir ikke sliten i hodet av det.

Jeg er nødt til å ta på meg et ekstra hudlag før jeg skal på kjøpesenter f.eks. Glemmer jeg det, blir jeg stresset.

Hadde en uvanlig ekkel sjef en gang og måtte ta på meg en ytre kappe/ekstra hudlag for å få energi til å gå på jobb, møte sjefen uten at det skulle påvirke meg.

Gjør det ofte i situasjoner jeg gruer meg til eller hvis det oppstår dårlig stemning, opptak til bråk. Henter hvitt lys og sender det til meg selv og andre. Har sett en ung mann fra stuevinduet en gang, han gikk og så ned i bakken, hele holdningen viste at han var trist og mye å tenke på der og da. Jeg sendte hvitt kjærlighetslys til han, og umiddelbart rettet han opp ryggen.

Tilfeldighet? Ja, kanskje, men det skadet ikke noen.

Når jeg beskytter meg forestiller jeg en "boble" med hvitt lys rundt hele kroppen.

Til skeptikere; jeg er ikke en som vanker på alternativ-messer.

Ikke jeg heller.

Skrevet

Jeg kjenner også dette, trodde dette var noe alle gjorde frem til jeg var i 20 årene. Jeg er veldig var på kroppsspråk og spår hvordan personen kommer til å reagere på en ting, ofte før denne vet det selv. Gjennomskuer også ofte usikkerhet, overdekking og de som lyver. Har aldri skjønt hvorfor folk sier usannheter når alle vet de ikke mener det allikevel :)

Nå vet jeg bedre, alle kan ikke lese meg på samme måte som jeg leser dem, så jeg kjører "fake it until you make it." Jeg har lært å ikke ta dårlige vibber til etteretning, men kjøre mitt løp. Men jeg tar meg fremdeles tid til de som føler seg utenfor, er usikre osv.

Anonymous poster hash: 97d3f...909

Skrevet

Har det ganske likt som deg, faktisk. Jeg er slett ikke verken tilbaketrukken av oppførsel eller ikke en sånn type som folk tror sitter å tenker over livets spørsmål og filosoferer (for å sette det totalt på spissen her). Kan ikke si at jeg vet hvordan en person er og vil forholde seg til alle situasjoner bare av å se han/henne 100 meter unna, men ved en liten prat og øyekontakt, vet jeg raskt hvem jeg forholder meg til og eventuelt uvanlig mye om personlighet. Jeg har også en spesiell evne til å "se" problemer som har vært eller som kanskje kommer.

Dette er ikke noe å gjøre med, og jeg synes det er ekstremt positivt faktisk! Har reddet meg selv fra utallige dårlige forhold, har fått meg unna personer som kunne skapt problemer for meg og diverse sånt.

Synes ikke du skal være lei deg over å være så følsom. Bare lær deg når du bør stenge det ute og ikke :)

Anonymous poster hash: d2735...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...